BARDZO PROSZE o pomoc przy wyborze kasku:

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Radek Krakow
Posty: 5
Rejestracja: ndz sie 14, 2016
Miejscowość: Krakow
Motocykl: Na kupnie pierwszego - Vulcan 900
VROC: 0

BARDZO PROSZE o pomoc przy wyborze kasku:

Post autor: Radek Krakow » pn sie 29, 2016

Motor zakupiony, teraz czas na kask. I tu mam dylemat.
Jestem poczatkujacym kierowca (dopiero robioe prawo jazdy) i ebde jezdzil na Vulcanie 900 Custom z 2014 r.

Na pewno chce isc w strone bezpieczenstwa jako priorytetu. Zatem zintegrowany. Z drugiej strony: czy faktycznie jest mi tak bezpieczny potrzebny? Czy jadac cruiserem przyda mi sie (nie daj boze) zintegrowany kask? Czy szczekowy pod wzgledem bezpieczenstwa wystarczy? W zasadzie gdzie mozna postawic kreske i powiedziec: "OK, tbezpieczenstwo takiego kasku Ci wystarczy". Bo wiem, ze mozna isc baaardzo w gore, tylko w ktorym punkcie juz nie ma sensu isc wyzej.

Czy jezdzac zintegrowanym nie strace przyjemnosci z jady? Bede jak w dzwiekoszczelnej skorupie?

Wiem, ze sa to pytania laika, ale prosze o pomoc, bo chce dokonac rozsadnego pierwszego wyboru.

Dziekuje i pozdrawiam

Radek Krakow

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » pn sie 29, 2016

Ja powiem tak. Jeżdżę 4 sezon. Na początku kupiłem kask integralny - właśnie ze względu na bezpieczeństwo. Od 2 sezonów mam drugi kask, szczękowiec z podnoszoną przyłbicą. Wniosek mam jeden. Żałuję, że nie kupiłem od razu takiego kasku. Dwa kaski w jednym. Jest ciepło, jedziesz wolniej - podnosisz szczękę, więcej widzisz, lepsza wentylacja, większa przyjemność z jazdy. Jedziesz szybciej, jest chłodniej, zamykasz, masz integrala i jego bezpieczeństwo.

Na pierwszy kask wydałem ok 700zł, ten drugi był już w okolicach 300-400 - czuć różnicę w jakości wykonania, ale tańszych bym nie kupił. Jak dla mnie to musi być jakaś dobra znana marka, mieć blendę, najlepiej pinlock, żeby szybka nie parowała, dobrą wentylację i jak myślisz o dalszych trasach czy jeździe w grupie, to możliwość zamocowania jakiegoś interkomu jest wskazana.

a i fajnie jak szybka pozwala się otworzyć tylko kawałek. W moim droższym kasku idzie idealnie ustawić szparę tak na pół centymetra i fajnie to wentyluje lub odparuje szybkę. W tym tańszym albo mam dziurę na kilka cm albo mi się zamyka całkowicie... i dla tego większość czasu jeżdżę z otwartą szczęką.

z różnic jakie jeszcze dostrzegam między dwoma swoimi kaskami, to taka pierdoła jak uchwyt do podnoszenia szybki. W droższym Cabergu mam go centralnie - łatwiej się podnosi szybkę, bo siła równo się rozkłada na obydwa zawiasy/mocowania. W szczękowym LS'ie mocowanie jest z boku i często zanim szybka się otworzy to wygina się z jednej strony. Pierdoła, ale dla mnie to jakiś minus.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » wt sie 30, 2016

Wielu Vulcaneiros znalazło optymalne dla siebie rozwiązanie w kasku Nolan N43Air. Sam w takim jeździłem dopasowuje się do każdej pogody. Obecnie na rynku jest jego następca N40 Full. Wcześniejszy kask ma tylko jedną wadę nie jest zbyt szczelny i wiatr czasem wciska się jednak jak wiem wada ta została już usunięta. Obecnie jeżdżę w Nolanie szczękowym i to rozwiązanie jest dla mnie tak jak dla Przema najlepszym z możliwych. Wada, aby zamontować interkom czy kamerę na takim trzeba chyba mieć inżyniera. :D

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Re: BARDZO PROSZE o pomoc przy wyborze kasku:

Post autor: Mayones » wt sie 30, 2016

Radek Krakow pisze:... czy faktycznie jest mi tak bezpieczny potrzebny?...
:razz:
dobre i bezpieczne kaski zaczynają się tak powyżej 2 tysiaków, a otwarty z dobrego materiału na pewno będzie bezpieczniejszy niż chiński szczękowiec, wszystko zależy gdzie garnek przyjmie uderzenie, oby nigdzie.
Na ranking Shaarpa to też trza z przymrużeniem oka popatrzeć, bo kto więcej wsadzi w kopertę to... ;)

http://www.moto-opinie.info/?action=show&cat=2&sub1=1

Awatar użytkownika
Brylant
Posty: 197
Rejestracja: czw lip 02, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Honda NC700S -> Kawa VN800 -> VN2000
VROC: 0

Post autor: Brylant » wt sie 30, 2016

Nie zgodzę się z Mayones'em - http://sharp.direct.gov.uk pokazuje, że można dostać bardzo bezpieczny kask za mniej niż 1000 zł i mało bezpieczny za więcej niż 2000 zł. Ja polecam również szczękowca ze względu na wygodę. Można jeździć spokojnie z otwartą przyłbicą i zażywać rześkich podmuchów wiatru o poranku. Ja jeżdże w Cabergu DUKE - jest to mój pierwszy kask, kupiony za 800 zł w moto-akcesoria, i noszę go od VI.2013.
Nie spać, zwiedzać, ZAPIERDALAĆ!

----
Posłuchaj: https://www.youtube.com/watch?v=eJlN9jdQFSc

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » wt sie 30, 2016

Nolan N43AIR - zaiebisty kask. Pięc lat go tłukłem w sezonie jeżdżąc codziennie

Teraz szczękowy Shoei Neotec. Jeszcze bardziej zajebisty. Wygodny, cichy i przy dużych prędkościach (nawet 230-250) nie sprawia problemów z aerodynamiką.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt sie 30, 2016

Brylant pisze:Nie zgodzę się z Mayones'em
A ja zgodzę się z Brylantem :D bo wg sharpa dobrze gada, wszystko zależy jak kask "oberwie" , a w kaskach za 1600 złotych woda potrafi się wlewać pod szybę :cenzura:
oczywiście pomijam fakt markowanych kasków dla snobów.
LS2 FF370 ma 4 gwiazdki za 399 zł, tyle samo co Maćka Shoei za 2000 zł...
moim skromnym zdaniem garnki w przedziale 500-1000 złotych wiele się nie różnią :ok: ja nadal latam w moim głośnym jak na aktualne prędkości GREXie, ale plusem jest skorupa nolanowa, choć powoli zaglądam za porządniejszymi kaskami. Z tańszych w okolicach 6 stów kupiłem plecakowi Sharka openline - tylko 3 gwiazdki wg shaarpa, ale już ponad 8 pkt wg posiadaczy więc nie jest źle przyzwoicie wykonany.
Idź do sklepu i poprzymierzaj bo nie wiadomo który będzie najlepiej leżał, a to jest najważniejsze bo po co mu 5 gwiazdek skoro źle leży ?

Ando
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 23, 2011
Miejscowość: Katowice
Motocykl: Kawasaki VN 1600 Clasic
VROC: 0

Post autor: Ando » czw wrz 01, 2016

I tu się zgadzam z Mayo . Bardzo ważne bezpieczeństwo , ale i ważne jak się będziesz w nim "czuł" . Uważam że w ciepłe dni i fajną pogodę kask otwarty robi swoje / ten wiatr na twarzy / , ale deszcz i zimno robi swoje i wtedy kłania się przyłbica . Ogólnie nikt nie wymyślił jakieś panaceum na idealny kask . Każdy coś swojego musi znależć . Ja używam Sharka EVOLUTION . Mam w nim wszystko o czym pisał Przemo . Testy Sharpa i opinie użytkowników są w/g mnie ważne , bo na coś nakierowywują . A głowę mamy tylko jedną i ciężko ją odnowić .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 169 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 169 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 169 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą