zbiornik i gaznik
- Kojot
- Posty: 137
- Rejestracja: wt sie 10, 2010
- Miejscowość: Olsztyn
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 750
- VROC: 0
zbiornik i gaznik
Witam jak spuścić paliwo z baku i go wyczyścić oraz z gaźnika.Mam problem ze strzalami w gaźniku i tłumiku,gaśnie na wolnych obrotach i odpala tylko po dodaniu gazu.Obecnie jest na rezerwie i chyba syfy zasysa.
- Kojot
- Posty: 137
- Rejestracja: wt sie 10, 2010
- Miejscowość: Olsztyn
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 750
- VROC: 0
Dzieki za podpowiedz , postaram sie wykonac te czynnosci i wymienic olej filtr .
[ Dodano: Czw Mar 17, 2011 ]
Mam pytanie czy jest jakas roznica co do oleju MOTUL 5100 4T 10W40 a MOTUL 6100 10W40 SYNERGIE bo zostalo mi tego drugiego ze 2 litry i sie zastanawiam czy bedzie to mialo jakas roznice w pracy silnika jak zaleje 5100 czy 6100?
[ Dodano: Czw Mar 17, 2011 ]
Mam pytanie czy jest jakas roznica co do oleju MOTUL 5100 4T 10W40 a MOTUL 6100 10W40 SYNERGIE bo zostalo mi tego drugiego ze 2 litry i sie zastanawiam czy bedzie to mialo jakas roznice w pracy silnika jak zaleje 5100 czy 6100?
...po takich czyszczeniach zwykle trzeba sprawdzić poziom paliwa w komorach (bardzo czytelnie pokazane w manualu) i ew. skorygować (to już skomplikowane dla mniej doświadczonych) - na koniec synchronizacja gaźników.
Strzelania w wydech zupełnie nie wyeliminujesz, 750-tki tak mają, można jednak w znacznym stopniu ograniczyć (do takiego pykania - ja tak mam), chociaż większości właśnie to strzelanie się podoba (w tym mojej małżonce ! ) - koniecznie zrób przegląd instalacji el. po zimie, zaśniedziałe styki są przyczyną wielu dziwnych dolegliwości nie tylko VN-a
- oleje - muszą odpowiadać wymogom producenta - wkiedyś używałem 5100 Ester - teraz mam Valvoline - ważne są parametry, mniej producent (cena) - powodzenia !
Strzelania w wydech zupełnie nie wyeliminujesz, 750-tki tak mają, można jednak w znacznym stopniu ograniczyć (do takiego pykania - ja tak mam), chociaż większości właśnie to strzelanie się podoba (w tym mojej małżonce ! ) - koniecznie zrób przegląd instalacji el. po zimie, zaśniedziałe styki są przyczyną wielu dziwnych dolegliwości nie tylko VN-a
- oleje - muszą odpowiadać wymogom producenta - wkiedyś używałem 5100 Ester - teraz mam Valvoline - ważne są parametry, mniej producent (cena) - powodzenia !
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Oj Starszy napisz lepiej sprostowanie co do tego producenta, bo się może okazać że zaraz będzie chciał sprzęgło robić a wina będzie olejuStarszy pisze:...po takich czyszczeniach zwykle trzeba sprawdzić poziom paliwa w komorach (bardzo czytelnie pokazane w manualu) i ew. skorygować (to już skomplikowane dla mniej doświadczonych) - na koniec synchronizacja gaźników.
Strzelania w wydech zupełnie nie wyeliminujesz, 750-tki tak mają, można jednak w znacznym stopniu ograniczyć (do takiego pykania - ja tak mam), chociaż większości właśnie to strzelanie się podoba (w tym mojej małżonce ! ) - koniecznie zrób przegląd instalacji el. po zimie, zaśniedziałe styki są przyczyną wielu dziwnych dolegliwości nie tylko VN-a
- oleje - muszą odpowiadać wymogom producenta - wkiedyś używałem 5100 Ester - teraz mam Valvoline - ważne są parametry, mniej producent (cena) - powodzenia !
...myślę Rafał, że wszystkie oleje trzymają parametry, nie ma już złych, producenci nie mogą sobie pozwolić na "badziewie" - jedynie co, to mogą oszczędzać na dodatkach utrzymując je w dolnej, ale dopuszczalnej przedziałce by zachować parametry.Tiszo pisze:Oj Starszy napisz lepiej sprostowanie co do tego producenta, bo się może okazać że zaraz będzie chciał sprzęgło robić a wina będzie oleju
Z tego co wyczytałem górne granice parametrów utrzymują Moly, Valvoline i Midland - Motul ma flagowy "NR 1" , ale pozostałe niekoniecznie w górnych granicach, do tego dochodzą jeszcze nasze przyzwyczajenia - z tego co wiem Ty preferujesz Motul - ja używałem Valvoline , później Motul i wróciłem do Valvoline - o Castrolu nie wspominam, bo w niczym nie jest lepszy od wymienionych, jedynie ma wyższą cenę.
Takie jest moje zdanie, a jak sam wiesz gdzie jest trzech Polaków, tam jest cztery zdania na ten sam temat
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Co do Castrola to masz rację, bo to poprostu tylko cena ale ciągle olej ma znaczenie, chodzi o to kto jak ma sprzęgło zużyte. Wyobraz sobie że przy 42 tys. zastosowałem Valvolaina i sprzęgło mi zaczeło ślizgać, zamieniłem na Motul ( na castrol też ok było) i Moto w tej chwili ma 59 tys. (wiem bo znam nowego właściciela) i nie ślizga :mrgrin:Starszy pisze:...myślę Rafał, że wszystkie oleje trzymają parametry, nie ma już złych, producenci nie mogą sobie pozwolić na "badziewie" - jedynie co, to mogą oszczędzać na dodatkach utrzymując je w dolnej, ale dopuszczalnej przedziałce by zachować parametry.Tiszo pisze:Oj Starszy napisz lepiej sprostowanie co do tego producenta, bo się może okazać że zaraz będzie chciał sprzęgło robić a wina będzie oleju
Z tego co wyczytałem górne granice parametrów utrzymują Moly, Valvoline i Midland - Motul ma flagowy "NR 1" , ale pozostałe niekoniecznie w górnych granicach, do tego dochodzą jeszcze nasze przyzwyczajenia - z tego co wiem Ty preferujesz Motul - ja używałem Valvoline , później Motul i wróciłem do Valvoline - o Castrolu nie wspominam, bo w niczym nie jest lepszy od wymienionych, jedynie ma wyższą cenę.
Takie jest moje zdanie, a jak sam wiesz gdzie jest trzech Polaków, tam jest cztery zdania na ten sam temat
To ciekawe dla czego, może moja bestia nie lubiała innych
Ale zasada jest taka, lejcie jaki chcecie olej, jednak jak zacznie wam ślizgać sprzęglo po wymianie to przypadkiem nie zaczynajcie od zmiany sprzęgła. A jak ktoś z tym pojedzie do serwisu to wymienią wam sprzęglo i zaleją Castrolem
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
Tiszo pisze:Co do Castrola to masz rację, bo to poprostu tylko cena ale ciągle olej ma znaczenie, chodzi o to kto jak ma sprzęgło zużyte. Wyobraz sobie że przy 42 tys. zastosowałem Valvolaina i sprzęgło mi zaczeło ślizgać, zamieniłem na Motul ( na castrol też ok było) i Moto w tej chwili ma 59 tys. (wiem bo znam nowego właściciela) i nie ślizga :mrgrin:Starszy pisze:...myślę Rafał, że wszystkie oleje trzymają parametry, nie ma już złych, producenci nie mogą sobie pozwolić na "badziewie" - jedynie co, to mogą oszczędzać na dodatkach utrzymując je w dolnej, ale dopuszczalnej przedziałce by zachować parametry.Tiszo pisze:Oj Starszy napisz lepiej sprostowanie co do tego producenta, bo się może okazać że zaraz będzie chciał sprzęgło robić a wina będzie oleju
Z tego co wyczytałem górne granice parametrów utrzymują Moly, Valvoline i Midland - Motul ma flagowy "NR 1" , ale pozostałe niekoniecznie w górnych granicach, do tego dochodzą jeszcze nasze przyzwyczajenia - z tego co wiem Ty preferujesz Motul - ja używałem Valvoline , później Motul i wróciłem do Valvoline - o Castrolu nie wspominam, bo w niczym nie jest lepszy od wymienionych, jedynie ma wyższą cenę.
Takie jest moje zdanie, a jak sam wiesz gdzie jest trzech Polaków, tam jest cztery zdania na ten sam temat
To ciekawe dla czego, może moja bestia nie lubiała innych
Ale zasada jest taka, lejcie jaki chcecie olej, jednak jak zacznie wam ślizgać sprzęglo po wymianie to przypadkiem nie zaczynajcie od zmiany sprzęgła. A jak ktoś z tym pojedzie do serwisu to wymienią wam sprzęglo i zaleją Castrolem
Tiszo, to jak się dokładnie nazywał ten MOTUL co go lałeś? 6100 Ester?
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
Kto jest online
Jest 11 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 11 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości