Wymiana oleju
- Ryszard1962
- Posty: 561
- Rejestracja: pt kwie 11, 2014
- Miejscowość: Warszawa - Gocławek
- Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
- VROC: 37255
Wymiana oleju
Witam , mam pytanie do znawców tematu , w połowie tygodnia będę wymieniał między innymi olej i filtr oleju w VN 900 mojego kumpla , czy w tym motongu występuje filtr siateczkowy taki jak w moim 1500??
- PPV
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz lip 05, 2015
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN900 Custom 2007
- VROC: 37483
Tak występuje, śruba z lewej. Filtr się wyciąga i czyści przy zmianie oleju. Na amerykańskim forum wyczytałem kiedyś takiego "tipsa", że lepiej jest nawet spuszczać olej przez otwór od tego filterka, niż przez korek spustowy, bo jest większy, ma ponoć mocniejszy gwint i trudniej go ukręcić. Motocykl oparty na bocznej stopce jest przechylony w lewo, więc cały olej tym korkiem też wylatuje. Za jakiś tydzień sobie sprawdzę tę teorię.
- Ryszard1962
- Posty: 561
- Rejestracja: pt kwie 11, 2014
- Miejscowość: Warszawa - Gocławek
- Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
- VROC: 37255
- PPV
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz lip 05, 2015
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN900 Custom 2007
- VROC: 37483
Wymieniłem przed chwilą olej. Takie mam obserwacje:
- mało jest miejsca pod motocyklem opartym o boczną stopkę.... miska do spuszczania musi być niska
- odkręciłem najpierw śrubę od filtra siatkowego, trzeba użyć klucza płaskiego 17 - nasadka nie wejdzie, bo przeszkadza rama; trochę się potaplałem rękami w oleju, jako że miejsca nie ma, to musiałem kręcić i przekładać ten klucz ileś tam razy - w pewnym momencie nawet chciałem olać ten filtr i nie wyciągać go...
- przestałem chwilowo wykręcać śrubę od filtra i odkręciłem korek spustowy - faktycznie, cały olej wyleciał przez tamtą śrubę; przez korek spustowy nie wyleciała już chyba ani kropla oleju
- Rama przeszkadza, więc trzeba lekko wygiąć filtr siatkowy - on jest elastyczny, nie łamię się, czy coś...
- umyłem go brake cleanerem, zapakowałem w kolejności jak wyciągałem; zmieniłem filtr oleju, dokręciłem wszystkie śruby i zalałem Valvolinem 10w40
Następnym razem nie zabieram się raczej do tego filterka bez podpórki pod motocykl (takiej, żeby stał prosto, podnośnik mi raczej nie będzie potrzebny). Filtr siatkowy wydawał się czysty. Myślę, że będę olej zlewał raz przez śrubę spustową (bez ruszania filtra siatkowego), raz przez śrubę od filtra z czyszczeniem tegoż filtra... na przemian
- mało jest miejsca pod motocyklem opartym o boczną stopkę.... miska do spuszczania musi być niska
- odkręciłem najpierw śrubę od filtra siatkowego, trzeba użyć klucza płaskiego 17 - nasadka nie wejdzie, bo przeszkadza rama; trochę się potaplałem rękami w oleju, jako że miejsca nie ma, to musiałem kręcić i przekładać ten klucz ileś tam razy - w pewnym momencie nawet chciałem olać ten filtr i nie wyciągać go...
- przestałem chwilowo wykręcać śrubę od filtra i odkręciłem korek spustowy - faktycznie, cały olej wyleciał przez tamtą śrubę; przez korek spustowy nie wyleciała już chyba ani kropla oleju
- Rama przeszkadza, więc trzeba lekko wygiąć filtr siatkowy - on jest elastyczny, nie łamię się, czy coś...
- umyłem go brake cleanerem, zapakowałem w kolejności jak wyciągałem; zmieniłem filtr oleju, dokręciłem wszystkie śruby i zalałem Valvolinem 10w40
Następnym razem nie zabieram się raczej do tego filterka bez podpórki pod motocykl (takiej, żeby stał prosto, podnośnik mi raczej nie będzie potrzebny). Filtr siatkowy wydawał się czysty. Myślę, że będę olej zlewał raz przez śrubę spustową (bez ruszania filtra siatkowego), raz przez śrubę od filtra z czyszczeniem tegoż filtra... na przemian
- Ryszard1962
- Posty: 561
- Rejestracja: pt kwie 11, 2014
- Miejscowość: Warszawa - Gocławek
- Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
- VROC: 37255
- Meehoo
- Posty: 39
- Rejestracja: śr cze 22, 2016
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Motocykl: VN900, Fazer 600
- VROC: 38092
Odgrzewam temat w związku z małym problemem.
Dziś zabrałem się za wymianę oleju w mojej 900. Filtr siateczkowy był zdecydowanie bardziej zasyfiony niż u PPV, widocznie dawno nie był ruszany. Ale do sedna - uszkodzeniu uległ oring pod korkiem filtra siateczkowego. Muszę poszukać takiego oringa - macie jakieś pomysły gdzie dostanę go od ręki? Ma nietypowy rozmiar 37-38 mm średnicy.
Zwykły sklep motoryzacyjny ogarnie temat?
Dziś zabrałem się za wymianę oleju w mojej 900. Filtr siateczkowy był zdecydowanie bardziej zasyfiony niż u PPV, widocznie dawno nie był ruszany. Ale do sedna - uszkodzeniu uległ oring pod korkiem filtra siateczkowego. Muszę poszukać takiego oringa - macie jakieś pomysły gdzie dostanę go od ręki? Ma nietypowy rozmiar 37-38 mm średnicy.
Zwykły sklep motoryzacyjny ogarnie temat?
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
W manualu nie mogę znaleźć informacji na temat tego filtra siateczkowego.
W opisie wymiany oleju nic na jego temat nie ma.
Może nie warto go ruszać ?
W opisie wymiany oleju nic na jego temat nie ma.
Może nie warto go ruszać ?
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
- PPV
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz lip 05, 2015
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN900 Custom 2007
- VROC: 37483
Sprawdź sobie stronę 7-7; 7-8 w manualu do classica - jest i warto go czyścić (ale raczej nie przy każdej zmianie oleju).
ps. ja nie zdjąłem tej czarnej gumowej uszczelki z rurki filtra - dlatego musiałem tez mocniej wygiąć przy wyciąganiu - to się jednak ściąga i chyba lepiej tak zrobić.
ps2. a nawet jakby nie było w manualu to co? nie warto robić
ps. ja nie zdjąłem tej czarnej gumowej uszczelki z rurki filtra - dlatego musiałem tez mocniej wygiąć przy wyciąganiu - to się jednak ściąga i chyba lepiej tak zrobić.
ps2. a nawet jakby nie było w manualu to co? nie warto robić
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Z manuala wynika (tak ja to rozumiem), że filtr siateczkowy chroni szkło kontrolne stanu oleju
Więc wyciągamy tylko w przypadku potrzeby wyczyszczenia szkiełka
W innym przypadku mamy do czynienia z zbędną nadgorliwością
Więc wyciągamy tylko w przypadku potrzeby wyczyszczenia szkiełka
W innym przypadku mamy do czynienia z zbędną nadgorliwością
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
- Krzynio1964
- Posty: 6
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Motocykl: Kawasaki
- VROC: 0
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Wcześniej używałem Motula, teraz zalałem Castrol.
A Kawasaki w firmowym sklepie sprzedaje Orlen.
Wybierz co Ci pasuje, ważne żeby parametry były zgodne z fabryczną specyfikacją.
A Kawasaki w firmowym sklepie sprzedaje Orlen.
Wybierz co Ci pasuje, ważne żeby parametry były zgodne z fabryczną specyfikacją.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Kto jest online
Jest 18 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 18 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości