VN1600 prychał, zdychał i padł całkiem - jakieś pomysły?

Szamil
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 22, 2016
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1600
VROC: 0

VN1600 prychał, zdychał i padł całkiem - jakieś pomysły?

Post autor: Szamil » wt sie 22, 2017

Witam,

OPIS: dzień po wykonaniu 200km trasy, bez żadnych perturbacji, moto po normalnym, porannym odpaleniu od jednego strzała nagle przy dodaniu gazu stracił moc. Zaczął się dławić, prychać, przekulał się bez mocy jakieś 3 km, w tym czasie próbowałem go przegazowywać, ale zupełnie nie ciągnął. Absolutny brak mocy. Zgasiłem go kontrolnie, chwilę później odpalił normalnie. Dojechałem nim do warsztatu i tu już padł całkiem i nie chciał odpalić.

OBJAWY: utrata mocy, dławienie się, duszenie, nierówne obroty (jakby brak było środka - na niskich działał, przegazowany wchodził na wysokie, ale średnich obrotów nie ma). Nie dymi, nie gaśnie sam, nie ma żadnych innych objawów oprócz w/w.

RACZEJ NIE:
- świece - wymienione 3 miesiące temu,
- zalany wodą - dzień wcześniej jeździłem przy dobrej pogodzie
- paliwo - zalany był na normalnej stacji, przejechałem nim od zalania 50km
- filtr powietrza - jest trochę brudny, ale w normie

POTRZEBUJĘ:
1. pomysłu na to, co to może być, bo moi mechanicy nie mają pojęcia
2. namiaru na jakiegoś speca we Wrocławiu, bo moi (nazwy nie chcę wymieniać, bo wstyd) absolutnie nie dają rady: po 3 dniach myślenia chcieli mi regulować gaźnik, ale dziwnym trafem nie mogli go znaleźć... Zło.

MOTO: VN1600, 2006, 35tys przebiegu, sprowadzany z USA

Z góry dziękuję za pomoc,
Szamil

Awatar użytkownika
Ryszard1962
Posty: 561
Rejestracja: pt kwie 11, 2014
Miejscowość: Warszawa - Gocławek
Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
VROC: 37255

Post autor: Ryszard1962 » wt sie 22, 2017

No i gaźnika nie znajdą bo tam jest wtrysk
Pozdrawiam
Rysiek

VROC#37255

Szamil
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 22, 2016
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1600
VROC: 0

Post autor: Szamil » wt sie 22, 2017

Zaiste, cenna uwaga, Ryszardzie. A masz może jakieś pomysły co do meritum?

Awatar użytkownika
Ryszard1962
Posty: 561
Rejestracja: pt kwie 11, 2014
Miejscowość: Warszawa - Gocławek
Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
VROC: 37255

Post autor: Ryszard1962 » wt sie 22, 2017

Szamil myślę że bez wizyty w serwisie Kawy się nie obejdzie mi pasuje na walnięty jakichś element układu zasilania , może być coś z pompą paliwa jak piszesz że na wolnych pracuje a na wyższych dostaje wariacji to bym obstawiał jednak pompę paliwa , a tych mechaniorów co szukają w Twoim sprzęcie gaziora to omijaj szerokim łukiem bo mogą narobić większego bałaganu
Pozdrawiam
Rysiek

VROC#37255

królik
Posty: 155
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » wt sie 22, 2017

Ja też bym zaczął od pompki paliwowej. W swoim 1600 miałem taki przypadek,że odpalał na dotyk jednak po chwili gasł.po odpaleniu musiałem dodawać gazu i tak przez chwilę trzymać żeby się rozgrzał i niby było ok ale w czasie jazdy zdarzało mu się chwilowo przerywać.Zdarzyło się tak ze dwa razy aż pewnego dnia odpalił normalnie jednak po dodaniu gazu zamiast wchodzić na obroty gasł.okazało się,że coś się rozłączyło właśnie w pompce.

Szamil
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 22, 2016
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1600
VROC: 0

Post autor: Szamil » wt sie 22, 2017

Dzięki za podpowiedź. Taka też była wstępna diagnoza innego mechanika. Z tym, że mi akurat nie przerywał i nie gasł wcześniej. To był grom z jasnego nieba :) Ale sprawdzę to.

Uli
Posty: 2
Rejestracja: sob wrz 16, 2017
Miejscowość: Kraków
Motocykl: coś jakby kiedyś Mean Streak
VROC: 0

Post autor: Uli » sob wrz 16, 2017

Na początku sprawdzić ciśnienie na pompie. Czasem pomaga wyczyszczenie filterka wstępnego i wymiana filtra za pompą. Niestety są one w baku przy zespole pompy. Oczywiście zakładamy, że pompka elektrycznie sprawna.
Ciśnienie paliwa jest kluczowe bo ma dawać ok. 3.6 bara po 3 sekundach od przekręcenia kluczyka ale nawet przy 1.6 motocykl będzie z problemami jechać.

Szamil
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 22, 2016
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1600
VROC: 0

Post autor: Szamil » ndz wrz 17, 2017

Dzięki za pomysł. Moto stoi już od 3 tygodni u kolejnego mechanika. Duma, myśli i... na razie wciąż nic. Jutro przekażę mu info. Zdrav! i44!

Szamil
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 22, 2016
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1600
VROC: 0

Post autor: Szamil » pt wrz 22, 2017

Jest już znany powód usterki: tak jak przewidywaliście była to rozszczelniona pompa paliwa. Zapewne ze starości. Dlatego się dławił i gasł. Pompa została uszczelniona, motór jedzie jak szatan - jest OK. Dzięki wszystkim za pomoc! i44!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą