"Miszcze" w HD

Luźne temaciki. Bez cenzury ;)
Awatar użytkownika
broda
Posty: 2980
Rejestracja: śr lip 14, 2010
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Szara Eminencja VN 2000
VROC: 33010

Post autor: broda » ndz sie 10, 2014

To standartowa procedura przy podchodzeniu do lądowania.

Choć budzi wiele wątpliwości.


Na facebuku.

8/
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

Były Preludomaniak

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » ndz sie 10, 2014

Filmik to tak zwany fake. Aczkolwiek samoloty pasażerskie są w stanie zrobić beczkę (obrót wokół osi podłużnej kadłuba) mimo, że konstruktorzy tego nie zakładali i niejeden to robił ale zazwyczaj bez pasażerów :) . Ze znanych mi ciekawych przypadków, które widziałem na filmach dokumentalnych były to: Concorde - w fazie testów dwaj piloci doświadczalni się tak zabawili, B747 Jumbo Jet cargo - rekonstrukcja zdarzeń, samolot wylądował bez uszkodzeń , B737 -nie pamiętam w jakich okolicznościach , B707 - film dokumentalny z testów .
https://www.youtube.com/watch?v=-KNbKFMBsQE
Na własne oczy widziałem jakieś 20 lat temu, na pokazach w Częstochowie, naszą poczciwą Wilgę, która majestatycznie kręciła beczki i pętle. Komentator mówił, że to jedyny pilot, który dostał zezwolenie z PZL-u na wykonywanie takich akrobacji na tym typie samolotu.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » pn sie 11, 2014

Pustelnik pisze: konstruktorzy tego nie zakładali
Słusznie prawi. Każdy samolot ma ograniczenia eksploatacyjne. Do lotu odwróconego muszą być spełnione określone własności aerodynamiczne, wytrzymałościowe no i zasilanie paliwem. Te ostatnie to oczywiście rozchodowy zbiornik paliwa, zasilający silniki w paliwo. Zgaśnięcie silnika w takiej chwili to duuuuuuży problem dla pilota, może być ostatnim jeśli nie ma dostatecznego zapasu wysokości.
A wszystko jest spisane i wymagane określonymi przepisami budowy aeroplanów, bez spełnienia których żaden nie dostanie zgody na eksploatację.

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » ndz paź 26, 2014

Taka ciekawostka o F-16 i film producenta do niej.

http://www.polska-zbrojna.pl/home/artic ... ZONY-OBLOT

http://www.youtube.com/watch?v=HRMCykYW ... ata_player

A tak wyglądał oficjalny pierwszy lot, czyli nuuuuda! :D

http://www.youtube.com/watch?v=gGw3NVfiX0g

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » ndz paź 26, 2014

Co prawda nie lata, ale z Polski
http://www.youtube.com/watch?v=Vxvvgdm2_jo
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » śr lis 12, 2014

Obrazek

W naszej armii nazywane są Jastrzębiami.

Producent drogą konkursu nadał mu nazwę Falcon, ale aby odróżnić od Dassault Falcon ( odrzutowy, mały biznesowiec ) dodał mu Fighting i tak powstała oficjalna nazwa Fighting Falcon, czyli waleczny sokół. Wymyślił to pewien sierżant pionu technicznego lotnictwa USA.

Tylko, że żaden pilot amerykański nie powie inaczej, niż że lata na F16 czyli na Viperze! Zanim zorganizowano konkurs na nazwę pilotom widzącym F16 przypominał kobrę. Niestety kobra była już zarezerwowana dla F17, więc postawili na żmiję czyli Viper'a.

Straszny bałagan tej armii kowbojów !! :D

Na fotce moment odpalenia AGM-65D. Taki taktyczny czopek, już nie produkowany, ale wszystkich wersji zrobiono 75 ksztuk. Dobry na cele naziemne i na wodzie. W ostatniej wersji mógł być odpalany z odległości 75 km od celu.

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » śr lis 19, 2014

Dawno nie było niegrzecznej dziewczynki na dobranoc.

I jest !!

Obrazek

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » ndz kwie 05, 2015

Zagadka na świąteczny wieczór. Co to za aeroplan?

Obrazek

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Zdziś
Posty: 2086
Rejestracja: czw cze 24, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 NOMAD
VROC: 34481

Post autor: Zdziś » ndz kwie 05, 2015

Ja strzelam ,to będzie chyba ,,Łoś"
zdziś

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » ndz kwie 05, 2015

No i bardzo dobrze!!! PZL-37 Łoś. Niestety nie zachował się ani jeden egzemplarz.

A teraz dla orłów. :ok:
Jaka wersja i w którym pułku latał najdłużej?
Dlaczego ten egzemplarz jest tak bardzo ważny? :D

Obrazek

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » ndz kwie 05, 2015

"Mig 21R, 94R02107132, Pułk Lotnictwa Rozpoznania Taktycznego 13.01.1972 r. - 01.01.1983 r., JW 1031, 01.01.1983 r. - 08.08.1997 r., JW 1031"
Ale dlaczego taki ważny to nie napisali :)
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » pn kwie 06, 2015

Widzę, że stara gwardia tego wątku czuwa i to skutecznie. :)

Dla oblatanego nie było trudne, bo numer taktyczny i mały numerek na godle wszystko pokażą w odpowiednim miejscu.

To co widać podwieszone pod kadłubem jest zasobnikiem rozpoznania dziennego ( D ), czyli czopkiem z sześcioma kamerami do strzelania fotek. Stąd wynika, że to musi być wersja R ( 94R ) czyli rozpoznawcza. Można było też podwiesić zasobnik rozpoznania radioelektronicznego ( R ) albo gondolę z działkiem Gsz czego nie praktykowano.

Mało kto z laików wie, że 21sze 32plrt ( w tym 1071 ) wykonywały loty o statusie bojowym z zasobnikiem R wk..jąc skandynawów i Niemców, którzy podrywali swoje pary dyżurne. Oczywiście żeby namierzyć takiego 1071 musieli włączać swoje stacje radiolokacyjne, a czujniki zasobnika R skrzętnie zapisywały ich parametry pracy. Potem eskortowali naszego pilota zbliżając się na odległość umożliwiającą stwierdzenie czy pilot golił się dzisiaj czy też nie.
Takie loty były bardzo wymagające od obsługi, a przede wszystkim od pilota bo samolot leciał na granicy zasięgu. Do tego przekraczał linię brzegową gdzieś na wschodzie PL i leciał w odległości ok 150 km od brzegu na zachód. W kiepskich warunkach lot odbywał się na przyrządach bo linia styku nieba z morzem była niewidoczna. Pilot nie dolatywał do swego lotniska w Bielicach, musiał mieć międzylądowanie, zwykle w Goleniowie żeby uzupełnić paliwo. Mimo, że loty takie odbywały się względnie regularnie zawsze towarzyszyła mu tzw "panika" w pułku, czyli najwyższe czynniki pułkowe były obecne ( czasem w środku nocy ) przy przygotowaniu maszyny, wsadzeniu pilota i wypuszczeniu samolotu. Potem parę godzin czekania na powrót i koniec zabawy.

1071 uzyskał najwyższy stopień ważności z oczywistego powodu: przeszedł przez ręce Membera VC. :D

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Sławek
Posty: 3161
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » pn kwie 06, 2015

No widzę że temat odżył i to w jakim stylu. :thumbup:
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1261
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Post autor: Jurek » pn kwie 06, 2015

Miło sobie poczytać takie ciekawostki. Mirad :ok:

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » pn kwie 06, 2015

Gdyby ktoś miał chęć poczytać sobie więcej na tematy Migów...
http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wo ... 6-mig_21r/
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1261
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Post autor: Jurek » pn kwie 06, 2015

mirad pisze:1071 uzyskał najwyższy stopień ważności z oczywistego powodu: przeszedł przez ręce Membera VC.
O trochę więcej szczegółów na ten temat to można prosić?

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » wt kwie 07, 2015

Jurek pisze:O trochę więcej szczegółów na ten temat to można prosić?
Może kiedyś przy okazji, to wydarzenia z epoki jurajskiej czyli dość odległe w czasie. :D

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » wt kwie 07, 2015

mirad napisał/a:
1071 uzyskał najwyższy stopień ważności z oczywistego powodu: przeszedł przez ręce Membera VC.
O takich powiązaniach stopnia ważności właśnie myślałem :)
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » ndz kwie 12, 2015

Coś na odreagowanie wielu godzin w męskim towarzystwie.

Obrazek

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » śr kwie 15, 2015

Wobec sugestii aby przysolić nieco tematykę damską oświadczam, że:

- inżynieria lotnicza to Himalaje sztuki i elegancji, więc taka jakość jest odpowiednia również w odniesieniu do kobiet :D
- zawsze uważałem, że lepiej jest uczestniczyć w pornolu niż go oglądać :pada:

A tu kolejny dowód, że piękne kobiety mogą doprowadzić do ruiny. :ok:

Obrazek

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą