Zapieczony przód

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Zapieczony przód

Post autor: Goblin » pt lut 25, 2011

Witam.
Jestem od niedawna właścicielem EN 500 i mam problem.
Przednie koło się nie kręci. Stoi jak beton.
Poziom płynu w zbiorniczku min może ciut mniej - ale czy to ma znaczenie?
Podejżewam zapieczony cylinderek.
Czy ktoś się spotkał z czymś takim?
Jakieś rady na co uważać przy rozkładaniu zacisku?
Obecnie jestem chory więc mam czas pogłówkować jak ten problem rozwiązać.
Pozdrawiam
Marcin

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pt lut 25, 2011

Jak będziesz rozbierał uważaj na płyn hamulcowy , żeby nie zniszczyć lakieru
Możesz zakupić przed rozbieraniem nowe uszczelki i smar do hamulców aby przy składaniu wszystko poszło jak trzeba.
Poziom w oczku nie powinien być niższy niż min jeśli tak masz to układ mógł się zapowietrzyć.
Poszukaj miejsca skąd masz ubytki. A z szlifowaniem ewentualnych wżerów na cylinderkach byłbym bardzo ostrożny
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » pt lut 25, 2011

A może ktoś wie jaki płyn tam jest DOT 3 czy DOT 4
Pozdrawiam
Marcin

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pt lut 25, 2011

Motul sprzedaje dot3/4 i taki zastosuj
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » sob lut 26, 2011

Jest już dot 5 bardziej odporny na temperaturkę. Ale nie wiem czy uszczelniacze wytrzymają (materiałowo), bo projektowane były do dot 3 i 4.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » sob lut 26, 2011

U mnie zarówno w VN 1500 Classic jak i VN 800 Classic napisane jest tylko DOT 4!

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » sob lut 26, 2011

MUKA pisze:Jest już dot 5 bardziej odporny na temperaturkę. Ale nie wiem czy uszczelniacze wytrzymają (materiałowo), bo projektowane były do dot 3 i 4.
A dot5 nie jest do układów z ABS-em??
Smar do tłoczków z powodzeniem możesz zastąpić wazeliną bezkwasową i przygotuj się na zmianę uszczelnienia. Powodem zapieczenia może być kamień który się odłożył wewnątrz zacisku (jeśli ktoś nie dbał o regularną wymianę płynu). Koniecznie skontroluj stan izolatora. Jak już wszystko złożysz to posmaruj widoczną część tłoczka smarem silikonowym (co by nie korodował) a powierzchnie klocków w miejscy styku z tłoczkiem smarem miedzianym to nie będą piszczały. Zadbaj o to żeby tłoczek wlazł idealnie prosto. :motorynka:
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » sob lut 26, 2011

Dot 5 nie jest zalecany do gumowych przewodów!!!
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » sob lut 26, 2011

Zdecydowanie dot3/dot4 - looknij na dekle pomp, producent popisal jak należy - chyba że wymienione na chrom jakiś, to info nie będzie.

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » ndz lut 27, 2011

Abrams pisze:Dot 5 nie jest zalecany do gumowych przewodów!!!
Tak myślałem, ale nie byłem pewien.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » ndz lut 27, 2011

WIelkie dzięki.
Zdecyduję się na DOT 4 (takowy posiadam od samochodu).
A gdzie mogę nabyć uszczelniacze do tłoczka. Szukałem na allegro ale nic nie znalazłem.
Może na Wiertniczej?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam
Marcin

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » ndz lut 27, 2011

marcinbzyk pisze:WIelkie dzięki.
Zdecyduję się na DOT 4 (takowy posiadam od samochodu).
A gdzie mogę nabyć uszczelniacze do tłoczka. Szukałem na allegro ale nic nie znalazłem.
Może na Wiertniczej?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam
Marcin
Wiertnicza, albo Larsson
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » wt mar 01, 2011

http://www.capri.pl/page/1869 super poradnik abc o reanimacji zacisków.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » wt mar 01, 2011

Roy pisze:http://www.capri.pl/page/1869 super poradnik abc o reanimacji zacisków.
Fajne fury miałem z nimi kiedyś przyjemność
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » śr mar 02, 2011

Bardzo ciekawy temat, ale u mnie prościej, jeden tłoczek. Mniej do szlifowania.
Ale damy radę.
Dzięki

[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 ]
Witka.
W dniu dzisiejszym wymieniłem uszczelniacze i inne gumki w zacisku.
Wyczyściłem zaick denaturaqxem.
Problemem były kawałki uszczelk odłożone na na tłoczku i powodujęce problemy z wracaniem tłoczka.
Obecnie wszystko miodzi i nawet dzisiaj zrobiłem z 10 km.
Powodzenie :motorynka:

[ Dodano: Pią Mar 18, 2011 ]
Więc udalo się napraiwć zacisk. Gumki - uszczelniacze były sparciałe i osadzały się na tłoczku co z kolei nie pozwalało mu się cofnąć i blokował koło. Całość trwała 3-4 godziny i jest miodzio. Teraz kolejne inne usterki ale to inna bajka.
Bardzo dziękuję wszystkim za pomocne rady, linki itp.
Temat uważam za zamknięty.
:motorynka:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą