Wymiana zębatki zdawczej

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 100
Rejestracja: ndz maja 13, 2012
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: VN900 Classic, Yamaha T-Max 530
VROC: 0

Wymiana zębatki zdawczej

Post autor: marekm » śr sty 21, 2015

W necie jest sporo informacji na temat wymiany zębatek - przedniej (na 34 zęby) i/lub tylnej (na 62 zęby). Celem jest obniżenie obrotów silnika dla danej prędkości (ok. 10% w przypadku wymiany obu zębatek). Ma to w jakimś stopniu zrekompensować brak 6-go biegu.

Ceny zębatek to ok. 550 PLN za przednią i ok. 1150 PLN za tylną.

Do tego dochodzi transport i ewentualnie cło i VAT - innymi słowy drogo.

Pytanie zatem do posiadaczy VN900 - zmieniał ktoś którąkolwiek z zębatek ? Jeżeli tak, to z jakim skutkiem ? Warto się w to bawić (i ponosić koszty) czy dać sobie spokój ?

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr sty 21, 2015

http://www.gearingcommander.com/
Ja nieco zmieniłem rozmiary ale w VN 800 jak dla mnie o niebo lepiej niż na standardzie :ok:

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » śr sty 21, 2015

No tak, ale w 800 obie zębatki to koszt <1000 PLN. I chyba nieco mniej roboty przy przełożeniu...
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 100
Rejestracja: ndz maja 13, 2012
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: VN900 Classic, Yamaha T-Max 530
VROC: 0

Post autor: marekm » czw sty 22, 2015

Nikt z posiadaczy VN900 się nie wypowie ? :(

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw sty 22, 2015

Trudno powiedzieć nie spotkałem nikogo z użytkowników VN900 kto by się zdecydował na wymianę ale moim zdaniem te ok. 2500zł można zdecydowanie lepiej zainwestować. ;) ;) ;)
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 100
Rejestracja: ndz maja 13, 2012
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: VN900 Classic, Yamaha T-Max 530
VROC: 0

Post autor: marekm » pt sty 23, 2015

Konrad pisze:... ale moim zdaniem te ok. 2500zł można zdecydowanie lepiej zainwestować. ;) ;) ;)
Pełna zgoda :)

Nie mniej jednak, jeżeli jest na forum jakiś rozrzutny posiadacz VN900 wyposażonego w akcesoryjne koła zębate (pasowe), to chętnie poczytam jego opinię w temacie.

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » pt sty 23, 2015

ja mam Power Comander, wydechy Hard Krome i filtr K&N, przyspieszenie wzrosło znacząco, a predkosc maksymalna zwiekszyla się do 175, (duza szyba, sakwy gmole przednie tylne) wcześniej leciał 160, na wiosne wgram jeszcze mape nowa odpowiednia do wydechow i filtra, wiec może tym tropem lepiej pojsc, zależy co chesz osiagnac?

PS. idziesz grubo, zaraz osiągniesz cene Tunderbirda ;-)

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 100
Rejestracja: ndz maja 13, 2012
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: VN900 Classic, Yamaha T-Max 530
VROC: 0

Post autor: marekm » pt sty 23, 2015

czarny pisze:... PS. idziesz grubo, zaraz osiągniesz cene Tunderbirda ;-)
Nigdzie nie idę, tylko teoretyzuję, jak to w zimie :)

Awatar użytkownika
sebek01
Posty: 71
Rejestracja: wt mar 05, 2013
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Kawasaki VN 900 Classic LT
VROC: 36409

Post autor: sebek01 » pt sty 23, 2015

czarny pisze:ja mam Power Comander, wydechy Hard Krome i filtr K&N, przyspieszenie wzrosło znacząco, a predkosc maksymalna zwiekszyla się do 175, (duza szyba, sakwy gmole przednie tylne) wcześniej leciał 160, na wiosne wgram jeszcze mape nowa odpowiednia do wydechow i filtra...
Czyli jednym słowem się opłaca, też chce na wiosnę założyć wydechy, ale Kaliskiego, do tego KN i właśnie PC. Możesz zdradzić ile Cię PC kosztował i jaki masz model, w ogóle jakbyś mógł mi zdradzić kilka szczegółów na co zwrócić uwagę przy kupnie i montażu

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 100
Rejestracja: ndz maja 13, 2012
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: VN900 Classic, Yamaha T-Max 530
VROC: 0

Post autor: marekm » pt sty 23, 2015

sebek01 pisze:Czyli jednym słowem się opłaca...
Pompowanie kasy w małego Vulcana w celu poprawy osiągów wydaje mi się mocno dyskusyjne. Osobiście wolałbym te pieniądze dołożyć do większej maszyny. Co innego lans i wygoda :)

KroM
Posty: 26
Rejestracja: pn kwie 28, 2014
Miejscowość: Małopolska
Motocykl: był_VN900
VROC: 0

Re: Wymiana zębatki zdawczej

Post autor: KroM » sob sty 24, 2015

marekm pisze:W necie jest sporo informacji na temat wymiany zębatek - przedniej (na 34 zęby) i/lub tylnej (na 62 zęby). Celem jest obniżenie obrotów silnika dla danej prędkości (ok. 10% w przypadku wymiany obu zębatek). Ma to w jakimś stopniu zrekompensować brak 6-go biegu.



Nawet w VN2000 jest 5 biegów, więc nie wiem po co się w to bawić. Może będzie fajniej przy wyższych prędkościach, ale przy niższych już gorzej.

Moim zdaniem jeżeli podczas jazdy masz wrażenie że brakuje ci szóstego biegu tzn, że jedziesz już za szybko :)

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 100
Rejestracja: ndz maja 13, 2012
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: VN900 Classic, Yamaha T-Max 530
VROC: 0

Post autor: marekm » ndz sty 25, 2015

Tu nie chodzi o prędkość maksymalną ani o moc. Nie kupowałbym VN900 gdyby te parametry były dla mnie ważne :)

Zależy mi natomiast na wygodzie i przyjemności z jazdy. Im niższe obroty silnika dla danej prędkości, tym lepiej.

Zresztą, skoro na rynku dostępne są akcesoryjne koła zębate (pasowe) do VN900, to pewnie ktoś je kupuje.

Kecik1993
Posty: 229
Rejestracja: ndz sie 18, 2013
Miejscowość: Zimnowoda
Motocykl: Versys 650 /Trajka,Shl M05,WSK 175/WSKi125
VROC: 0

Post autor: Kecik1993 » ndz sty 25, 2015

Moim zdaniem, i z moich odczuć 900 kręci się nisko, moja stara 125 kręciła się wyżej. Osiągi raczej mało co się poprawią jedyne co to spalanie o jakieś dziesiętne litra. Za 2 tys kolega zwiedził motorem Chorwację więc są lepsze wydatki niż to. Co ja kto woli wiadomo ale osobiście wolałbym zachować sobie tą kasę bo wymiana kół pasowych zębatych oraz samego paska przy motocyklu palącym 4,5 litra i osiągach jak w swojej klasie dobrych bez celowe choć ciekawe :)
1 Jedź z głową 2 masz dla kogo wrócić 3 motocykl nigdy nie ma pierwszeństwa nawet jeśli ma 4 dobrze się bawić 5 Lepiej wolniej a całym dojechać. Takie moje zasady

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 100
Rejestracja: ndz maja 13, 2012
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: VN900 Classic, Yamaha T-Max 530
VROC: 0

Post autor: marekm » ndz sty 25, 2015

Dla cruisera 4000 obr/min dla prędkości ok. 110 km/h to nie jest "kręcenie nisko".

Dla porównania silnik VN2000 przy tej prędkości (również na piątym biegu) kręci ok. 3000 obr/min, że nie wspomnę o 1700, którego silnik na szóstym biegu kręci mniej niż 2600 obr/min.

Wygląda na to, że nikt z forumowiczów kół zębatych w VN900 nie wymieniał, proponuję zatem zamknąć temat.

Awatar użytkownika
kacmar
Posty: 1428
Rejestracja: ndz gru 08, 2013
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN900LT '08 , VN1700 Voyager
VROC: 36367

Post autor: kacmar » ndz sty 25, 2015

Dlaczego zamykać, może jeszcze coś ciekawego się trafi w temacie.
Pozdrawiam Cię
VROC#36367

Awatar użytkownika
sebek01
Posty: 71
Rejestracja: wt mar 05, 2013
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Kawasaki VN 900 Classic LT
VROC: 36409

Post autor: sebek01 » pn sty 26, 2015

Czarny opowiedz trochę więcej o swoich modyfikacjach, a szczególnie o PC bo to mnie najbardziej interesuje

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » pn sty 26, 2015

PC miałem już jak motocykl kupiłem, zalozony został w stanach, potem zakupiłem wydechy Hard Krome, i zalozylem filtr K&N,
przed wymiana wydechow i filtra z samym PC na hamowni pokazalo 51KM i 77 Nm, po wymianie wydechow i filtra nie byłem na hamowni, będę na wiosne i wtedy wgram odpowiednia do wydechow mape,
podkresle ze to co pokazala hamownia to pomiar na kole, a fabryczne dane okreslaja moc i moment na wale korbowym, wiec 51 i 77 to bardzo dobry wynik, jeszcze lepiej będzie po zmianie map, w tej chwili motocykl z duza szyba, wyciąga 175 km/h

Awatar użytkownika
sebek01
Posty: 71
Rejestracja: wt mar 05, 2013
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Kawasaki VN 900 Classic LT
VROC: 36409

Post autor: sebek01 » pn sty 26, 2015

Dzięki za info, a czy wiesz jakie masz model PC?

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » wt sty 27, 2015

Sebek, umówimy się razem u mnie na wiosnę w jakiś weekend i se pomacasz tego Czarnego VNa do oporu - wydechy, filtr, PC... Wstrzymaj się jeszcze trochę z zakupami kominów bo te Czarnego są na prawdę warte oblukania i osłuchania - zdecydowanie lepiej to wszystko obejrzeć przed zakupem innego zestawu ;) Tym bardziej że będzie już po zabiegu na hamowni myślę ;)
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » wt sty 27, 2015

nooo dobrze prawi

ale ja pije tylko biala finlandie,


i nawet dam Ci się kopnąć po Szamotułach i odsluchac wydechy podczas jazdy

bo ja na Twoim już jeździłem hihi

Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 17 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 17 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą