Sprawdzanie naciągu pasa

Gruby
Posty: 140
Rejestracja: śr kwie 29, 2015
Miejscowość: Pińczów/Kraków
Motocykl: 05' VN2000A1
VROC: 0

Sprawdzanie naciągu pasa

Post autor: Gruby » pt sty 22, 2016

Siemano,

Macie jakieś sposoby ustawiania prawidłowego naciągu pasa napędowego bez użycia specjalnego przyrządu?

Ja jak na razie ustawiam na czuja- popycham pas palcami z siłą mniej więcej taką jak podaje serwisówka. Staram się przy tym, żeby nie był za mocno naciągnięty, żeby łożysko pulleya nie cierpiało.
No replacement for displacement
Pozdrawiam Cię Iron75 :)

"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » pt sty 22, 2016

ja odką kupiłem swoja vn 900 przejechałem 12 tyś mil, i nie regulowałem pasa, moze czas sprawdzić

Dar699
Posty: 74
Rejestracja: pn paź 07, 2013
Miejscowość: Rzepin
Motocykl: VN900
VROC: 0

Post autor: Dar699 » sob sty 23, 2016

Pare razy bawiłem się pasem bez przyrządów i z mojego doświadczenia widze że zbyt mocno naciągnięty informuje mnie chrobotaniem a zbyt lużny informuje piszczeniem.

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 172
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Post autor: Marecki75 » czw kwie 06, 2017

Dar699 pisze:Pare razy bawiłem się pasem bez przyrządów i z mojego doświadczenia widze że zbyt mocno naciągnięty informuje mnie chrobotaniem a zbyt lużny informuje piszczeniem.
odswieżę temat Grubego.. Odkąd zdjąłem tylne koło, aby wymienić laczka i założyłem ponownie, nie mogę wyregulować odpowiednio pasa..
Cały czas go słychać.
Z lewej i prawej strony wskaźnik jest ustawiony tak samo na znacznikach ale tak czy inaczej z mniejsząa lub wiekszą intensywnością go słychać. luzuję pas jest jakby ciszej.. ale i tak słychać.

Poradźcie coś. Jak ustawić to ustrojstwo.. Zanim zdjałem tylne koło było cichutko.. :(

Awatar użytkownika
zeglarz28
Posty: 69
Rejestracja: sob lut 28, 2015
Miejscowość: Wisla
Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
VROC: 0

Post autor: zeglarz28 » pn maja 08, 2017

Poszukaj serwisu. Ja z takimi tematami jade do Kawasaki Sikora Bielsko i robia mi to w 5 minut za free. Maja przyrzad i wprawe. Zniszczysz pas i kola ,szkoda roboty ( na tej malej zebatce masz chwilami masakryczny moment obrotowy w VN 2000 ). Warto tez sprawdzic czy nie poluzowalo Ci nakretki zabezpieczajacej przednie kolo napedowe. Ona lubi sie poluzowac. Dokrecenie to moment prawie 200Nm. I to najlepiej na kleju.
Obejrzyj wszystkie zeby na pasie, czy nie ma ubytkow. Tak samo stan zebow na kolach. Jesli to wszystko gra , naciag pasa jest od 2.5 do 4.5 mm ugiecia przy nacisku 4.5kg, kolo ustawione rowno wzgledem przedniego typnego kola napedowego ( pas nie ma skosu ) to nie moze piszczec.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt maja 09, 2017

zeglarz28 pisze: Ja z takimi tematami jade do Kawasaki Sikora Bielsko i robia mi to w 5 minut za free..
No ale Ty tam jeździsz z dwoma motkami to masz chody :D :ok:

Awatar użytkownika
zeglarz28
Posty: 69
Rejestracja: sob lut 28, 2015
Miejscowość: Wisla
Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
VROC: 0

Post autor: zeglarz28 » wt maja 16, 2017

No i jeszcze z autami :). "chody" sa to fakt

Awatar użytkownika
Sergiusz
Posty: 309
Rejestracja: sob sty 26, 2013
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: kawasaki vn 2000
VROC: 35575

Post autor: Sergiusz » wt maja 16, 2017

Przez 4-ry sezony przejechałem 84000 km zmieniłem parę laczków ,parę razy sam ściągałem koło,ale nigdy nie słyszałem swego pasa,może dlatego że jest jeszcze orginalny
1958

mikko
Posty: 71
Rejestracja: ndz cze 19, 2016
Miejscowość: Kielce
Motocykl: voyager
VROC: 0

Post autor: mikko » ndz sie 27, 2017

Odnośnie pasa i jego ustawienia.
Wlaśnie miałem was pytać, czy w polsce widzieliście gdzie taki niutonomwetr który pokazuje poziom nacisku ?

https://youtu.be/1oXlu2ME29U

Tu właśnie mądry człowiek pokazuje jak należy sprawdzić naciąg pasa napędowego.
I powinno się to robić co 6tyś km.

Awatar użytkownika
naziro
Posty: 459
Rejestracja: śr lip 01, 2015
Miejscowość: wlkp
Motocykl: triumph 900
VROC: 37411

Post autor: naziro » ndz sie 27, 2017

SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)

mikko
Posty: 71
Rejestracja: ndz cze 19, 2016
Miejscowość: Kielce
Motocykl: voyager
VROC: 0

Post autor: mikko » śr sie 30, 2017

znalazłem trochę taniej również do 45Nm

http://www.narzedziak.pl/jonnesway-przy ... 20005.html

edit. ale są braki i nie wiadomo czy będzie jeszcze dostępny :(
Ostatnio zmieniony śr sie 30, 2017 przez mikko, łącznie zmieniany 1 raz.

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » czw wrz 07, 2017

Dorzucę od siebie 3 grosze bo sam wielokrotnie ustawiałem sobie pas w XV 1600. Sprawa jest prosta jak włos mongoła. Dajemy moto na podnośnik, ustawiamy pas na oko (równo na znaki, zwis taki jak nam się wydaje że jest ok). Podstawiamy w miejscy badania naciągu podnośnik trapezowy (mi został jeszcze z Tico). Zaznaczamy na obudowie ołówkiem stan wyjściowy. Na podnośnik trapezowy dajemy wagę kuchenną (są takie małe), na to ustawiamy jakiś sworzeń czy większa śrube (zerujemy wagę) i jej koniec zapieramy na pasie w miejscu badania naciągu. podkręcami podnośnik ąz waga pokaże nacisk na pas 4 kg (XV 1600, H-D ma zwis ok 14-19mm pod naciskiem 4kg. Mierzymy linijką ile się ugiął od zaznaczonego ołówkiem stanu- jeśli jest w widełkach podanych w manualu to jest git :) jak nie to naciągamy pas/luzujemy i od nowa zabawa.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 16 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 16 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą