Wymiana opon Nomad
-
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz cze 20, 2021
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN1700
Wymiana opon Nomad
Cześć dzień dobry.
Ile płacicie za wymianę opon w swoich motocyklach?
Oddałem ostatnio do mechanika i krzyknął 300plnów
Bo " trzeba było zdjąć kufry, tłumiki i amortyzatory"...
No i pytanie czy faktycznie trzeba ściągać amortyzatory, żeby zmienić oponę?
Ile płacicie za wymianę opon w swoich motocyklach?
Oddałem ostatnio do mechanika i krzyknął 300plnów
Bo " trzeba było zdjąć kufry, tłumiki i amortyzatory"...
No i pytanie czy faktycznie trzeba ściągać amortyzatory, żeby zmienić oponę?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Wymiana opon Nomad
…….. „No i pytanie czy faktycznie trzeba ściągać amortyzatory, żeby zmienić oponę?”.
Na pewno żeby zmienić tylną oponę należy zdemontować tylne koło z VN 1700 Nomad.
A czy trzeba ściągać amortyzatory przy demontażu tylnego koła to odpowiedź na to banalnie proste pytanie na stronie 418-419 Instrukcji Serwisowej VN 1700 Nomad.
A LPG czasem nie przeszkadzało i nie chciał zdejmować?
Na pewno żeby zmienić tylną oponę należy zdemontować tylne koło z VN 1700 Nomad.
A czy trzeba ściągać amortyzatory przy demontażu tylnego koła to odpowiedź na to banalnie proste pytanie na stronie 418-419 Instrukcji Serwisowej VN 1700 Nomad.
A LPG czasem nie przeszkadzało i nie chciał zdejmować?
Tex66
-
- Posty: 450
- Rejestracja: pt wrz 09, 2011
- Miejscowość: Szwecja
- Motocykl: Kawasaki VN 2000+EN 500
- VROC: 37045
Re: Wymiana opon Nomad
A ja tak od siebie . https://www.manualslib.com/manual/11240 ... 411#manual
Franek
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Wymiana opon Nomad
Wersja instrukcji online (do ściągnięcia) która podał Franek to 662 strony i jest to wersja dla VN 1700 Nomad bez ABS, strony które ja podałem to dla VN 1700 Nomad z ABS i dlatego 728 stron.
Niemniej treść merytoryczna odnośnie potrzeby lub braku takowej dotycząca ściągania amortyzatorów przy demontażu tylnego koła się pokrywa idealnie.
Niemniej treść merytoryczna odnośnie potrzeby lub braku takowej dotycząca ściągania amortyzatorów przy demontażu tylnego koła się pokrywa idealnie.
Tex66
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Wymiana opon Nomad
Ja zawsze wymieniam w samochodach i motocyklach u Tomka Szostaka na Puławskiej w pobliżu Alei Wilanowskiej, odkąd mi go polecił inny forumowicz (dzięki Krzychu):
https://goo.gl/maps/8iy5bJTrGzp1BkyX8
Niestety nie pamiętam ile płaciłem ostatnio - wydaje mi się, że ok. 150 PLN. Fakt, akurat w Nomadzie jest trochę zabawy ze zdjęciem koła. Serwisówka na przykład mówi, że trzeba zdjąć tylny błotnik. Tomasz twierdził, że u mnie nie zdejmował, bo pytałem go z ciekawości. Najważniejsze jednak, że u niego jest fajnie, profesjonalnie, ma maszynę do dynamicznego wyważania kół motocyklowych (nie chcę otwierać dyskusji na temat zasadności - ja to robię i jestem zadowolony).
https://goo.gl/maps/8iy5bJTrGzp1BkyX8
Niestety nie pamiętam ile płaciłem ostatnio - wydaje mi się, że ok. 150 PLN. Fakt, akurat w Nomadzie jest trochę zabawy ze zdjęciem koła. Serwisówka na przykład mówi, że trzeba zdjąć tylny błotnik. Tomasz twierdził, że u mnie nie zdejmował, bo pytałem go z ciekawości. Najważniejsze jednak, że u niego jest fajnie, profesjonalnie, ma maszynę do dynamicznego wyważania kół motocyklowych (nie chcę otwierać dyskusji na temat zasadności - ja to robię i jestem zadowolony).
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
-
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz cze 20, 2021
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN1700
Re: Wymiana opon Nomad
O gazie w sumie nie wspominał...Tex66 pisze: ↑pn paź 04, 2021…….. „No i pytanie czy faktycznie trzeba ściągać amortyzatory, żeby zmienić oponę?”.
Na pewno żeby zmienić tylną oponę należy zdemontować tylne koło z VN 1700 Nomad.
A czy trzeba ściągać amortyzatory przy demontażu tylnego koła to odpowiedź na to banalnie proste pytanie na stronie 418-419 Instrukcji Serwisowej VN 1700 Nomad.
A LPG czasem nie przeszkadzało i nie chciał zdejmować?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Wymiana opon Nomad
Skrobel,
Bardzo ładnie napisałeś: ……” (nie chcę otwierać dyskusji na temat zasadności - ja to robię i jestem zadowolony)”.
Ale, żeby tak napisać trzeba mieć wiedzę czy jest konieczność zdejmowania tylnych amortyzatorów czy nie ma takowej potrzeby, jeżeli ktoś chce je zdjąć przy demontażu koła to jego wolna wola jeżeli robi to sam i ma trochę wiedzy.
Też nie preferuję zbędnej polemiki a jedynie przekaz wiedzy merytorycznej mającej odzwierciedlenie w instrukcjach i poważnych periodykach.
Gorzej jak ktoś nie ma takowej wiedzy, zostawia motocykl u „mechanika” to później wysłuchuje na temat ile to było rozkręcania i skręcania różnych elementów żeby zdjąć tylne koło ……….. a ile koniecznych ustawień.
Taki „mechanik” przecież może powiedzieć, że musiał synchronizować napięcie czujnika prędkości tylnego koła z czujnikiem akceleratora kąta otwarcia manetki przepustnicy (APS) w odniesieniu do czujnika położenia przepustnicy (TPS) co ma wpływ na system ETV i K-ACT ABS tylnego koła po jego ponownym założeniu.
To prawda w Instrukcji Serwisowej VN 1700 Nomad jest napisane, że należy zdjąć tylny błotnik, zdemontować kufry i stelaże kufrów bocznych, osłonę pasa napędowego, zacisk hamulcowy wraz z prowadnicą przewodu hamulcowego oraz prawy tłumik.
O konieczności demontażu amortyzatorów ani słowa, praktycznie nie ma konieczności ani najmniejszej potrzeby ich zdejmowania.
Praktycznie nie ma też potrzeby zdejmowania stelaży bocznych kufrów a wręcz są one pomocne przy unieruchomieniu tylnego wahacza na odpowiedniej wysokości gdyby jednak ktoś zapragnął jednak zdemontować oba tylne amortyzatory jednocześnie a wszystko wykonywał samodzielnie bez żadnej pomocnej dłoni w garażu.
Podobnie nie ma potrzeby demontowania prawego tłumika jak jest to napisane w Instrukcji Serwisowej a wystarczy obniżyć ………………. ale lewy tłumik w celu wyjęcia ośki tylnego koła lub dla świętego spokoju zdjąć go.
Jako, że zawsze podpieram to co napisałem stosownymi zdjęciami, to tu coś z Delphi Forum Kawasaki USA na którym tez jestem zarejestrowany (na innych też) i z którego można coś się dowiedzieć.
Bardzo ładnie napisałeś: ……” (nie chcę otwierać dyskusji na temat zasadności - ja to robię i jestem zadowolony)”.
Ale, żeby tak napisać trzeba mieć wiedzę czy jest konieczność zdejmowania tylnych amortyzatorów czy nie ma takowej potrzeby, jeżeli ktoś chce je zdjąć przy demontażu koła to jego wolna wola jeżeli robi to sam i ma trochę wiedzy.
Też nie preferuję zbędnej polemiki a jedynie przekaz wiedzy merytorycznej mającej odzwierciedlenie w instrukcjach i poważnych periodykach.
Gorzej jak ktoś nie ma takowej wiedzy, zostawia motocykl u „mechanika” to później wysłuchuje na temat ile to było rozkręcania i skręcania różnych elementów żeby zdjąć tylne koło ……….. a ile koniecznych ustawień.
Taki „mechanik” przecież może powiedzieć, że musiał synchronizować napięcie czujnika prędkości tylnego koła z czujnikiem akceleratora kąta otwarcia manetki przepustnicy (APS) w odniesieniu do czujnika położenia przepustnicy (TPS) co ma wpływ na system ETV i K-ACT ABS tylnego koła po jego ponownym założeniu.
To prawda w Instrukcji Serwisowej VN 1700 Nomad jest napisane, że należy zdjąć tylny błotnik, zdemontować kufry i stelaże kufrów bocznych, osłonę pasa napędowego, zacisk hamulcowy wraz z prowadnicą przewodu hamulcowego oraz prawy tłumik.
O konieczności demontażu amortyzatorów ani słowa, praktycznie nie ma konieczności ani najmniejszej potrzeby ich zdejmowania.
Praktycznie nie ma też potrzeby zdejmowania stelaży bocznych kufrów a wręcz są one pomocne przy unieruchomieniu tylnego wahacza na odpowiedniej wysokości gdyby jednak ktoś zapragnął jednak zdemontować oba tylne amortyzatory jednocześnie a wszystko wykonywał samodzielnie bez żadnej pomocnej dłoni w garażu.
Podobnie nie ma potrzeby demontowania prawego tłumika jak jest to napisane w Instrukcji Serwisowej a wystarczy obniżyć ………………. ale lewy tłumik w celu wyjęcia ośki tylnego koła lub dla świętego spokoju zdjąć go.
Jako, że zawsze podpieram to co napisałem stosownymi zdjęciami, to tu coś z Delphi Forum Kawasaki USA na którym tez jestem zarejestrowany (na innych też) i z którego można coś się dowiedzieć.
Tex66
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Wymiana opon Nomad
Ale druciarstwo!!!
Poziomica jako podpórka!!!!
A nakrętki to pewnie kolo zespawaną suwmiarką dokręca.
Poziomica jako podpórka!!!!
A nakrętki to pewnie kolo zespawaną suwmiarką dokręca.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Wymiana opon Nomad
Wielebny,
Bo to kowbojska poziomica amelinowa i ma podwójne przeznaczenie, podobnie jak z podwójnym obywatelstwem byłego prezydenta USA.
- Jakie obywatelstwo ma były już 44 prezydent USA, Kenijskie czy Amerykańskie?
- Oba ma.
Bo to kowbojska poziomica amelinowa i ma podwójne przeznaczenie, podobnie jak z podwójnym obywatelstwem byłego prezydenta USA.
- Jakie obywatelstwo ma były już 44 prezydent USA, Kenijskie czy Amerykańskie?
- Oba ma.
Tex66
Kto jest online
Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości