słaby hamulec po wymianie płynu

squid
Posty: 15
Rejestracja: czw lut 06, 2014
Miejscowość: radomsko
Motocykl: vn750
VROC: 0

słaby hamulec po wymianie płynu

Post autor: squid » wt kwie 29, 2014

Witam

postanowiłem ostatnio wymienić płyn hamulcowy i teraz mam problem...

Klamka łapie dopiero pod koniec a jak sie z nią posiłuje to jestem w stanie docisnąć ją do manetki gazu.

Co już robiłem żeby poprawić sytuację:

1 Odpowietrzanie zacisków odpowietrznikami
2 Odpowietrzanie zacisków przewodem
3 Odpowietrzanie trójnika (rozdzielacza na dwa zaciski )
4 Odpowietrzanie pompki hamulcowej przewodem (inaczej sie chyba nie da ? )
5 Wyczytalem na jakimś forum że można ścisnąć klamke hamulca na noc i złapać opaską tr (sprawdzone, nie pomogło )


Nie mam już pomysłu, wymieniłem płyn bo był bardzo brudny, zalałem dot 4, przepomowałem przez układ hamulcowy już 2 butelki płynu i nic...
Wcześniej hamulce działały perfekcyjnie (lekkie dotknięcie jednym palcem i koło się zatrzymywało ) teraz musze dusić. Jakieś pomysły

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » wt kwie 29, 2014

Najprawdopodobniej układ jest zapowietrzony. Spróbuj na odpowietrznik założyć wężyk i za pomocą strzykawki najlepiej takiej dużej (można ja kupić w sklepach ze sprzętem medycznym) wyssać płyn, powinno pomóc. Zacznij od lewej strony a później prawa.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » wt kwie 29, 2014

A wymieniałeś klocki hamulcowe, przy okazji wymiany płynu?

Awatar użytkownika
kerdmann
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 17, 2013
Miejscowość: Reda-pomorskie
Motocykl: vulcan vn750
VROC: 0

Post autor: kerdmann » wt kwie 29, 2014

Ja po wymianie przewodów i klocków miałem podobny problem.
W moim przypadku było łatwiej, bo wymieniłem przewody na 2 długie,omijając w ten sposób trójnik. Słyszałem właśnie że to przez niego dosyć ciężko odpowietrzyć układ hamulcowy.
Ale do rzeczy. U mnie delikatnie ściskając klamkę, następnie puszczając ją energicznie, z otworów w zbiorniczku pompy długo ulatniały się pęcherzyki powietrza. Z odpowietrzników przy zaciskach leciał czysty płyn, a z tych otworków ciągle powietrze.
Trwało to dłuższą chwilkę i 4-pak piwa.
Pomogło również podczas pompowania klamką zatykanie palcem jednego z 2 otworków w zbiorniczku pompy (tego mniejszego) - miałem wrażenie że zasysa w ten sposób więcej płynu do układu i przewodów.
Nie wiem która z tych metod pomogła, ale dało radę.
No i trzeba pamiętać aby wężyk z odpowietrznika włożyć do słoika z płynem żeby powietrze się nie cofało.
Pozdro
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.

Awatar użytkownika
Mario74
Posty: 51
Rejestracja: czw paź 31, 2013
Miejscowość: z nikąd
Motocykl: vulcan 750 95r
VROC: 0

Post autor: Mario74 » wt kwie 29, 2014

cierpliwosci kolego.Ja odpowietrzalem w trzech podejsciach.Przy odpowietrzaniu zmieniaj polozenie kierownicy a zarazem kola.Powietrze musi wyjsc z zakamarkow.Jeszcze raz cierpliwosci.
"RASIZM JEST JAK MÓZG, KAŻDY MA GO W GŁOWIE NIE KAŻDY UŻYWA"

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » wt kwie 29, 2014

Spróbuj odpowietrzyć strzykawką w drugą stronę. Zakładasz na odpowietrznik rurkę z dużą strzykawką wypełnioną płynem bez bąbelków. Odkręcasz go lekko i wciskasz płyn strzykawką od dołu w kierunku zbiorniczka. Ze zbiorniczka musisz go wtedy po trochu odsysać by Ci się nie przelał. Najlepiej zrobić to w dwie osoby. Jak wiadomo bąbelki idą łatwiej do góry.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Ry siek
Posty: 8
Rejestracja: pt lut 21, 2014
Miejscowość: Białystok
Motocykl: yamaha vstar1100 custom
VROC: 0

Post autor: Ry siek » wt kwie 29, 2014

Cześć,propozycję mam taką,abyś odwrócił kolejność wykonywanych czynności,tzn.zacznij od odpowietrzenia pompy,a zakończ na odpowietrzaniu zacisków.I pamietaj ,po "napompowaniu"(klamka stawia wyraźny opór i już nie "rośnie") trzymam ją w pozycji wciśniętej ,w czasie odkręcania,"upuszczania" powietrza/pęcherzyków powietrza w plynie/płynu hamulcowego/,odkręcając przewód lub odpowietrznik.Klamkę zwalniamy dopiero po ponownym zakręceniu odkręcanego elementu(przewodu lub odpowietrznika).Może trochę to nie po polskiemu ,ale mam nadzieję,że wiesz o co kaman.Pomocna by byla osoba "pompująca i trzymająca klamkę".Niedawno w swoim dragu wykonywałem "transfuzję" płynu,i jest "wsio w paratkie".Trzymam mocno kciuki,by Ci się udało.
Pozdrawiam,śmigający z nogami do przodu Ry siek

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » czw maja 01, 2014

Ja bym obstawiał trójnik bo jego najtrudniej odpowietrzyć. Spróbuj wpuszczać płyn strzykawką powoli od dołu.
Swoją droga rozważ wywalenie trójnika i wymianę przewodów na 2 w stalowym oplocie (polecam Hel'a). Ja u siebie mam dwa. Dużo łatwiejsza wymiana płynu + gwarancja dobrych przewodów które nie parcieją i nie puchną.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pn maja 05, 2014

Odpowietrzenie wydaje się takie proste, a tu zonk :) niestety jest problem z odpowietrzeniem hamulcy, i jak napisał Rudy największy problem jest w trójniku, rozwiązanie dwóch przewodów jest praktyczne. Ja znowu nie lubię jak jest łatwo i założyłem stalowe przewody w oryginale znaczy 3 sztuki z rozdzielaczem :D , aby je odpowietrzyć należy jak opisał to Rudy ściągać płyn strzykawką po kolei, raz z jednego raz z drugiego zacisku, najlepiej też jak ktoś by Ci pomógł i pilnował stanu płynu bo trochę trzeba przeciągnąć.
Powodzenia i ostrych hamulcy :)

squid
Posty: 15
Rejestracja: czw lut 06, 2014
Miejscowość: radomsko
Motocykl: vn750
VROC: 0

Post autor: squid » pn maja 05, 2014

Problem rozwiązanym, pomogło wstrzykiwanie płynu przez odpowietrznik aż wylatywał cienką stróżką ze zbiorniczka :) Przepompowałem tak prawie pół litra ale się udało :)

Skrab
Posty: 62
Rejestracja: ndz mar 30, 2014
Miejscowość: Dubidze
Motocykl: Było honda rebel 125 Jest VN750 bestia
VROC: 0

Post autor: Skrab » pn maja 05, 2014

To super że się udało :D będziemy mogli polatać niebawem :yeee:
Jedz powoli ale zawsze do celu

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 12 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 12 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą