prędkość vs. bieg

skeedziak
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 01, 2017
Miejscowość: Malbork
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 0

prędkość vs. bieg

Post autor: skeedziak » czw cze 22, 2017

Witam,
Pytanie z pozoru prozaiczne ale dopiero uczę się jeździć.

1. czy powinienem na każdym biegu łapać wyższe obroty czy jeździć na niższych?
2. przy jakiej jakiej prędkości wbijać 3, 4 i 5 bieg?

albo inaczej: przy jakich prędkościach najlepiej jeździć na poszczególnym biegu

za cholerę nie mogę nigdzie tego znaleźć a chciałbym od samego początku jeździć prawidłowo nie męcząc mojej VN-ki 900

z góry dzięki

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » pt cze 23, 2017

No pytanie trochę nazwę to - dziwne... Jedni lubią trochę podkręcić żeby rasowo maszyna zawyła a inni niżej... Jak będzie za nisko to moto Ci samo powie, będzie szarpać.
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Duch

Post autor: Duch » pt cze 23, 2017

ja na mojej 900-setce jeżdżę na wyczucie,
znaczy tak by silnik nie miał za wysokich obrotów na poszczególnych biegach
ale też tak by np: na 5-tym biegu silnika nie wyrywało z ramy
czyli NAUCZYSZ SIĘ

skeedziak
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 01, 2017
Miejscowość: Malbork
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 0

Post autor: skeedziak » pt cze 23, 2017

Chodzi mi o to czy np. na 3 biegu trzymać go na wyższych obrotach czy już przełączyć 4 i jechać na niskich
jaki styl jazdy jest lepszy dla silnika?

bo na kursie instruktor mówi mi że powinienem trzymać wyższe obroty bo to jest lepsze dla silnika kursowy Suzuki Gladius 650

jak to się ma w rzeczywistości przy VN?

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt cze 23, 2017

Takie info to chyba tylko w serwisówce podczas "docierania" nowego moto :ok:
z wysokiego biegu i niskich obrotów w razie W nie zrobisz żadnego uniku...
marekfg pisze:będzie szarpać.
i wał będzie dostawał w :dupa:

Awatar użytkownika
Mr_Spock
Posty: 70
Rejestracja: sob gru 17, 2016
Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Motocykl: VN750 '88
VROC: 0

Post autor: Mr_Spock » pt cze 23, 2017

Cześć
Pod tym linkiem znajdziesz instrukcję do VN900. Prędkości dla poszczególnych biegów są na str. 58
Tylko tak jak pisali przedmówcy, teoria teorią, a praktyka to już inna para kaloszy :)

https://docs.google.com/file/d/0BwmYWlz ... Z3U2s/edit
"Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie."

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » pt cze 23, 2017

Skup się bardziej na otoczeniu i prowadzeniu, a nie na tym jaki bieg masz na danej prędkości. Szybko wyczujesz i będziesz intuicyjnie zmieniał, samo przyjdzie. Ja często szukałem lewym butem 6 zaginionego biegu :D To 900, więc nie będzie tak bulgotał jak większy sprzęt. Wiadomo, że dla silnika lepiej jak są deczko wyższe obroty, niż za niskie.

Duch

Post autor: Duch » sob cze 24, 2017

skeedziak - nie patrz na obraz tylko wsłuchaj się w dźwięk
specjalnie dla ciebie nagrałem
jade sam - https://www.youtube.com/watch?v=xoGh9Qx5Df4
jade z plecakiem - https://www.youtube.com/watch?v=VSSramTM25Q
może się przyda

skeedziak
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 01, 2017
Miejscowość: Malbork
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 0

Post autor: skeedziak » ndz cze 25, 2017

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Za 1,5 tygodnia mam egzamin na A ale powinno być OK.

LWG

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 16 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 16 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą