Dziwne dzwieki w silniku: EN500

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Dziwne dzwieki w silniku: EN500

Post autor: ScOOti » śr kwie 02, 2014

Witam,

Ostatnio pojawiły mi się dziwne dźwięki w połówce. Takie stuki metaliczne.

Olej swiezy.
Filtr również.
Naciągacz do połowy wysunięty. Sprawdzałem i łańcuch jest ok.

Zdemontowałem pokrywę alternatora i jest tam pełno opiłków metalu. Ale magnesy są ok, prócz jednego który ma lekki uszczerbek, ułamany. Ale ten uszczerbek trzymał sie na żywicy. Więc on nie.


Linki do filmików:
Filmik 1

Filmik 2

Filmik z magnetem i łańcuszkiem rozrusznika


Macie jakieś pomysły?

Aktualnie mam do sprawdzenia czy śruba mocująca zębatke od rozrusznika nie odkręciła się z magneta. Ale wygląda, że śruby są na swoim miejscu. Ale aby to potwierdzić na 100% muszę zdjąć magneto.


Czekam na jakieś sugestie. Sezon rozpoczęty a połówka uziemiona.

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » czw kwie 03, 2014

Może to po prostu przedmuch spalin między głowicą i wydechem? Zdarza się, że jest przyczyną takich mylących dźwięków...

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw kwie 03, 2014

Dzięki obstawiałbym wydech a jeśli chodzi o opiłki to sprawdź czy przypadkiem łańcuch od rozrusznika nie jest za luźny i nie trze o obudowę.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » czw kwie 03, 2014

Ok. Jutro zdemontuje wydechy i popatrzę co i jak. Odpalać nie będę bo chce zdemontować magneto i oddać je do regeneracji. Bo już lipnie wygląda. Przy okazji sprawdzę inne części w okolicy magneta. :)

Awatar użytkownika
Pees
Posty: 73
Rejestracja: pn mar 28, 2011
Miejscowość: Ruda Wielka
Motocykl: EN 500 '92 A2 (czyli naprawdę '91)
VROC: 0

Post autor: Pees » czw kwie 03, 2014

Wydech a zwłaszcza jego nieszczelności. Sprawdź rurę łączącą kolanka kolektora - tę spod silnika.
Można na kanapie, lepiej na koźle ale zawsze najlepiej jest wierzchem

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » czw kwie 03, 2014

Hej,

Więc tak:

Zdemontowałem wydech, zweryfikowałem wszystkie osłony. Pukałem w niego gumowym młotkiem i nie było żadnych dźwięków niepokojących. Po dokręcałem to co można było.
Nie mogłem odpalić bez wydechów, nie wytrzymałbym w garażu podziemnym na otwartej hali. :) Ale ten dźwięk jest za głośny na ewentualnie przepalenie lub rozwarstwienie rury wewnętrznej.

Weryfikowałem ślizgi od łańcucha rozrusznika i są ok.
Śruby od mocowania zębatki rozrusznika do magneta są ok.
W silniku dalej są te stuki.

Ja stawiam na zawory. Może któryś rozregulował się. I stawiam nawet na lewy gar patrząc od kierowcy.

Może jutro lub w sobotę zdemontuje pokrywę zaworów i zobaczę co i jak.


Macie może jeszcze jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pt kwie 04, 2014

Panowie powiem tak, opiłki przy magnecie rzecz zrozumiała bo to magnes a te opiłki pewno są z panewki, szkoda że im niż zrobiłeś foty może można by było ustalić co to za opiłki, ja bym poszedł w tym kierunku, nagranie dźwiękowe dosyć dobre a dźwięk przypomina stuk korby, to jest moje zdanie.

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » pt kwie 04, 2014

Ok odpalę dziś ze stetoskopem i zobaczymy. Na ucho dźwięk idzie przy kolektorze wydechowym przy głowicy. Wygląda mi na luźne zawory.

Ale nie problem aby i miskę zdjąć. Aby dostać się do panewek.

A co do opiłków to mi wygląda na opiłki z ukruszonego magnesu.

Awatar użytkownika
Arti 500
Posty: 73
Rejestracja: pt kwie 04, 2014
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Kawasaki 454
VROC: 0

Post autor: Arti 500 » sob kwie 05, 2014

Wczoraj odkryłem te same objawy, dziwny nie regularny metaliczny dźwięk z silnika. Rozebrałem dekiel ustawiłem zawory i sprawdziłem luz na łańcuszku rozrządu - wszystko OK a klekoce dalej.
Nie wiem gdzie mam już szukać, prosiłbym jakiegoś mądrego łeba o pomoc tym bardziej że jutro miałem śmignąć na Auchana w sosnowcu a tu dupa. :wall: :wall: :wall:

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » sob kwie 05, 2014

Witam! Ja w swoim nomadzie miałem podobny problem świdrujący dźwięk..?! Okazało się że palec napinacza rozrządu sobie skacze na zapadce jak krzywki wałka rozrządu zeskakują z zaworów i luzują łańcuszek... Odkryłem to w ten sposób że po zdjęciu pokrywy zaworów i wyciągnięciu świec kręciłem ręcznie silnikiem zaglądając do środka. Pozdrawiam!

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » sob kwie 05, 2014

Arti to ja zdejmuje pokrywę zaworów a ty miskę i patrzysz panewki :) hehe
A czy masz możliwość odpalic bez wydechu?

Jak dobrze pójdzie to jutro posiedz przy moto.

Awatar użytkownika
Arti 500
Posty: 73
Rejestracja: pt kwie 04, 2014
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Kawasaki 454
VROC: 0

Post autor: Arti 500 » ndz kwie 06, 2014

Siema ScOOti Za bardzo nie rozumię jak możesz to mi to rozwiń bo zgłupiałem :mad:
Dwa zegary, dwa kółka a droga przed nami !!

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » ndz kwie 06, 2014

Arti aktualnie mamy parę typów pochodzenia tego dźwięku:

1) przepalona rura wewnętrzna w kolektorze. - aby to zweryfikować trzeba odpalić motocykl bez wydechu, ja tego nie mogę zrobić bo nie mam gdzie.
2) łańcuch rozrządu - w moim jest ok, u Ciebie również.
3) napinacz, w moim nie lata na boki, nie cofa się, jest wysunięty w połowie.
4) panewki
5) regulacja zaworów, u Ciebie jest ok, ja nie weryfikowałem jeszcze.

Chyba tyle.

Ale znając życie, to jest to jakaś pierdoła której nie bierzemy pod uwagę. :mad:

Awatar użytkownika
Pees
Posty: 73
Rejestracja: pn mar 28, 2011
Miejscowość: Ruda Wielka
Motocykl: EN 500 '92 A2 (czyli naprawdę '91)
VROC: 0

Post autor: Pees » ndz kwie 06, 2014

Panowie, chociaż nie znam Tiszo osobiście, to jeśli on mówi, że panewki, lepiej sprawdźcie panewki. Inne rzeczy jeszcze zdążycie sprawdzić.
Można na kanapie, lepiej na koźle ale zawsze najlepiej jest wierzchem

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » ndz kwie 06, 2014

Ok a jak wygląda sprawa wymiany panewek w tych motocyklach?

Czytam różne opinie i przeważnie, że nie wymienia sie. Jedynie cały silnik.

Ale przeważnie mowa o szlifierkach. A nasze nie mają takich obrotów.

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » ndz kwie 06, 2014

Tak zastanawiam się, że mam stary olej i nowy który był teraz zlany. Przeleje jeden i drugi przez bibułkę. Chce zweryfikować ilość opiłków metalu. Jeżeli są to wtedy miska na dól. Jeżeli nie ma to szukam dalej.


Bo jeżeli panewki to wtedy powinno być sporo opiłków w oleju. Nie tylko przy magneto.

Awatar użytkownika
Arti 500
Posty: 73
Rejestracja: pt kwie 04, 2014
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Kawasaki 454
VROC: 0

Post autor: Arti 500 » pn kwie 07, 2014

Był dzisiaj mechaniol i wspólnie próbowaliśmy dojść tych dzwonków w silniku i dupa ale odkryliśmy jedną rzecz jak przechyli się motonga bardziej na lewą stronę - więcej niż stoi na nóżce to dzwonek bardziej daje znać o sobie. Sprawdzaliśmy zawory, łańcuszek rozrządu, napinacz, wszystkie elementy silnika czy nie mają jakiegoś luzu nawet tłumik i nic, jutro jeszcze coś pomyślimy i zobaczymy co z tego wyjdzie. Najśmieszniejsze to będzie to jak okaże się że to jakaś totalna pierdoła całkiem gdzieindziej.
Stawiam dużego browca temu kto to zdiagnozuje. :picie:
Dwa zegary, dwa kółka a droga przed nami !!

Awatar użytkownika
Arti 500
Posty: 73
Rejestracja: pt kwie 04, 2014
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Kawasaki 454
VROC: 0

Post autor: Arti 500 » pn kwie 07, 2014

Aha panewki też sprawdzone
Dwa zegary, dwa kółka a droga przed nami !!

Awatar użytkownika
Pawelek450
Posty: 242
Rejestracja: śr lip 27, 2011
Miejscowość: Suwałki
Motocykl: VN 15 SE
VROC: 0

Post autor: Pawelek450 » pn kwie 07, 2014

u mnie była zerwana jedna ze śrub osłon na kolanku, i to dzwoniło oraz pod spodem na łączeniu tłumików osłony były luźne.
przed wymianą oleju też tak miałeś????

Awatar użytkownika
Arti 500
Posty: 73
Rejestracja: pt kwie 04, 2014
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Kawasaki 454
VROC: 0

Post autor: Arti 500 » pn kwie 07, 2014

Pawelek450 pisze:u mnie była zerwana jedna ze śrub osłon na kolanku, i to dzwoniło oraz pod spodem na łączeniu tłumików osłony były luźne.
przed wymianą oleju też tak miałeś????
Witaj! o jaką śrubę na kolanku Ci chodzi - łączenie tłumików jeszcze raz to sprawdzę ale coś mi się wydaje że chyba było OK. Jutro dam znać jak posprawdzam.
Oleju jeszcze nie wymieniałem mam dopiero w planach zresztą moja kawka stołuje się u mnie dopiero od miesiąca dlatego dopiero się jej uczę stąd też dużo pytań. :wall:
Dwa zegary, dwa kółka a droga przed nami !!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą