Olej z odmy

Marcin
Posty: 928
Rejestracja: pn maja 10, 2010
Miejscowość: Marki
Motocykl: GTR 1400
VROC: 32255

Olej z odmy

Post autor: Marcin » pn maja 17, 2010

Panowie,wyrzuca mi olej z odmy pod motocyklem,nie są to duże ilości ale parę kropel jest..może ktoś wie co może być przyczyną?

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pn maja 17, 2010

Z odmy tzn z pod filtra powietrza do zbiorniczka ;) 1/4 zbiorniczka na sezon to wszytko co się u mnie czasami dzieje.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Marcin
Posty: 928
Rejestracja: pn maja 10, 2010
Miejscowość: Marki
Motocykl: GTR 1400
VROC: 32255

Post autor: Marcin » pn maja 17, 2010

właśnie nie za bardzo...zauważyłem przewód, który z niczym się nie łączy znajduje się dokładnie na wysokości kontroli oleju w vn 900 ,zastanawiam się ,czy nie zsunął się-chyba powinien prowadzić do filtra (ale może się mylę):)

Marcin
Posty: 928
Rejestracja: pn maja 10, 2010
Miejscowość: Marki
Motocykl: GTR 1400
VROC: 32255

Post autor: Marcin » pn maja 17, 2010

sprawdziłem w Service manual - Breather Hose ,czyli to chyba odma

Awatar użytkownika
oktogon
Posty: 2154
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: BMW K1200RT
VROC: 31527

Post autor: oktogon » wt maja 18, 2010

u mnie jak sprawdziłem to też jest luźny, ale niekapie z niego nic
_____ VROC 31527 _____

Awatar użytkownika
mirek_vn
Posty: 191
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: łódzkie
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 31457

Post autor: mirek_vn » wt maja 18, 2010

Czy oleju nie ma za dużo? Max 3/4 wysokości w oczku kontrolnym przy całkowicie zimnym silniku w pionie.

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » wt maja 18, 2010

abramsm1a1 pisze:Z odmy tzn z pod filtra powietrza do zbiorniczka ;) 1/4 zbiorniczka na sezon to wszytko co się u mnie czasami dzieje.
Podobnie jest u mnie. Na końcu przewodu założony jest zbiorniczek ok. 20cm3 i do niego kapie sobie olej w ilościach raczej śladowych, niemniej przez sezon coś tam sie nazbiera.

Marcin
Posty: 928
Rejestracja: pn maja 10, 2010
Miejscowość: Marki
Motocykl: GTR 1400
VROC: 32255

Post autor: Marcin » wt maja 18, 2010

Jest prawdopodobieństwo że oleju było za dużo,był odbierany w marcu z salonu,może wlali za dużo..niestety teraz pogoda nie dopisuje więc nie mam możliwości sprawdzić ,czy dużo leci czy nie,ostatnio jednak coraz mniej,dlatego może mirek_vn ma racje.Teraz poziom jest dokładnie w połowie min/max.:)

Awatar użytkownika
mirek_vn
Posty: 191
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: łódzkie
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 31457

Post autor: mirek_vn » wt maja 18, 2010

W ASO samochodowym i moto. zawsze przeleją, leją wg normy książkowej ale nie spuszczą wszystkiego starego [jest to niemożliwe]. Przy dużych prędkościach wzrasta ciśnienie i silnik wyrzuci nadmiar oleju. Jest to szkodliwe dla silnika. Utrata szczelności i wycieki.

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » czw mar 31, 2011

A czy ma ktoś do sprzedania taki zbiorniczek? Ja swój spaliłem na wydechu ;(
Pozdrawiam
:motorynka:
Dziś trwa życie jedyne jakiego możemy być pewni, więc cieszmy się dopóki trwa.

Awatar użytkownika
bodzio61
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: szczecin
Motocykl: kawasaki vn800 clasic97r
VROC: 0

Post autor: bodzio61 » czw mar 31, 2011

Ja też bym taki zbiorniczek kupił bo ze dwa lata temu w lesie na jakiś krzaczyskach urwałem i tak zostało i do puki do niemiaszków nie jadę to spoko ale w państwie prawa donosicieli i policji strach bo obywatel zauważy i na policje doniesie i parę euro z kieszeni wyrwą za kroplę lub dwie oleju na chodniku a i wstyd że z Vulcana coś kapie choć nie wiele ale jednak ......pozdrawiam...b61. :aniol:

longin100
Posty: 16
Rejestracja: wt cze 08, 2010
Miejscowość: Koło
Motocykl: Kawasaki VN900 Vulcan 2006
VROC: 0

Post autor: longin100 » ndz kwie 03, 2011

Witam
Dzisiaj druga trasa po zimie i zauważyłem wyciek oleju. Z prawej strony pod filtrem powietrza jest rurka która wychodzi spod cylindra i wchodzi w obudowę silnika od strony sprzęgł. sprzęgła.Co to jest za rurka? do czego służy?I właśnie tam jest chyba oring uszczelniający który przepuszcza minimalnie olej.Jak to uszczelnić,czy trzeba odkręcać obudowę silnika z prawej strony?Może ktoś z kolegów zna temat proszę o poradę
Kawasaki VN900 Vulcan

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 27 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 27 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą