Zapieczony przód
- Goblin
- Posty: 1010
- Rejestracja: pt lut 25, 2011
- Miejscowość: Warszawa/Rembertów
- Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
- VROC: 33392
Zapieczony przód
Witam.
Jestem od niedawna właścicielem EN 500 i mam problem.
Przednie koło się nie kręci. Stoi jak beton.
Poziom płynu w zbiorniczku min może ciut mniej - ale czy to ma znaczenie?
Podejżewam zapieczony cylinderek.
Czy ktoś się spotkał z czymś takim?
Jakieś rady na co uważać przy rozkładaniu zacisku?
Obecnie jestem chory więc mam czas pogłówkować jak ten problem rozwiązać.
Pozdrawiam
Marcin
Jestem od niedawna właścicielem EN 500 i mam problem.
Przednie koło się nie kręci. Stoi jak beton.
Poziom płynu w zbiorniczku min może ciut mniej - ale czy to ma znaczenie?
Podejżewam zapieczony cylinderek.
Czy ktoś się spotkał z czymś takim?
Jakieś rady na co uważać przy rozkładaniu zacisku?
Obecnie jestem chory więc mam czas pogłówkować jak ten problem rozwiązać.
Pozdrawiam
Marcin
- Abrams
- Posty: 6171
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN2000 Limited '05
- VROC: 29561
Jak będziesz rozbierał uważaj na płyn hamulcowy , żeby nie zniszczyć lakieru
Możesz zakupić przed rozbieraniem nowe uszczelki i smar do hamulców aby przy składaniu wszystko poszło jak trzeba.
Poziom w oczku nie powinien być niższy niż min jeśli tak masz to układ mógł się zapowietrzyć.
Poszukaj miejsca skąd masz ubytki. A z szlifowaniem ewentualnych wżerów na cylinderkach byłbym bardzo ostrożny
Możesz zakupić przed rozbieraniem nowe uszczelki i smar do hamulców aby przy składaniu wszystko poszło jak trzeba.
Poziom w oczku nie powinien być niższy niż min jeśli tak masz to układ mógł się zapowietrzyć.
Poszukaj miejsca skąd masz ubytki. A z szlifowaniem ewentualnych wżerów na cylinderkach byłbym bardzo ostrożny
A dot5 nie jest do układów z ABS-em??MUKA pisze:Jest już dot 5 bardziej odporny na temperaturkę. Ale nie wiem czy uszczelniacze wytrzymają (materiałowo), bo projektowane były do dot 3 i 4.
Smar do tłoczków z powodzeniem możesz zastąpić wazeliną bezkwasową i przygotuj się na zmianę uszczelnienia. Powodem zapieczenia może być kamień który się odłożył wewnątrz zacisku (jeśli ktoś nie dbał o regularną wymianę płynu). Koniecznie skontroluj stan izolatora. Jak już wszystko złożysz to posmaruj widoczną część tłoczka smarem silikonowym (co by nie korodował) a powierzchnie klocków w miejscy styku z tłoczkiem smarem miedzianym to nie będą piszczały. Zadbaj o to żeby tłoczek wlazł idealnie prosto.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750
http://www.capri.pl/page/1869 super poradnik abc o reanimacji zacisków.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750
- Abrams
- Posty: 6171
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN2000 Limited '05
- VROC: 29561
Fajne fury miałem z nimi kiedyś przyjemnośćRoy pisze:http://www.capri.pl/page/1869 super poradnik abc o reanimacji zacisków.
- Goblin
- Posty: 1010
- Rejestracja: pt lut 25, 2011
- Miejscowość: Warszawa/Rembertów
- Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
- VROC: 33392
Bardzo ciekawy temat, ale u mnie prościej, jeden tłoczek. Mniej do szlifowania.
Ale damy radę.
Dzięki
[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 ]
Witka.
W dniu dzisiejszym wymieniłem uszczelniacze i inne gumki w zacisku.
Wyczyściłem zaick denaturaqxem.
Problemem były kawałki uszczelk odłożone na na tłoczku i powodujęce problemy z wracaniem tłoczka.
Obecnie wszystko miodzi i nawet dzisiaj zrobiłem z 10 km.
Powodzenie
[ Dodano: Pią Mar 18, 2011 ]
Więc udalo się napraiwć zacisk. Gumki - uszczelniacze były sparciałe i osadzały się na tłoczku co z kolei nie pozwalało mu się cofnąć i blokował koło. Całość trwała 3-4 godziny i jest miodzio. Teraz kolejne inne usterki ale to inna bajka.
Bardzo dziękuję wszystkim za pomocne rady, linki itp.
Temat uważam za zamknięty.
Ale damy radę.
Dzięki
[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 ]
Witka.
W dniu dzisiejszym wymieniłem uszczelniacze i inne gumki w zacisku.
Wyczyściłem zaick denaturaqxem.
Problemem były kawałki uszczelk odłożone na na tłoczku i powodujęce problemy z wracaniem tłoczka.
Obecnie wszystko miodzi i nawet dzisiaj zrobiłem z 10 km.
Powodzenie
[ Dodano: Pią Mar 18, 2011 ]
Więc udalo się napraiwć zacisk. Gumki - uszczelniacze były sparciałe i osadzały się na tłoczku co z kolei nie pozwalało mu się cofnąć i blokował koło. Całość trwała 3-4 godziny i jest miodzio. Teraz kolejne inne usterki ale to inna bajka.
Bardzo dziękuję wszystkim za pomocne rady, linki itp.
Temat uważam za zamknięty.
Kto jest online
Jest 56 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 56 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości