Docieranie VN900

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
k_radek
Posty: 4
Rejestracja: śr lip 03, 2019
Motocykl: szukam

Docieranie VN900

Post autor: k_radek » czw lip 04, 2019

Witam

Mam pytanie, jak wygląda docieranie nowego motocykla? Dokładnie to chodzi mi o salonówkę VN900.
Z jaką prędkością maksymalnie można jeździć\jakie maksymalnie obroty, przez ile kilometrów się dociera, itp.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Re: Docieranie VN900

Post autor: robkas » pt lip 05, 2019

Obrotomierza vn900 nie ma. Odcinka jest przy 5700 obrotów. Nowy można kręcić do 3500. Prędkość na piątce maximum 100-120 km/h.
W zasadzie teraz się nie dociera, ale dla spoju sumienia traktuj go przez pierwsze 500 km do połowy manetki, następny tysiąc 3/4, a potem zmienić olej i cała moc do wykorzystania...

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Re: Docieranie VN900

Post autor: ciecio » pt lip 05, 2019

k_radek pisze:
czw lip 04, 2019
chodzi mi o salonówkę VN900.
Salonówek nie ma już od dwóch-trzech lat, nie spełniają norm UE

Natomiast co do sposobu docierania, to jest to opisane w instrukcji:

The first 1 600 km (1 000 mi) that the motorcycle is ridden is designated as the
break-in period. If the motorcycle is not used carefully during this period, you may
very well end up with a “broken down” instead of a “broken in” motorcycle after a
few thousand kilometers.
The following rules should be observed during the break-in period.
• The table shows maximum recommended speed in km/h during the break
-in period.


dystans 0 - 800 km 1-32 2-50 3-65 4-80 5-95
dystans 800 - 1600 km 1-40 2-65 3-90 4-100 5-130

Poszczególne wartości przedstawiają bieg i maksymalną prędkość na tym biegu
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Docieranie VN900

Post autor: Wielebny Bolo » pt lip 05, 2019

Ale to też wartości bardzo ogólne bo nie uwzględniają obciążęnia moto. Inaczej rzecz się ma solo inaczej w 2 osoby z bagażami a jeszcze inaczej 2 osoby które mają "trochę "ciałka ponad średnią.
Ot, zdrowy rozsądek.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Re: Docieranie VN900

Post autor: ciecio » pt lip 05, 2019

Wielebny Bolo pisze:
pt lip 05, 2019
Ale to też wartości bardzo ogólne bo nie uwzględniają obciążęnia moto.
Zgłoś to producentowi, może uwzględnią Twoje uwagi w instrukcji obsługi :D
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

k_radek
Posty: 4
Rejestracja: śr lip 03, 2019
Motocykl: szukam

Re: Docieranie VN900

Post autor: k_radek » pt lip 05, 2019

Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi, jak mi się uda to będę się stosował.
robkas pisze:
pt lip 05, 2019
Obrotomierza vn900 nie ma.
Tak, wiem. Obroty wkradły się przez pomyłkę. :oops:
ciecio pisze:
pt lip 05, 2019
Salonówek nie ma już od dwóch-trzech lat, nie spełniają norm UE
Dlatego szukałem w na innych kontynentach. Właśnie znalazłem nową VN900 classic, szarą, rocznik 2019 do kupienia w jednym z salonów.
Cena razem z transportem około 30.000zł. Do tego jeszcze cło i podatki w Polsce.

Muszę teraz tylko policzyć ile to będzie finalnie i się zdecydować.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Re: Docieranie VN900

Post autor: ciecio » pt lip 05, 2019

k_radek pisze:Dlatego szukałem w na innych kontynentach.
Sprawdź dobrze, bo coś mi się wydaje, że nie będziesz mógł zarejestrować nowego motocykla niespełniającego norm emisji spalin obowiązujących w EU
Dotyczy to również motocykli sprowadzonych.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

k_radek
Posty: 4
Rejestracja: śr lip 03, 2019
Motocykl: szukam

Re: Docieranie VN900

Post autor: k_radek » sob lip 06, 2019

Dzięki za sugestię, na wszelki wypadek wyslalem zapytanie do wydziału komunikacji.

Jak się okaże że mogę zarejestrować tylko używamy motocykl to poproszę znajomą z Kanady, aby kupiła na siebie. Potem kupię już oficjalnie używany i wtedy skoczę do wydziału komunikacji. Może tak się uda.

Mam jednak nadzieję że będzie można to zrobić bez takiego rzeźbienia.

Robrob
Posty: 205
Rejestracja: śr mar 06, 2013
Miejscowość: Łomża
Motocykl: BMW K1200 LT
VROC: 0

Re: Docieranie VN900

Post autor: Robrob » ndz lip 07, 2019

aby uznać za używany ten ktoś musi posiadać przynajmniej 0,5 roku, lub przebieg coś ponad 10 tyś
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Docieranie VN900

Post autor: Wielebny Bolo » ndz lip 07, 2019

ciecio pisze:
pt lip 05, 2019
Wielebny Bolo pisze:
pt lip 05, 2019
Ale to też wartości bardzo ogólne bo nie uwzględniają obciążęnia moto.
Zgłoś to producentowi, może uwzględnią Twoje uwagi w instrukcji obsługi :D
Już to zrobiłem ale mnie olali :twisted:
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Rikardo
Posty: 80
Rejestracja: czw kwie 12, 2012
Miejscowość: Jarosław
Motocykl: VN 900 classic
VROC: 0

Re: Docieranie VN900

Post autor: Rikardo » śr lip 10, 2019

Teoria, że nowych pojazdów się nie dociera jest błędna, gdyż po procesie obróbki na elementach ruchomych w powiększeniu są górki i dolinki, które maja się wyrównać podczas pierwszych spokojnie przejechanych kilometrów. Żaden producent nie dociera części. Wszystko zależy od użytkownika jeden myśli i nie będzie zamykał licznika, drugi będzie pałował. Efekt jest taki, że silnik już na starcie zostaje przegrzany i zaczyna zużywać olej. Odbiegając od tematu to nie wycinaj przewodów w przednich kierunkowskazach wystarczy zakleić jeden pin. W ten sposób eliminujesz ich ciągłe świecenie podczas przeglądu technicznego. Dodatkowo musiałem wstawić postojówkę w odbłyśniku.

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Re: Docieranie VN900

Post autor: MaciekSz » ndz lip 14, 2019

Na nowym powinna być na baku naklejka z obrotami i prędkościami. Daj znać czy uda się zarejestrować.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 10 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 10 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą