vn 1700 tempomat
-
- Posty: 33
- Rejestracja: ndz maja 19, 2013
- Miejscowość: Gryfino
- Motocykl: Kawasaki vulcan
- VROC: 0
vn 1700 tempomat
witam moze ktos miał podobny przypadek po wymianie płynu chamulcowego tempomat przestał działać , kontrolka świeci sie ale nie mozna ustawić prętkosci
- Krzyszttof
- Posty: 67
- Rejestracja: sob paź 22, 2016
- Miejscowość: Polska Prawie Centralna
- Motocykl: Vulcan Vaquero
- VROC: 0
To nie płyn jest problemem, tylko czujniki przy klamce lub pedale. Czasem jak zawilgotnieje po myciu może wariować, ale jak wyschnie to jest OK.
Ostatnio zmieniony ndz sie 26, 2018 przez Krzyszttof, łącznie zmieniany 1 raz.
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Wprowadź komp w tryb serwisowy:
Na 1 biegu przy wyłączonej stacyjce, przytrzymaj przycisk "S" na prawej manetce i wtedy włącz stacyjkę.
Na ekraniku pojawi się CHEC, a potem komp będzie czekał na podanie sygnałów ze wszystkich urządzeń kontrolujących tempomat i potwierdzał otrzymanie sygnału pokazując kolejne cyfry. Testując każde urządzenie po kolei będziesz wiedział, czy któreś nie działa:
1 - czujnik w przepustnicy - przekręć manetkę do oporu do przodu (odejmując gaz)
2 - przedni hamulec
3 - tylny hamulec
4 - sprzęgło
5 - czujnik biegu (zrzuć na Neutral)
6 - przełącznik tempomatu "SET/-"
7 - przełącznik tempomatu "RES/+"
Jeśli któraś cyfra się nie pojawi, to znaczy, że któryś czujnik albo przełącznik nie daje sygnału. To taki chyba najprostszy test.
Cała procedura jest opisana w serwisówce (dla Nomada 1700 to jest rozdział 16-83)
Na 1 biegu przy wyłączonej stacyjce, przytrzymaj przycisk "S" na prawej manetce i wtedy włącz stacyjkę.
Na ekraniku pojawi się CHEC, a potem komp będzie czekał na podanie sygnałów ze wszystkich urządzeń kontrolujących tempomat i potwierdzał otrzymanie sygnału pokazując kolejne cyfry. Testując każde urządzenie po kolei będziesz wiedział, czy któreś nie działa:
1 - czujnik w przepustnicy - przekręć manetkę do oporu do przodu (odejmując gaz)
2 - przedni hamulec
3 - tylny hamulec
4 - sprzęgło
5 - czujnik biegu (zrzuć na Neutral)
6 - przełącznik tempomatu "SET/-"
7 - przełącznik tempomatu "RES/+"
Jeśli któraś cyfra się nie pojawi, to znaczy, że któryś czujnik albo przełącznik nie daje sygnału. To taki chyba najprostszy test.
Cała procedura jest opisana w serwisówce (dla Nomada 1700 to jest rozdział 16-83)
Ostatnio zmieniony pn sie 27, 2018 przez Skrobel, łącznie zmieniany 1 raz.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
-
- Posty: 33
- Rejestracja: ndz maja 19, 2013
- Miejscowość: Gryfino
- Motocykl: Kawasaki vulcan
- VROC: 0
dzieki kolgo zrobiłem jak pisałes i mryga mi 2 czyli czujnik
chamulca przedniego ale nie pokazuje mi 1 wszystkie inne pokazuje czy to normalne
chamulca przedniego ale nie pokazuje mi 1 wszystkie inne pokazuje czy to normalne
Ostatnio zmieniony pn sie 27, 2018 przez Orzel, łącznie zmieniany 1 raz.
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
U mnie przy zakupie motocykla 1 też się nie pokazywała. Trzeba było wyregulować linki. Ale wtedy tempomat działał mimo to, tylko nie dało się go wyłączyć manetką gazu, tylko trzeba było odrobinę wcisnąć sprzęgło lub któryś hamulec.
Natomiast migająca dwójka oznacza jakiś błąd związany z hamulcami. Sprawdź czy światło stopu Ci działa, a potem jeszcze raz zrób tryb serwisowy i zobacz czy dwójka zaczyna migać od razu, czy dopiero po naciśnięciu hamulca (i sprawdź którego). A dalej to już trzeba sprawdzić czujniki i kabelki, bo każdy hamulec ma niezależny wyłącznik światła stopu (który wyłącza też tempomat) i niezależny czujnik resetowania tempomatu. Nie wiem czemu tak jest. A lokalizację tych czujników (w sumie to zwykłe mikrowyłączniki) najlepiej sprawdzić w serwisówce:
https://www.vulcanrider.se/en/kawasaki- ... e-manuals/
Ja patrzyłem w tą od Nomada 1700 na str. 16-83 - tam od razu są fotki gdzie ich szukać. Może faktycznie coś zamokło, albo któryś wyłącznik się przesunął.
Natomiast migająca dwójka oznacza jakiś błąd związany z hamulcami. Sprawdź czy światło stopu Ci działa, a potem jeszcze raz zrób tryb serwisowy i zobacz czy dwójka zaczyna migać od razu, czy dopiero po naciśnięciu hamulca (i sprawdź którego). A dalej to już trzeba sprawdzić czujniki i kabelki, bo każdy hamulec ma niezależny wyłącznik światła stopu (który wyłącza też tempomat) i niezależny czujnik resetowania tempomatu. Nie wiem czemu tak jest. A lokalizację tych czujników (w sumie to zwykłe mikrowyłączniki) najlepiej sprawdzić w serwisówce:
https://www.vulcanrider.se/en/kawasaki- ... e-manuals/
Ja patrzyłem w tą od Nomada 1700 na str. 16-83 - tam od razu są fotki gdzie ich szukać. Może faktycznie coś zamokło, albo któryś wyłącznik się przesunął.
Ostatnio zmieniony pn sie 27, 2018 przez Skrobel, łącznie zmieniany 1 raz.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
To właśnie tak powinno działać. Wciśnięcie któregokolwiek hamulca, sprzęgła, zmiana biegu (w naszych moto da się zmienić bez sprzęgła) i dodatkowo obrócenie manetki gazu do oporu od siebie powinno wyłączyć tempomat. A jeśli dwójka miga to możliwe, że czujnik któregoś hamulca trzyma cały czas pozycję "aktywną" przez zwarcie albo jakiś inny problem i dlatego nie możesz nawet włączyć tempo.
Ostatnio zmieniony pn sie 27, 2018 przez Skrobel, łącznie zmieniany 1 raz.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Resetu nie ma, bo to nie jest błąd zapamiętany w logu. On jest sygnalizowany tylko w tym trybie diagnostycznym i tylko wtedy kiedy występuje. Jak doczytałem dwójka oznacza nie czujniki światła stopu, tylko te dedykowane czujniki do tempomatu. Ten przy klamce jest w jednej obudowie z czujnikiem światła stopu (pod klamką patrząc od przodu), a ten przy nożnym jest w ogóle w dolnej części mechanizmu, przy prawym podeście i tutaj jest nakrętka regulacyjna (podobnie jak przy czujniku światła stopu) i można ustawić moment rozłączenia tego czujnika.
A tak na marginesie... sprawdziłeś bezpiecznik od tempomatu?
A tak na marginesie... sprawdziłeś bezpiecznik od tempomatu?
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
Re: vn 1700 tempomat
Tez mam problem z tempomatem. Testowałem testem serwisowym i nie pokazuje mi się cyfra 6 i 7, czyli przełącznik tempomatu Set i Res. Co sugerujecie? Rozbierać tempomat czy błąd może leży gdzie indziej?
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Re: vn 1700 tempomat
Jeżeli myłeś, spróbuj na poczatek przedmuchać sprężonym powietrzem. Dopiero potem bierz się za rozkręcanie.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Kto jest online
Jest 16 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 16 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości