Wymiana zębatki zdawczej
- marekm
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz maja 13, 2012
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: VN900 Classic, Yamaha T-Max 530
- VROC: 0
Wymiana zębatki zdawczej
W necie jest sporo informacji na temat wymiany zębatek - przedniej (na 34 zęby) i/lub tylnej (na 62 zęby). Celem jest obniżenie obrotów silnika dla danej prędkości (ok. 10% w przypadku wymiany obu zębatek). Ma to w jakimś stopniu zrekompensować brak 6-go biegu.
Ceny zębatek to ok. 550 PLN za przednią i ok. 1150 PLN za tylną.
Do tego dochodzi transport i ewentualnie cło i VAT - innymi słowy drogo.
Pytanie zatem do posiadaczy VN900 - zmieniał ktoś którąkolwiek z zębatek ? Jeżeli tak, to z jakim skutkiem ? Warto się w to bawić (i ponosić koszty) czy dać sobie spokój ?
Ceny zębatek to ok. 550 PLN za przednią i ok. 1150 PLN za tylną.
Do tego dochodzi transport i ewentualnie cło i VAT - innymi słowy drogo.
Pytanie zatem do posiadaczy VN900 - zmieniał ktoś którąkolwiek z zębatek ? Jeżeli tak, to z jakim skutkiem ? Warto się w to bawić (i ponosić koszty) czy dać sobie spokój ?
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
http://www.gearingcommander.com/
Ja nieco zmieniłem rozmiary ale w VN 800 jak dla mnie o niebo lepiej niż na standardzie
Ja nieco zmieniłem rozmiary ale w VN 800 jak dla mnie o niebo lepiej niż na standardzie
-
- Posty: 287
- Rejestracja: pt wrz 28, 2012
- Miejscowość: STARGARD
- Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
- VROC: 0
ja mam Power Comander, wydechy Hard Krome i filtr K&N, przyspieszenie wzrosło znacząco, a predkosc maksymalna zwiekszyla się do 175, (duza szyba, sakwy gmole przednie tylne) wcześniej leciał 160, na wiosne wgram jeszcze mape nowa odpowiednia do wydechow i filtra, wiec może tym tropem lepiej pojsc, zależy co chesz osiagnac?
PS. idziesz grubo, zaraz osiągniesz cene Tunderbirda ;-)
PS. idziesz grubo, zaraz osiągniesz cene Tunderbirda ;-)
- sebek01
- Posty: 71
- Rejestracja: wt mar 05, 2013
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: Kawasaki VN 900 Classic LT
- VROC: 36409
Czyli jednym słowem się opłaca, też chce na wiosnę założyć wydechy, ale Kaliskiego, do tego KN i właśnie PC. Możesz zdradzić ile Cię PC kosztował i jaki masz model, w ogóle jakbyś mógł mi zdradzić kilka szczegółów na co zwrócić uwagę przy kupnie i montażuczarny pisze:ja mam Power Comander, wydechy Hard Krome i filtr K&N, przyspieszenie wzrosło znacząco, a predkosc maksymalna zwiekszyla się do 175, (duza szyba, sakwy gmole przednie tylne) wcześniej leciał 160, na wiosne wgram jeszcze mape nowa odpowiednia do wydechow i filtra...
Re: Wymiana zębatki zdawczej
marekm pisze:W necie jest sporo informacji na temat wymiany zębatek - przedniej (na 34 zęby) i/lub tylnej (na 62 zęby). Celem jest obniżenie obrotów silnika dla danej prędkości (ok. 10% w przypadku wymiany obu zębatek). Ma to w jakimś stopniu zrekompensować brak 6-go biegu.
Nawet w VN2000 jest 5 biegów, więc nie wiem po co się w to bawić. Może będzie fajniej przy wyższych prędkościach, ale przy niższych już gorzej.
Moim zdaniem jeżeli podczas jazdy masz wrażenie że brakuje ci szóstego biegu tzn, że jedziesz już za szybko
- marekm
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz maja 13, 2012
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: VN900 Classic, Yamaha T-Max 530
- VROC: 0
Tu nie chodzi o prędkość maksymalną ani o moc. Nie kupowałbym VN900 gdyby te parametry były dla mnie ważne
Zależy mi natomiast na wygodzie i przyjemności z jazdy. Im niższe obroty silnika dla danej prędkości, tym lepiej.
Zresztą, skoro na rynku dostępne są akcesoryjne koła zębate (pasowe) do VN900, to pewnie ktoś je kupuje.
Zależy mi natomiast na wygodzie i przyjemności z jazdy. Im niższe obroty silnika dla danej prędkości, tym lepiej.
Zresztą, skoro na rynku dostępne są akcesoryjne koła zębate (pasowe) do VN900, to pewnie ktoś je kupuje.
-
- Posty: 229
- Rejestracja: ndz sie 18, 2013
- Miejscowość: Zimnowoda
- Motocykl: Versys 650 /Trajka,Shl M05,WSK 175/WSKi125
- VROC: 0
Moim zdaniem, i z moich odczuć 900 kręci się nisko, moja stara 125 kręciła się wyżej. Osiągi raczej mało co się poprawią jedyne co to spalanie o jakieś dziesiętne litra. Za 2 tys kolega zwiedził motorem Chorwację więc są lepsze wydatki niż to. Co ja kto woli wiadomo ale osobiście wolałbym zachować sobie tą kasę bo wymiana kół pasowych zębatych oraz samego paska przy motocyklu palącym 4,5 litra i osiągach jak w swojej klasie dobrych bez celowe choć ciekawe
1 Jedź z głową 2 masz dla kogo wrócić 3 motocykl nigdy nie ma pierwszeństwa nawet jeśli ma 4 dobrze się bawić 5 Lepiej wolniej a całym dojechać. Takie moje zasady
- marekm
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz maja 13, 2012
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: VN900 Classic, Yamaha T-Max 530
- VROC: 0
Dla cruisera 4000 obr/min dla prędkości ok. 110 km/h to nie jest "kręcenie nisko".
Dla porównania silnik VN2000 przy tej prędkości (również na piątym biegu) kręci ok. 3000 obr/min, że nie wspomnę o 1700, którego silnik na szóstym biegu kręci mniej niż 2600 obr/min.
Wygląda na to, że nikt z forumowiczów kół zębatych w VN900 nie wymieniał, proponuję zatem zamknąć temat.
Dla porównania silnik VN2000 przy tej prędkości (również na piątym biegu) kręci ok. 3000 obr/min, że nie wspomnę o 1700, którego silnik na szóstym biegu kręci mniej niż 2600 obr/min.
Wygląda na to, że nikt z forumowiczów kół zębatych w VN900 nie wymieniał, proponuję zatem zamknąć temat.
-
- Posty: 287
- Rejestracja: pt wrz 28, 2012
- Miejscowość: STARGARD
- Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
- VROC: 0
PC miałem już jak motocykl kupiłem, zalozony został w stanach, potem zakupiłem wydechy Hard Krome, i zalozylem filtr K&N,
przed wymiana wydechow i filtra z samym PC na hamowni pokazalo 51KM i 77 Nm, po wymianie wydechow i filtra nie byłem na hamowni, będę na wiosne i wtedy wgram odpowiednia do wydechow mape,
podkresle ze to co pokazala hamownia to pomiar na kole, a fabryczne dane okreslaja moc i moment na wale korbowym, wiec 51 i 77 to bardzo dobry wynik, jeszcze lepiej będzie po zmianie map, w tej chwili motocykl z duza szyba, wyciąga 175 km/h
przed wymiana wydechow i filtra z samym PC na hamowni pokazalo 51KM i 77 Nm, po wymianie wydechow i filtra nie byłem na hamowni, będę na wiosne i wtedy wgram odpowiednia do wydechow mape,
podkresle ze to co pokazala hamownia to pomiar na kole, a fabryczne dane okreslaja moc i moment na wale korbowym, wiec 51 i 77 to bardzo dobry wynik, jeszcze lepiej będzie po zmianie map, w tej chwili motocykl z duza szyba, wyciąga 175 km/h
-
- Posty: 436
- Rejestracja: śr lut 09, 2011
- Miejscowość: Szamotuły
- Motocykl: HD Electra Ultra Classic
- VROC: 0
Sebek, umówimy się razem u mnie na wiosnę w jakiś weekend i se pomacasz tego Czarnego VNa do oporu - wydechy, filtr, PC... Wstrzymaj się jeszcze trochę z zakupami kominów bo te Czarnego są na prawdę warte oblukania i osłuchania - zdecydowanie lepiej to wszystko obejrzeć przed zakupem innego zestawu Tym bardziej że będzie już po zabiegu na hamowni myślę
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"
Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..
Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..
Kto jest online
Jest 22 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 21 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 21 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 21 gości