Modyfikacja oryginalnego tłumika
-
- Posty: 6
- Rejestracja: sob lip 14, 2018
- Miejscowość: Stargard
- Motocykl: VN 1600 classic
- VROC: 0
Modyfikacja oryginalnego tłumika
Kupiłem oryginalne wydechy z zamiarem ich wybebeszenia. W koło komina chciałbym żeby było głośniej. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie co warto wywalić a czego lepiej nie ruszać. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Czy jeżeli wybebeszę go to nie pojawi się problem z przebarwianiem się od temperatury. Tłumiki są "obłożone" blachą czy pomogłoby pomiędzy tę blachę a tłumik zastosowanie jakiegoś izolatora? Zapraszam do dyskusji.
- Kristof_if
- Posty: 726
- Rejestracja: sob sty 11, 2014
- Miejscowość: Lubomia
- Motocykl: HD FLHTK103,Honda Transalp,Cx500,był VN 1500
- VROC: 37033
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Kolo w Inrtuderze 1800 miał tylko wywiercone otwory w tylnej ściance, tej z rurką.
Po obwodzie 5 do 7 szt w zależności od średnicy otwouy i ile się zmieści. W ten sposób otwerasz ostatnią komorę. Dudniły nie źle i nie za głośnio.Może zacznij od tego, wyciąć zawsze możesz wyciąć resztę.
Tak wycięte tłumiki ( wycięta tylna ścianka z rurką) w Intuzie 1400 miały 108 dB i dawało się na tym jeździć. Łeb nie bolał nawet po kilkuset km.
Po obwodzie 5 do 7 szt w zależności od średnicy otwouy i ile się zmieści. W ten sposób otwerasz ostatnią komorę. Dudniły nie źle i nie za głośnio.Może zacznij od tego, wyciąć zawsze możesz wyciąć resztę.
Tak wycięte tłumiki ( wycięta tylna ścianka z rurką) w Intuzie 1400 miały 108 dB i dawało się na tym jeździć. Łeb nie bolał nawet po kilkuset km.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: sob lip 14, 2018
- Miejscowość: Stargard
- Motocykl: VN 1600 classic
- VROC: 0
Wszystko stało się już oczywiste.
W oryginalnym tłumiku miałem wywiercone otwory w tylnej blasze. Było za cicho dlatego zdecydowałem się na zakup drugiego tłumika, żeby w razie gdy nie będę zadowolony móc go z powrotem założyć.
Usunąłem tylną blachę ale okazało się że rurka nie wychodzi gdyż głębiej ok.30cm ta rurka jest zamocowana dokładnie w taki sam sposób do drugiej blachy. Za pomocą sprcjalnej przedłużki usunąłem również tę drugą blachę. Wtedy wyciągnąłem rurkę z dwoma blachami. Efekt? Jest głośno. Silnik chodzi poprawnie. Na zimnym trzeba zwiększyć obroty silnika bo gaśnie. Po rozgrzaniu jest ok.
W oryginalnym tłumiku miałem wywiercone otwory w tylnej blasze. Było za cicho dlatego zdecydowałem się na zakup drugiego tłumika, żeby w razie gdy nie będę zadowolony móc go z powrotem założyć.
Usunąłem tylną blachę ale okazało się że rurka nie wychodzi gdyż głębiej ok.30cm ta rurka jest zamocowana dokładnie w taki sam sposób do drugiej blachy. Za pomocą sprcjalnej przedłużki usunąłem również tę drugą blachę. Wtedy wyciągnąłem rurkę z dwoma blachami. Efekt? Jest głośno. Silnik chodzi poprawnie. Na zimnym trzeba zwiększyć obroty silnika bo gaśnie. Po rozgrzaniu jest ok.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz sty 15, 2017
- Miejscowość: Wałbrzych
- Motocykl: Kawasaki
- VROC: 0
czyli usunąłeś rurkę z przegrodami...Buźka pisze:Wszystko stało się już oczywiste.
W oryginalnym tłumiku miałem wywiercone otwory w tylnej blasze. Było za cicho dlatego zdecydowałem się na zakup drugiego tłumika, żeby w razie gdy nie będę zadowolony móc go z powrotem założyć.
Usunąłem tylną blachę ale okazało się że rurka nie wychodzi gdyż głębiej ok.30cm ta rurka jest zamocowana dokładnie w taki sam sposób do drugiej blachy. Za pomocą sprcjalnej przedłużki usunąłem również tę drugą blachę. Wtedy wyciągnąłem rurkę z dwoma blachami. Efekt? Jest głośno. Silnik chodzi poprawnie. Na zimnym trzeba zwiększyć obroty silnika bo gaśnie. Po rozgrzaniu jest ok.
Pytanie: czy wydech już jest całkowicie pusty/przelotowy czy tez jeszcze na końcu jest kat? przegrody?
a jesteście pewni ze ta pucha to kat ?Wulbi pisze:Kat czyli puchę to w pierwszej kolejności się wywala aby coś uzyskać !
pytam bo własnie wracam do oryginalnego wydechu (dłuższa historia na inny wątek) i oglądałem tą puche w środku - wygląda jak tłumik rozprężający. (nie ma tak plastra miodu)
Dodatkowo ta czesc w serwisówce jest własnie opisane jako "przedtłumikl" CHAMBER-PREMUFFLER Ref. No: 18004
(o braku sond lambda nie wspominam, bo teoretycznie sa układy z katem bez sond - ale bardzo rzadko i to z pocz. lat 80tych)
https://www.kawasakisklep.pl/pl/muffler-s-561930-p.html
Myślę ze nie jest to kat ,lecz na necie tak utarło się pisać .
Widziałem że sprzedajesz wydech .
NIE RÓB TEGO PLIS !
Widziałem że sprzedajesz wydech .
NIE RÓB TEGO PLIS !
Wieczny optymista
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
- Edmund
- Posty: 11
- Rejestracja: sob lip 15, 2017
- Miejscowość: Andrychów
- Motocykl: nomad 1600
- VROC: 38859
Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika
ja wywierciłem po 8 dziurek fi 6mm w koło wjścia wydechu , brzmi duzo lepiej jeżdzi i pali bez problemu i wygląda super jak dwa rewolwery :)
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika
Roszczelniłeś ostatnią komorę.
Dobry, prosty sposób na poprawę brzmienia.
Dobry, prosty sposób na poprawę brzmienia.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sob lis 14, 2020
- Miejscowość: Biłgoraj
- Motocykl: Kawasaki VN 1600 Nomad
Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika
Witam . Odgrzewam temat. Dzisiaj w oryginalnym wydechu podejmę próbę pozbycia się ostatniej części wytłumienia. Otwornica fi 44 ....wycięcie ostatniej ścianki. Temat był już poruszany na forum. Jest też filmik na YT. Mój motocykl to vn 1600 Nomad 2008 r. Opiszę efekt
- Kopeć 1986
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz mar 29, 2020
- Miejscowość: Ryczywół
- Motocykl: Kawasaki VN 1600 Nomad
Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika
Witam ja przerobiłem sobie tłumik sam wywiercilem otrornicą na wylocie tłumika otwór i usunolem całą zawartość z tłumika na to miejsce wstawiłem rurkę z kwasówy. Trzeba jeszcze usunąć siatkę i przegrodę w tej śmieszne puszce gdzie łączą się tumiki efekt niesamowitych
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sob lis 14, 2020
- Miejscowość: Biłgoraj
- Motocykl: Kawasaki VN 1600 Nomad
Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika
Hej. Jak usunąć całość . Ja usunąłem tylko ta ostatnia część. Troszkę lepiej niż oryginał , głośniej i basowo. Jak to usunąłeś.?
-
- Posty: 22
- Rejestracja: sob sie 01, 2020
- Motocykl:
Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika
Czy na samym nawierceniu dziurek w blaszce naokoło rurki , dostaje się dużo lepszy dźwięk? Czy jest on sporo głośniejszy ? Jaki jest efekt ,bo nie wiem czy "psuć" sobie wydechy .
Mam VN1600 nomad.
Mam VN1600 nomad.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sob lis 14, 2020
- Miejscowość: Biłgoraj
- Motocykl: Kawasaki VN 1600 Nomad
Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika
Samo nawiercenie bardzo mało daje . Trzeba wyciąć ostatnia przegrodę. Najlepiej otwornicą 44 mm . Zrobiłem tak . Jest teraz bardziej basowy i troszkę głośniejszy. Teraz zastanawiam się nad wybebeszeniem puszki katalizatora. Ciekawe czy wtedy będzie troszkę bardziej głośniejszy . Może ktoś to zrobił z szanownego grona????
-
- Posty: 22
- Rejestracja: sob sie 01, 2020
- Motocykl:
Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika
Czy odgłos jest po wyciągnięciu ostatniej przegrody bardzo głośny ? ( Jak np wydechy Cobry ) . Nie chciałbym żeby było za głośno , zależy mi bardziej na fajnym basowym brzmieniu .
Kto jest online
Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości