Wasze porady czyli zmiana małego choppera na większy..
- Winters
- Posty: 177
- Rejestracja: czw wrz 25, 2014
- Miejscowość: Mikołów
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
- VROC: 0
Wasze porady czyli zmiana małego choppera na większy..
Witajcie.
Mam już swoje latka.... za chwile 40stka...i niedawno..parę dni temu nabyłem od kolegi z forum Gasmana vn 1600 classic.
Motocykl jest w stanie salonowym.....piękny....ale......
Wcześniej jeździłem ymamaha Virago xv 750......o ponad 100 kilogramów lżejszym motocyklem.... i zastanawiam się jak ogarnę tak wielka bestię..... mam 180 cm wzrostu a ledwo dosięgam do pięknych spacerówek...
Jakieś Wasze przemyślenia i uwagi na początek przygody z tak ciężkim motocyklem ...
Na Virago zrobiłem przez ostatnie 2 lata 8800 km...
Mam już swoje latka.... za chwile 40stka...i niedawno..parę dni temu nabyłem od kolegi z forum Gasmana vn 1600 classic.
Motocykl jest w stanie salonowym.....piękny....ale......
Wcześniej jeździłem ymamaha Virago xv 750......o ponad 100 kilogramów lżejszym motocyklem.... i zastanawiam się jak ogarnę tak wielka bestię..... mam 180 cm wzrostu a ledwo dosięgam do pięknych spacerówek...
Jakieś Wasze przemyślenia i uwagi na początek przygody z tak ciężkim motocyklem ...
Na Virago zrobiłem przez ostatnie 2 lata 8800 km...
- kazuhira
- Posty: 1382
- Rejestracja: ndz sty 16, 2011
- Miejscowość: Kotliska
- Motocykl: KLE650
- VROC: 33862
to może ja, ponieważ mam za sobą przesiadkę z EN500 na VN1500 Mean Streak.
1. Pokora - nie ma co chojrakować, ja pojechałem na otwarty placyk manewrowy i nawywijałem 8ek, polatelem po łukach i pozawracałem - ale to ja .
2. IMHO - powinno się tobie jeździć lepiej jak na Virago. Inaczej ułożona rama i inny rozstaw kół powodują że ten moto prawie nie czuć pomiędzy nogami Problem jest tylko kiedy gadzine postawisz na miękkim podłożu i się za mocno przechyli. Wtedy poczujesz te 100 kg różnicy w wadze jak go trzeba będzie szarpnąć do pionu ;p
3. 180cm i ledwo sięgasz do spacerówek ? coś tu nie gra bo te motocykle są dla tego wzrostu wręcz projektowane. Sprawdź czy nie masz modowanej kanapy i przesuniętych podestów względem spacerówek [lub na odwrót ;p ]?
1. Pokora - nie ma co chojrakować, ja pojechałem na otwarty placyk manewrowy i nawywijałem 8ek, polatelem po łukach i pozawracałem - ale to ja .
2. IMHO - powinno się tobie jeździć lepiej jak na Virago. Inaczej ułożona rama i inny rozstaw kół powodują że ten moto prawie nie czuć pomiędzy nogami Problem jest tylko kiedy gadzine postawisz na miękkim podłożu i się za mocno przechyli. Wtedy poczujesz te 100 kg różnicy w wadze jak go trzeba będzie szarpnąć do pionu ;p
3. 180cm i ledwo sięgasz do spacerówek ? coś tu nie gra bo te motocykle są dla tego wzrostu wręcz projektowane. Sprawdź czy nie masz modowanej kanapy i przesuniętych podestów względem spacerówek [lub na odwrót ;p ]?
Nie jestem dziwny ... jestem z edycji kolekcjonerskiej
- Robson
- Posty: 4167
- Rejestracja: ndz lip 17, 2011
- Miejscowość: Tychy
- Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
- VROC: 34475
To co Kazuhira +
ja z 225kg (VN800) na te 375kg naprawdę zasiadłem z pokorą i od razu musiałem grzać 400km...
Stawaj zawsze na twardym, jeśli pod górę to podjeżdżając zawsze ustawiaj moto odpowiednio do wyjazdu, żebyś mógł sam wyjechać. Używaj hamulca przedniego i wspomagającego tylniego. Waga robi swoje. Jak leci na bok, lepiej z nim nie walcz, bo Twoja noga może się z lekka podłamać.
Poza tym jazda - poezja.
ja z 225kg (VN800) na te 375kg naprawdę zasiadłem z pokorą i od razu musiałem grzać 400km...
Stawaj zawsze na twardym, jeśli pod górę to podjeżdżając zawsze ustawiaj moto odpowiednio do wyjazdu, żebyś mógł sam wyjechać. Używaj hamulca przedniego i wspomagającego tylniego. Waga robi swoje. Jak leci na bok, lepiej z nim nie walcz, bo Twoja noga może się z lekka podłamać.
Poza tym jazda - poezja.
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Ja zacząłem od 900tki, a przesiadłem się na Nomada. Piękna sprawa, mówię Ci. Po prostu zacznij jeździć i tyle. 1600 to wspaniały, łagodny motocykl, który odwzajemni Ci uczucie .
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
- Winters
- Posty: 177
- Rejestracja: czw wrz 25, 2014
- Miejscowość: Mikołów
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
- VROC: 0
Dzięki za porady.
Gasman... wyczaiłem już temat ze spacerówkami... w wolnej chwili obrócę.
Wczoraj była mała impreza garage party...kolega motocyklista wpadł.... kolega nie wierzył że ten sprzęt był używany.... mówił żebym się przyznał że to z salonu.... musiałem wyjaśniać, że teraz to tylko 1700 można w salonie.... :-)
Gasman... wyczaiłem już temat ze spacerówkami... w wolnej chwili obrócę.
Wczoraj była mała impreza garage party...kolega motocyklista wpadł.... kolega nie wierzył że ten sprzęt był używany.... mówił żebym się przyznał że to z salonu.... musiałem wyjaśniać, że teraz to tylko 1700 można w salonie.... :-)
- Ryffka
- Posty: 1398
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
- VROC: 24863
Winters, sprawa do ogarnięcia bez problemu Ja przeskoczyłem z 800-tki na vn2000 i jak na razie zero przygód. Wręcz bym powiedział, że większe, cięższe moto jest stabilniejsze. Oczywiście moc i masa wymaga kontroli i szacunku, ale to już powinieneś mieć opanowane Powodzenia przy zakupie... jak się podoba i masz kasę to bierz
Aha, tak na marginesie ja mam 175cm wzrostu i w porywach 85kg
Aha, tak na marginesie ja mam 175cm wzrostu i w porywach 85kg
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Właśnie próbowałem sobie wypbrazić Krasnala na 900tce, ale moja wyobraźnia podpowiada tylko takie obrazyRobson pisze:Krasnal, ale nie dodałeś, że Ty ze swoimi gabarytami dźwigasz 2kę jak siatkę kartofliKrasnal pisze:I ja zaczynalem od 900tki i po 6 miesiacach zamienilem na 2 litry
Krzysiek - mam nadzieję, że nie podpadłem za mocno...
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
-
- Posty: 28
- Rejestracja: śr kwie 06, 2011
- Miejscowość: Tarnobrzeg
- Motocykl: KAWASAKI VN NOMAD 1600
- VROC: 0
- marekm
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz maja 13, 2012
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: VN900 Classic, Yamaha T-Max 530
- VROC: 0
W 2004 roku miałem Vulcana 1600 Classic. To był mój n-ty motocykl, ale pierwszy cruiser. Banan nie schodził mi z twarzy, aż do dnia kiedy się lekko zagapiłem
Przyjechała policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe i laweta. Wszyscy mieli co robić
Dołączam zatem do rad kolegów - ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć i cieszyć się z jazdy, bo Vulcan 1600 to bez dwóch zdań bardzo fajne moto
Przyjechała policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe i laweta. Wszyscy mieli co robić
Dołączam zatem do rad kolegów - ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć i cieszyć się z jazdy, bo Vulcan 1600 to bez dwóch zdań bardzo fajne moto
Kto jest online
Jest 134 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 134 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości