powercomander co to takiego

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Eden

powercomander co to takiego

Post autor: Eden » sob mar 05, 2011

dzisiaj grzebiąc pod siedzeniem zauwazyłem że cos sobie wisi między obudową aku a błotnikiem tylnym, wyciągam za kabel a to jakies pudełeczko

Obrazek

zakurzone jak diabli

jeżeli ktos cos takiego ma to prosił bym na pw numer telefonu chetnie pogadam co to takiego i do czego słuzy

tam sa jakies przyciski trzy,
probowalem szukac w necie ale sa tylko informacje ogólne, a mi chodzi o to czy to urządzenie sie jakoś obsługuje i do czego sa te przyciski

pozdrawiam

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Post autor: kazuhira » sob mar 05, 2011

Kolego nie wiem co to, ale proszę. Link do producenta tego ustrojstwa:

http://www.powercommander.com/powercomm ... fault.aspx

Może to pomoże?


AAAA już wiem :) masz chiptuning maszyny zrobiony :mrgreen:

Eden

Post autor: Eden » sob mar 05, 2011

Power Commander III USB: odbiera sygnał z modułu zapłonowego, zmienia go i przesyła do układu zasilającego. Podłączany do komputera przez USB, a także umożliwia podłączenei Quick Shiftera do PC III USB. Posiada więcej możliwości regulacji.

Power Commander stosowany jest do motocykli z wtryskiem paliwa. Współpracuje z orginalnym modułem zapłonowym, poprawiając parametry silnika przez zmianę mapy wtrysku. Podnosi moc silnika oraz moment obrotowy.

PC dostarczany jest w zestawie z płytą instalacyjną zawierającą program do jego obsługi oraz kablem do podłączenia PC z komputerem. PC zapropgramowany jest w mapę zapłonu odpowiadającą standardowemu wyposażeniu motocykla (orginalny wydech, itp) - zależnie od wyposażenia można samemu zaprogramować PC.

Największe zalety Power Commandera:

podnosi moc i moment obrotowy o 8-15%,
instalacja nie wymagająca przerabiania orginalnej wiązki,
nie zmienia ustawień w orginalnym module zapłonowym,
po zdemontowaniu wszystkie nastawy powracają do fabrycznych,
szybka i prosta instalacja,
płyta CD i kabel do komputera w zestawie.

interesuje mnie do czego te przyciski są

Luzak

Post autor: Luzak » sob mar 05, 2011

z tego co widzę to są od nastaw obrotów w trzech zakresach. Ale niestety nie wiem jak je ustawiać.
Po lewej masz "obratełko" do paliwa - zapewne steruje jaką ilość paliwa podawać.

Nie wiedziałeś co masz a samo urządzonko to ponad tysiączek :-)

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » sob mar 05, 2011

przecież wszystko masz opisane.
w pionie masz wyświetlacz zużycia paliwa
w poziomie trzy nastawy obrotów na minutę

Wszystko zalezy jakie masz mapy zapłonu wgrane. Pięknie wszystko jest wytłumaczone i opisane na stronie producenta. Nawet obrazki sa, więc nie trzeba znać języków.

Ogólnie bez kabla i laptopa nie wiele zdziałasz
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Eden

Post autor: Eden » sob mar 05, 2011

ja tam grzebac nie chce tylko ciekawy jestem czy to cos daje,

po uruchomieniu silnika po lewej stronie diody sie zapalaja od dolu i dochodza tylko do polowy podczas dodawania gazu

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » ndz mar 06, 2011

Te 3 przyciski są przypisane do 3 różnych map zapłonu które sobie zmieniasz przez komputer. Brat w zx12r ma tak ze na low ma mapę która sprawia ze motor mniej pali i mniejszego kopa ma, środkowy ma taką mapę rozkładającą wszystko równomiernie a na high daje bardzo dużego kopa ale też spalanie ok 8l większe;) To zależy jak sobie poprzestawiasz :) Bo możesz wszystkie 3 na kopa dać;) Na średnim brat ma wgraną mapę do układu wydechowego Akrapovic przez co równiej chodzi moto, a na innych jakby lekko ''przebierał''. Mam nadzieje ze trochę pomogłem:) :yeee:

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » ndz mar 06, 2011

Generalnie koledzy napisali już wszystko, a zaprogramować pod przyciskami możesz mapy zapłonu na sprint(zwiększający zużycie paliwa i osiągi), jazdę w deszczu(ograniczenie mocy) i np na jazdę ze zwiększonym obciążeniem (aby zwiększyć moment obrotowy od dołu)
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » ndz mar 06, 2011

Abrams pisze:Generalnie koledzy napisali już wszystko, a zaprogramować pod przyciskami możesz mapy zapłonu na sprint(zwiększający zużycie paliwa i osiągi), jazdę w deszczu(ograniczenie mocy) i np na jazdę ze zwiększonym obciążeniem (aby zwiększyć moment obrotowy od dołu)
Fajna sprawa! Szczególnie na deszcz.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Sławek
Posty: 3161
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » pn mar 07, 2011

To co ściągamy 40-ści zestawów. :motorynka: :motorynka: :motorynka:
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pn mar 07, 2011

Ja bym wziął z wielką chęcią...
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
oktogon
Posty: 2154
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: BMW K1200RT
VROC: 31527

Post autor: oktogon » pn mar 07, 2011

Ja mam takowego :mrgreen: Ale nie programowałem jeszcze, ściągnałem program do ustawienia ze strony, wszystko gra na kompie, można mapy ustawić pod konkretne wydechy ( w moim przypadku V&H) , ale nie podpinałem jeszcze tego pod moto. Dlatego też na dobrą sprawę nie wiem jak jest ustwione. A przede wszystkim czy to jest az taka rożnica w czasie jazdy, gdybym nie miał to prawdopodobnie nie kupowałbym takiego gadżetu, ale skoro jest to pasuje się z nim bliżej zaznajomić i dojść organoleptycznie na róznych ustawieniach jak silnik pracuje.
_____ VROC 31527 _____

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » pn mar 07, 2011

przyrost mocy do 10% - ciekawe jak rośnie spalanie. Czy warto dal kilku koni wydawać ponad 1k pln?? wolałbym te pieniądze zainwestować w upiększenie moto.

jak jakiś sportowy, leciutko moto ma 200KM i mu przybędzie 20 - to może coś odczuje :scrach:
Ostatnio zmieniony pn mar 07, 2011 przez Badger, łącznie zmieniany 1 raz.
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Eden

Post autor: Eden » pn mar 07, 2011

Badger pisze:przyrost mocy do 10% - ciekawe jak rośnie spalanie. Czy warto dal kilku koni wydawać ponad 1k pln?? wolałbym te pieniądze zainwestować w upiększenie moto.

jak jakiś moto ma 200KM i mu przybędzie 20 - to może coś odczuje
u mnie to juz było wiec moje pytanie jest o obsługe tego, tez nie mam porównania bo nie jeździlem takim samym motorem bez PC

Luzak

Post autor: Luzak » pn mar 07, 2011

Też się nad tym zastanawiałem. Jednak ze względu na brak jednoznacznych info na temat skuteczności postanowiłem 14 stówek zaoszczędzić.
Myślę, że tak jak pisze Badger, większe znaczenie ma to w przypadku moto sportowych niż naszych.
Ale cały czas jestem nastawiony na słuchanie :-)

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » wt mar 08, 2011

Eden pisze:
Badger pisze:przyrost mocy do 10% - ciekawe jak rośnie spalanie. Czy warto dal kilku koni wydawać ponad 1k pln?? wolałbym te pieniądze zainwestować w upiększenie moto.

jak jakiś moto ma 200KM i mu przybędzie 20 - to może coś odczuje
u mnie to juz było wiec moje pytanie jest o obsługe tego, tez nie mam porównania bo nie jeździlem takim samym motorem bez PC
Jak sprawdzić różnicę :mrgreen: to po prostu wypiąć ustrojstwo i już, zaleta Powercomandera to jest to że nie ma ingerencji w moto poza wpięciem wtyczki pomiędzy fabryczny komputer wtrysku a resztę elektroniki. Zatem jeśli wypniesz i nie odczujesz zmiany to albo jeździsz na fabrycznych nastawach, albo nie działa :mrgreen:

10 % mocy to już cosik ale możliwość kształtowania krzywej momentu obrotowego , lub krzywej narastania mocy to już coś
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Luzak

Post autor: Luzak » wt mar 08, 2011

Abrams pisze: ale możliwość kształtowania krzywej momentu obrotowego , lub krzywej narastania mocy to już coś
to chyba najciekawsze z tego - ustawienia pod deszczyk, pod plecaczek - Abrams nie kuś :-)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » wt mar 08, 2011

A mie to wszystko lotto - niech żyje gaźnik :antlers:
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » śr mar 09, 2011

Rudy pisze:A mie to wszystko lotto - niech żyje gaźnik :antlers:
Tu masz rację, ale.. do gaźnika można założyć Kit-a, no znaczy dyszki poprawiające wszystko moc, przyśpieszenie i SPALANIE oczywiście na większe :ok:
Przyrost mocy min. 10% :clap: :clap:

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » śr mar 09, 2011

Tiszo pisze:
Rudy pisze:A mie to wszystko lotto - niech żyje gaźnik :antlers:
Tu masz rację, ale.. do gaźnika można założyć Kit-a, no znaczy dyszki poprawiające wszystko moc, przyśpieszenie i SPALANIE oczywiście na większe :ok:
Przyrost mocy min. 10% :clap: :clap:
No i nie kosztuje to ponad tysiaka :mrgreen:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 44 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 44 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą