vn 1700 tempomat

Orzel
Posty: 33
Rejestracja: ndz maja 19, 2013
Miejscowość: Gryfino
Motocykl: Kawasaki vulcan
VROC: 0

vn 1700 tempomat

Post autor: Orzel » ndz sie 26, 2018

witam moze ktos miał podobny przypadek po wymianie płynu chamulcowego tempomat przestał działać , kontrolka świeci sie ale nie mozna ustawić prętkosci

Awatar użytkownika
Krzyszttof
Posty: 67
Rejestracja: sob paź 22, 2016
Miejscowość: Polska Prawie Centralna
Motocykl: Vulcan Vaquero
VROC: 0

Post autor: Krzyszttof » ndz sie 26, 2018

To nie płyn jest problemem, tylko czujniki przy klamce lub pedale. Czasem jak zawilgotnieje po myciu może wariować, ale jak wyschnie to jest OK.
Ostatnio zmieniony ndz sie 26, 2018 przez Krzyszttof, łącznie zmieniany 1 raz.

Orzel
Posty: 33
Rejestracja: ndz maja 19, 2013
Miejscowość: Gryfino
Motocykl: Kawasaki vulcan
VROC: 0

Post autor: Orzel » ndz sie 26, 2018

no myłem go ostatnio moze i masz racje spróbuje to osuszyć isprawdzić bo wczesniej działał , dzieki za podpowiedzi

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pn sie 27, 2018

Wprowadź komp w tryb serwisowy:
Na 1 biegu przy wyłączonej stacyjce, przytrzymaj przycisk "S" na prawej manetce i wtedy włącz stacyjkę.
Na ekraniku pojawi się CHEC, a potem komp będzie czekał na podanie sygnałów ze wszystkich urządzeń kontrolujących tempomat i potwierdzał otrzymanie sygnału pokazując kolejne cyfry. Testując każde urządzenie po kolei będziesz wiedział, czy któreś nie działa:
1 - czujnik w przepustnicy - przekręć manetkę do oporu do przodu (odejmując gaz)
2 - przedni hamulec
3 - tylny hamulec
4 - sprzęgło
5 - czujnik biegu (zrzuć na Neutral)
6 - przełącznik tempomatu "SET/-"
7 - przełącznik tempomatu "RES/+"

Jeśli któraś cyfra się nie pojawi, to znaczy, że któryś czujnik albo przełącznik nie daje sygnału. To taki chyba najprostszy test.
Cała procedura jest opisana w serwisówce (dla Nomada 1700 to jest rozdział 16-83)
Ostatnio zmieniony pn sie 27, 2018 przez Skrobel, łącznie zmieniany 1 raz.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Orzel
Posty: 33
Rejestracja: ndz maja 19, 2013
Miejscowość: Gryfino
Motocykl: Kawasaki vulcan
VROC: 0

Post autor: Orzel » pn sie 27, 2018

dzieki kolgo zrobiłem jak pisałes i mryga mi 2 czyli czujnik
chamulca przedniego ale nie pokazuje mi 1 wszystkie inne pokazuje czy to normalne
Ostatnio zmieniony pn sie 27, 2018 przez Orzel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pn sie 27, 2018

U mnie przy zakupie motocykla 1 też się nie pokazywała. Trzeba było wyregulować linki. Ale wtedy tempomat działał mimo to, tylko nie dało się go wyłączyć manetką gazu, tylko trzeba było odrobinę wcisnąć sprzęgło lub któryś hamulec.
Natomiast migająca dwójka oznacza jakiś błąd związany z hamulcami. Sprawdź czy światło stopu Ci działa, a potem jeszcze raz zrób tryb serwisowy i zobacz czy dwójka zaczyna migać od razu, czy dopiero po naciśnięciu hamulca (i sprawdź którego). A dalej to już trzeba sprawdzić czujniki i kabelki, bo każdy hamulec ma niezależny wyłącznik światła stopu (który wyłącza też tempomat) i niezależny czujnik resetowania tempomatu. Nie wiem czemu tak jest. A lokalizację tych czujników (w sumie to zwykłe mikrowyłączniki) najlepiej sprawdzić w serwisówce:
https://www.vulcanrider.se/en/kawasaki- ... e-manuals/
Ja patrzyłem w tą od Nomada 1700 na str. 16-83 - tam od razu są fotki gdzie ich szukać. Może faktycznie coś zamokło, albo któryś wyłącznik się przesunął.
Ostatnio zmieniony pn sie 27, 2018 przez Skrobel, łącznie zmieniany 1 raz.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Orzel
Posty: 33
Rejestracja: ndz maja 19, 2013
Miejscowość: Gryfino
Motocykl: Kawasaki vulcan
VROC: 0

Post autor: Orzel » pn sie 27, 2018

Dzięki jde sprawdzić jeszcze raz a tempo napewno działało bo jechałem i sprawdzałem jak kupiłem moto zrobiłem wymianę wszystkich płynów. Oleju i filtrów no igo umylem. Może zeczywiscie coś zamoklo

Orzel
Posty: 33
Rejestracja: ndz maja 19, 2013
Miejscowość: Gryfino
Motocykl: Kawasaki vulcan
VROC: 0

Post autor: Orzel » pn sie 27, 2018

Żeby wyłączyć tempo w czasie jazdy to też musiałem nacisnąć chamulec

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pn sie 27, 2018

To właśnie tak powinno działać. Wciśnięcie któregokolwiek hamulca, sprzęgła, zmiana biegu (w naszych moto da się zmienić bez sprzęgła) i dodatkowo obrócenie manetki gazu do oporu od siebie powinno wyłączyć tempomat. A jeśli dwójka miga to możliwe, że czujnik któregoś hamulca trzyma cały czas pozycję "aktywną" przez zwarcie albo jakiś inny problem i dlatego nie możesz nawet włączyć tempo.
Ostatnio zmieniony pn sie 27, 2018 przez Skrobel, łącznie zmieniany 1 raz.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Orzel
Posty: 33
Rejestracja: ndz maja 19, 2013
Miejscowość: Gryfino
Motocykl: Kawasaki vulcan
VROC: 0

Post autor: Orzel » pn sie 27, 2018

dzieki za pomoc bede sprawdzał dalej jak ogarne to dam znać

Orzel
Posty: 33
Rejestracja: ndz maja 19, 2013
Miejscowość: Gryfino
Motocykl: Kawasaki vulcan
VROC: 0

Post autor: Orzel » pn sie 27, 2018

sprawdziłem chyba wszystko światło działa czujniki tez i dalej miga 2 a czy jest cos takiego jak reset usterek

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » wt sie 28, 2018

Resetu nie ma, bo to nie jest błąd zapamiętany w logu. On jest sygnalizowany tylko w tym trybie diagnostycznym i tylko wtedy kiedy występuje. Jak doczytałem dwójka oznacza nie czujniki światła stopu, tylko te dedykowane czujniki do tempomatu. Ten przy klamce jest w jednej obudowie z czujnikiem światła stopu (pod klamką patrząc od przodu), a ten przy nożnym jest w ogóle w dolnej części mechanizmu, przy prawym podeście i tutaj jest nakrętka regulacyjna (podobnie jak przy czujniku światła stopu) i można ustawić moment rozłączenia tego czujnika.

A tak na marginesie... sprawdziłeś bezpiecznik od tempomatu?
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Orzel
Posty: 33
Rejestracja: ndz maja 19, 2013
Miejscowość: Gryfino
Motocykl: Kawasaki vulcan
VROC: 0

Post autor: Orzel » wt sie 28, 2018

przyczyna ustalona bład zniknoł , czujnik chamulca dolnego sie zablokował nakretka sie poluzowała i nie było styku , dzieki kolego za pomoc ...

Tad
Posty: 7
Rejestracja: wt maja 18, 2021
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1700 Nomad

Re: vn 1700 tempomat

Post autor: Tad » czw cze 10, 2021

Tez mam problem z tempomatem. Testowałem testem serwisowym i nie pokazuje mi się cyfra 6 i 7, czyli przełącznik tempomatu Set i Res. Co sugerujecie? Rozbierać tempomat czy błąd może leży gdzie indziej?

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Re: vn 1700 tempomat

Post autor: MaciekSz » czw cze 10, 2021

Tad pisze:
czw cze 10, 2021
Tez mam problem z tempomatem. Testowałem testem serwisowym i nie pokazuje mi się cyfra 6 i 7, czyli przełącznik tempomatu Set i Res. Co sugerujecie? Rozbierać tempomat czy błąd może leży gdzie indziej?
Jeżeli myłeś, spróbuj na poczatek przedmuchać sprężonym powietrzem. Dopiero potem bierz się za rozkręcanie.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą