Modyfikacja oryginalnego tłumika

Buźka
Posty: 6
Rejestracja: sob lip 14, 2018
Miejscowość: Stargard
Motocykl: VN 1600 classic
VROC: 0

Modyfikacja oryginalnego tłumika

Post autor: Buźka » czw lis 22, 2018

Kupiłem oryginalne wydechy z zamiarem ich wybebeszenia. W koło komina chciałbym żeby było głośniej. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie co warto wywalić a czego lepiej nie ruszać. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Czy jeżeli wybebeszę go to nie pojawi się problem z przebarwianiem się od temperatury. Tłumiki są "obłożone" blachą czy pomogłoby pomiędzy tę blachę a tłumik zastosowanie jakiegoś izolatora? Zapraszam do dyskusji.

Awatar użytkownika
Kristof_if
Posty: 726
Rejestracja: sob sty 11, 2014
Miejscowość: Lubomia
Motocykl: HD FLHTK103,Honda Transalp,Cx500,był VN 1500
VROC: 37033

Post autor: Kristof_if » pt lis 23, 2018

Jak Masz wtrysk to po całkowitym wybebeszeniu mogą pojawić się kłopoty.
Ja miałem gaźnik i otwornicą "wywierciłem" wyciąłem tą wewnętrzną rurkę
Zrobiło się głośniej
Nic się nie przebarwiało
Kriss.
Live to ride,ride to live.

Buźka
Posty: 6
Rejestracja: sob lip 14, 2018
Miejscowość: Stargard
Motocykl: VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Buźka » wt lis 27, 2018

Najbardziej właśnie obawiam się ewentualnych kłopotów z pracą silnika. Na początek usunę za pomocą otwornicy te okrągłe blachy wraz z rurkami. Dopóki nie upewnię się, chyba reszty wydłubać nie zaryzykuję, bo wtedy wydechy na złom.

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Post autor: Wielebny Bolo » śr lis 28, 2018

Kolo w Inrtuderze 1800 miał tylko wywiercone otwory w tylnej ściance, tej z rurką.
Po obwodzie 5 do 7 szt w zależności od średnicy otwouy i ile się zmieści. W ten sposób otwerasz ostatnią komorę. Dudniły nie źle i nie za głośnio.Może zacznij od tego, wyciąć zawsze możesz wyciąć resztę.
Tak wycięte tłumiki ( wycięta tylna ścianka z rurką) w Intuzie 1400 miały 108 dB :D i dawało się na tym jeździć. Łeb nie bolał nawet po kilkuset km. :thumbup:
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Buźka
Posty: 6
Rejestracja: sob lip 14, 2018
Miejscowość: Stargard
Motocykl: VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Buźka » wt gru 04, 2018

Wszystko stało się już oczywiste.
W oryginalnym tłumiku miałem wywiercone otwory w tylnej blasze. Było za cicho dlatego zdecydowałem się na zakup drugiego tłumika, żeby w razie gdy nie będę zadowolony móc go z powrotem założyć.
Usunąłem tylną blachę ale okazało się że rurka nie wychodzi gdyż głębiej ok.30cm ta rurka jest zamocowana dokładnie w taki sam sposób do drugiej blachy. Za pomocą sprcjalnej przedłużki usunąłem również tę drugą blachę. Wtedy wyciągnąłem rurkę z dwoma blachami. Efekt? Jest głośno. Silnik chodzi poprawnie. Na zimnym trzeba zwiększyć obroty silnika bo gaśnie. Po rozgrzaniu jest ok.

Daniel1980
Posty: 21
Rejestracja: ndz sty 15, 2017
Miejscowość: Wałbrzych
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Daniel1980 » ndz gru 30, 2018

Witam wszystkich ja wyciąłem w swoim nomadzie obydwa środki z t
łumików motor pracuje prawidłowo nic się nie dzieje jest trochę głośniejszy myślałem też nad wycięciem katalizatora co wy koledzy na to

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Post autor: Przemeku » śr sty 23, 2019

Buźka pisze:Wszystko stało się już oczywiste.
W oryginalnym tłumiku miałem wywiercone otwory w tylnej blasze. Było za cicho dlatego zdecydowałem się na zakup drugiego tłumika, żeby w razie gdy nie będę zadowolony móc go z powrotem założyć.
Usunąłem tylną blachę ale okazało się że rurka nie wychodzi gdyż głębiej ok.30cm ta rurka jest zamocowana dokładnie w taki sam sposób do drugiej blachy. Za pomocą sprcjalnej przedłużki usunąłem również tę drugą blachę. Wtedy wyciągnąłem rurkę z dwoma blachami. Efekt? Jest głośno. Silnik chodzi poprawnie. Na zimnym trzeba zwiększyć obroty silnika bo gaśnie. Po rozgrzaniu jest ok.
czyli usunąłeś rurkę z przegrodami...
Pytanie: czy wydech już jest całkowicie pusty/przelotowy czy tez jeszcze na końcu jest kat? przegrody?

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » pt sty 25, 2019

Kat czyli puchę to w pierwszej kolejności się wywala aby coś uzyskać ! :antlers:
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

Buźka
Posty: 6
Rejestracja: sob lip 14, 2018
Miejscowość: Stargard
Motocykl: VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Buźka » czw lut 21, 2019

Przemeku coś co wygląda jak katalizator zostawiłem. Chciałem go wydłubać dopiero gdybym stwierdził że jest jeszcze za cichy. Uwierz mi że nie ma takiej potrzeby. Zanim sezon w pełni się zacznie zainwestuje w zatyczki do uszu :D

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Post autor: Cicik » czw mar 07, 2019

Wulbi pisze:Kat czyli puchę to w pierwszej kolejności się wywala aby coś uzyskać ! :antlers:
a jesteście pewni ze ta pucha to kat ?
pytam bo własnie wracam do oryginalnego wydechu (dłuższa historia na inny wątek) i oglądałem tą puche w środku - wygląda jak tłumik rozprężający. (nie ma tak plastra miodu)
Dodatkowo ta czesc w serwisówce jest własnie opisane jako "przedtłumikl" !! CHAMBER-PREMUFFLER Ref. No: 18004
(o braku sond lambda nie wspominam, bo teoretycznie sa układy z katem bez sond - ale bardzo rzadko i to z pocz. lat 80tych)
https://www.kawasakisklep.pl/pl/muffler-s-561930-p.html

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » pt mar 08, 2019

Myślę ze nie jest to kat ,lecz na necie tak utarło się pisać .
Widziałem że sprzedajesz wydech .
NIE RÓB TEGO PLIS !

:mad: :mad: :mad:
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Post autor: Cicik » sob mar 09, 2019

Wulbi pisze:....
Widziałem że sprzedajesz wydech .
NIE RÓB TEGO PLIS !

:mad: :mad: :mad:
cytujac klasyka : "nie chcem, ale muszem" ;)
(coś tam naskrobałem w dziale ogłoszenia dlaczego)
pozdr!

Awatar użytkownika
Edmund
Posty: 11
Rejestracja: sob lip 15, 2017
Miejscowość: Andrychów
Motocykl: nomad 1600
VROC: 38859

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika

Post autor: Edmund » ndz lis 15, 2020

ja wywierciłem po 8 dziurek fi 6mm w koło wjścia wydechu , brzmi duzo lepiej jeżdzi i pali bez problemu i wygląda super jak dwa rewolwery :)

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika

Post autor: Wielebny Bolo » ndz lis 15, 2020

Roszczelniłeś ostatnią komorę.
Dobry, prosty sposób na poprawę brzmienia.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

marcopolo
Posty: 12
Rejestracja: sob lis 14, 2020
Miejscowość: Biłgoraj
Motocykl: Kawasaki VN 1600 Nomad

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika

Post autor: marcopolo » czw lis 19, 2020

Witam . Odgrzewam temat. Dzisiaj w oryginalnym wydechu podejmę próbę pozbycia się ostatniej części wytłumienia. Otwornica fi 44 ....wycięcie ostatniej ścianki. Temat był już poruszany na forum. Jest też filmik na YT. Mój motocykl to vn 1600 Nomad 2008 r. Opiszę efekt

Awatar użytkownika
Kopeć 1986
Posty: 5
Rejestracja: ndz mar 29, 2020
Miejscowość: Ryczywół
Motocykl: Kawasaki VN 1600 Nomad

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika

Post autor: Kopeć 1986 » sob gru 26, 2020

Witam ja przerobiłem sobie tłumik sam wywiercilem otrornicą na wylocie tłumika otwór i usunolem całą zawartość z tłumika na to miejsce wstawiłem rurkę z kwasówy. Trzeba jeszcze usunąć siatkę i przegrodę w tej śmieszne puszce gdzie łączą się tumiki efekt niesamowitych

marcopolo
Posty: 12
Rejestracja: sob lis 14, 2020
Miejscowość: Biłgoraj
Motocykl: Kawasaki VN 1600 Nomad

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika

Post autor: marcopolo » ndz gru 27, 2020

Hej. Jak usunąć całość . Ja usunąłem tylko ta ostatnia część. Troszkę lepiej niż oryginał , głośniej i basowo. Jak to usunąłeś.?

pawelpluta
Posty: 22
Rejestracja: sob sie 01, 2020
Motocykl:

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika

Post autor: pawelpluta » wt kwie 20, 2021

Czy na samym nawierceniu dziurek w blaszce naokoło rurki , dostaje się dużo lepszy dźwięk? Czy jest on sporo głośniejszy ? Jaki jest efekt ,bo nie wiem czy "psuć" sobie wydechy ;).
Mam VN1600 nomad.

marcopolo
Posty: 12
Rejestracja: sob lis 14, 2020
Miejscowość: Biłgoraj
Motocykl: Kawasaki VN 1600 Nomad

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika

Post autor: marcopolo » śr kwie 21, 2021

Samo nawiercenie bardzo mało daje . Trzeba wyciąć ostatnia przegrodę. Najlepiej otwornicą 44 mm . Zrobiłem tak . Jest teraz bardziej basowy i troszkę głośniejszy. Teraz zastanawiam się nad wybebeszeniem puszki katalizatora. Ciekawe czy wtedy będzie troszkę bardziej głośniejszy . Może ktoś to zrobił z szanownego grona????

pawelpluta
Posty: 22
Rejestracja: sob sie 01, 2020
Motocykl:

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika

Post autor: pawelpluta » śr kwie 21, 2021

Czy odgłos jest po wyciągnięciu ostatniej przegrody bardzo głośny ? ( Jak np wydechy Cobry ) . Nie chciałbym żeby było za głośno , zależy mi bardziej na fajnym basowym brzmieniu .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą