zbiornik i gaznik

Awatar użytkownika
Kojot
Posty: 137
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: Kawasaki Vulcan 750
VROC: 0

zbiornik i gaznik

Post autor: Kojot » śr mar 16, 2011

Witam jak spuścić paliwo z baku i go wyczyścić oraz z gaźnika.Mam problem ze strzalami w gaźniku i tłumiku,gaśnie na wolnych obrotach i odpala tylko po dodaniu gazu.Obecnie jest na rezerwie i chyba syfy zasysa.

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » śr mar 16, 2011

...nie wierzę w to, że jak spojrzysz na gażniki, to nie będziesz wiedział które wyloty są z komór - zbiornik trzeba wyjąć i odkręcić kranik (15 min.), wymienić przy okazji kpl. naprawczy kranika (w serwisie 45zł) - reszta była opisywana - powodzenia !

Awatar użytkownika
Kojot
Posty: 137
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: Kawasaki Vulcan 750
VROC: 0

Post autor: Kojot » czw mar 17, 2011

Dzieki za podpowiedz , postaram sie wykonac te czynnosci i wymienic olej filtr .

[ Dodano: Czw Mar 17, 2011 ]
Mam pytanie czy jest jakas roznica co do oleju MOTUL 5100 4T 10W40 a MOTUL 6100 10W40 SYNERGIE bo zostalo mi tego drugiego ze 2 litry i sie zastanawiam czy bedzie to mialo jakas roznice w pracy silnika jak zaleje 5100 czy 6100?

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » czw mar 17, 2011

...po takich czyszczeniach zwykle trzeba sprawdzić poziom paliwa w komorach (bardzo czytelnie pokazane w manualu) i ew. skorygować (to już skomplikowane dla mniej doświadczonych) - na koniec synchronizacja gaźników.
Strzelania w wydech zupełnie nie wyeliminujesz, 750-tki tak mają, można jednak w znacznym stopniu ograniczyć (do takiego pykania - ja tak mam), chociaż większości właśnie to strzelanie się podoba (w tym mojej małżonce ! :mrgreen: ) - koniecznie zrób przegląd instalacji el. po zimie, zaśniedziałe styki są przyczyną wielu dziwnych dolegliwości nie tylko VN-a

- oleje - muszą odpowiadać wymogom producenta - wkiedyś używałem 5100 Ester - teraz mam Valvoline - ważne są parametry, mniej producent (cena) - powodzenia !

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » czw mar 17, 2011

Starszy pisze:...po takich czyszczeniach zwykle trzeba sprawdzić poziom paliwa w komorach (bardzo czytelnie pokazane w manualu) i ew. skorygować (to już skomplikowane dla mniej doświadczonych) - na koniec synchronizacja gaźników.
Strzelania w wydech zupełnie nie wyeliminujesz, 750-tki tak mają, można jednak w znacznym stopniu ograniczyć (do takiego pykania - ja tak mam), chociaż większości właśnie to strzelanie się podoba (w tym mojej małżonce ! :mrgreen: ) - koniecznie zrób przegląd instalacji el. po zimie, zaśniedziałe styki są przyczyną wielu dziwnych dolegliwości nie tylko VN-a

- oleje - muszą odpowiadać wymogom producenta - wkiedyś używałem 5100 Ester - teraz mam Valvoline - ważne są parametry, mniej producent (cena) - powodzenia !
Oj Starszy napisz lepiej sprostowanie co do tego producenta, bo się może okazać że zaraz będzie chciał sprzęgło robić a wina będzie oleju :hihi:

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » czw mar 17, 2011

Tiszo pisze:Oj Starszy napisz lepiej sprostowanie co do tego producenta, bo się może okazać że zaraz będzie chciał sprzęgło robić a wina będzie oleju :hihi:
...myślę Rafał, że wszystkie oleje trzymają parametry, nie ma już złych, producenci nie mogą sobie pozwolić na "badziewie" - jedynie co, to mogą oszczędzać na dodatkach utrzymując je w dolnej, ale dopuszczalnej przedziałce by zachować parametry.
Z tego co wyczytałem górne granice parametrów utrzymują Moly, Valvoline i Midland - Motul ma flagowy "NR 1" , ale pozostałe niekoniecznie w górnych granicach, do tego dochodzą jeszcze nasze przyzwyczajenia - z tego co wiem Ty preferujesz Motul - ja używałem Valvoline , później Motul i wróciłem do Valvoline - o Castrolu nie wspominam, bo w niczym nie jest lepszy od wymienionych, jedynie ma wyższą cenę.

Takie jest moje zdanie, a jak sam wiesz gdzie jest trzech Polaków, tam jest cztery zdania na ten sam temat :mrgreen:

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pt mar 18, 2011

Starszy pisze:
Tiszo pisze:Oj Starszy napisz lepiej sprostowanie co do tego producenta, bo się może okazać że zaraz będzie chciał sprzęgło robić a wina będzie oleju :hihi:
...myślę Rafał, że wszystkie oleje trzymają parametry, nie ma już złych, producenci nie mogą sobie pozwolić na "badziewie" - jedynie co, to mogą oszczędzać na dodatkach utrzymując je w dolnej, ale dopuszczalnej przedziałce by zachować parametry.
Z tego co wyczytałem górne granice parametrów utrzymują Moly, Valvoline i Midland - Motul ma flagowy "NR 1" , ale pozostałe niekoniecznie w górnych granicach, do tego dochodzą jeszcze nasze przyzwyczajenia - z tego co wiem Ty preferujesz Motul - ja używałem Valvoline , później Motul i wróciłem do Valvoline - o Castrolu nie wspominam, bo w niczym nie jest lepszy od wymienionych, jedynie ma wyższą cenę.

Takie jest moje zdanie, a jak sam wiesz gdzie jest trzech Polaków, tam jest cztery zdania na ten sam temat :mrgreen:
Co do Castrola to masz rację, bo to poprostu tylko cena ale ciągle olej ma znaczenie, chodzi o to kto jak ma sprzęgło zużyte. Wyobraz sobie że przy 42 tys. zastosowałem Valvolaina i sprzęgło mi zaczeło ślizgać, zamieniłem na Motul ( na castrol też ok było) i Moto w tej chwili ma 59 tys. (wiem bo znam nowego właściciela) i nie ślizga :mrgrin:
To ciekawe dla czego, może moja bestia nie lubiała innych :mrgreen:
Ale zasada jest taka, lejcie jaki chcecie olej, jednak jak zacznie wam ślizgać sprzęglo po wymianie to przypadkiem nie zaczynajcie od zmiany sprzęgła. A jak ktoś z tym pojedzie do serwisu to wymienią wam sprzęglo i zaleją Castrolem :mrgreen:

VKC
Posty: 3177
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Motocykl:
VROC: 0

Post autor: VKC » pt mar 18, 2011

Tiszo , ja Cię okłamałem...

Popierdoliły mi się te producenty - teraz mam wlany Bel Rey V Twin

a nie Valvoline...
Ostatnio zmieniony pt mar 18, 2011 przez VKC, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kojot
Posty: 137
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: Kawasaki Vulcan 750
VROC: 0

Post autor: Kojot » pt mar 18, 2011

Dzieki za wyjasnienia z tym olejem , zaleja motul 5100.Wyczyszcze zbiornik i gazniki zaleje do pelna i regulacje chyba zrobie gaznikow.Przedstawie rezultaty .

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pt mar 18, 2011

Papaj pisze:Tiszo , ja Cię okłamałem...

Popierdoliły mi się te producenty - teraz mam wlany Bel Rey V Twin

a nie Valvoline...
Kłamstwo wybaczam, ale to wszystko zmienia, przez chwilę myślałem o tym i nie bardzo mogłem uwierzyć, ale teraz mi lepiej :D :D

VKC
Posty: 3177
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Motocykl:
VROC: 0

Post autor: VKC » pt mar 18, 2011

NO :butelka:

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pt mar 18, 2011

Tiszo pisze:
Starszy pisze:
Tiszo pisze:Oj Starszy napisz lepiej sprostowanie co do tego producenta, bo się może okazać że zaraz będzie chciał sprzęgło robić a wina będzie oleju :hihi:
...myślę Rafał, że wszystkie oleje trzymają parametry, nie ma już złych, producenci nie mogą sobie pozwolić na "badziewie" - jedynie co, to mogą oszczędzać na dodatkach utrzymując je w dolnej, ale dopuszczalnej przedziałce by zachować parametry.
Z tego co wyczytałem górne granice parametrów utrzymują Moly, Valvoline i Midland - Motul ma flagowy "NR 1" , ale pozostałe niekoniecznie w górnych granicach, do tego dochodzą jeszcze nasze przyzwyczajenia - z tego co wiem Ty preferujesz Motul - ja używałem Valvoline , później Motul i wróciłem do Valvoline - o Castrolu nie wspominam, bo w niczym nie jest lepszy od wymienionych, jedynie ma wyższą cenę.

Takie jest moje zdanie, a jak sam wiesz gdzie jest trzech Polaków, tam jest cztery zdania na ten sam temat :mrgreen:
Co do Castrola to masz rację, bo to poprostu tylko cena ale ciągle olej ma znaczenie, chodzi o to kto jak ma sprzęgło zużyte. Wyobraz sobie że przy 42 tys. zastosowałem Valvolaina i sprzęgło mi zaczeło ślizgać, zamieniłem na Motul ( na castrol też ok było) i Moto w tej chwili ma 59 tys. (wiem bo znam nowego właściciela) i nie ślizga :mrgrin:
To ciekawe dla czego, może moja bestia nie lubiała innych :mrgreen:
Ale zasada jest taka, lejcie jaki chcecie olej, jednak jak zacznie wam ślizgać sprzęglo po wymianie to przypadkiem nie zaczynajcie od zmiany sprzęgła. A jak ktoś z tym pojedzie do serwisu to wymienią wam sprzęglo i zaleją Castrolem :mrgreen:

Tiszo, to jak się dokładnie nazywał ten MOTUL co go lałeś? 6100 Ester? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » sob mar 19, 2011

Piotr_Classic pisze:Tiszo, to jak się dokładnie nazywał ten MOTUL co go lałeś? 6100 Ester? :mrgreen:
...a ja bardzo się przywiązuję do pewnych rzeczy i z " oliwienia " preferuję Valvoline i cytrynówkę ! :mrgreen:

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » sob mar 19, 2011

Starszy pisze:
Piotr_Classic pisze:Tiszo, to jak się dokładnie nazywał ten MOTUL co go lałeś? 6100 Ester? :mrgreen:
...a ja bardzo się przywiązuję do pewnych rzeczy i z " oliwienia " preferuję Valvoline i cytrynówkę ! :mrgreen:
hhmmm jeszcze nie próbowałem........ ani tego , ani tego :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kojot
Posty: 137
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: Kawasaki Vulcan 750
VROC: 0

Post autor: Kojot » sob mar 19, 2011

Tiszo to jaki lałeś ten motul 5100 czy 6100?
Cytrynówka -wczoraj spróbowałem i jest rewelacja. :mrgreen:

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » sob mar 19, 2011

5100 to półsyntetyk, a 6100 to pełen syntetyk, do Twojego chyba powinieneś zalać 5100. Jakby co to Tiszo popraw mnie :yeee:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » sob mar 19, 2011

MUKA pisze:5100 to półsyntetyk, a 6100 to pełen syntetyk, do Twojego chyba powinieneś zalać 5100. Jakby co to Tiszo popraw mnie :yeee:
...swój zalałem syntetykiem valvoline SynPower 10W40, to Tiszo mnie obebrzył - nie ma co pytać :hah:

- właściwy to MOTUL 5100 Ester 10W40, lub Valvoline DuraBlend 10W40

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » ndz mar 20, 2011

MUKA pisze:5100 to półsyntetyk, a 6100 to pełen syntetyk, do Twojego chyba powinieneś zalać 5100. Jakby co to Tiszo popraw mnie :yeee:
Nie 6100 10W40 półsyntetyk, lałem też 7100 półsyntetyk ale już 8100 wychodzi jako syntetyk.
Dla siebie lałem 6100 a do sprzedaży 5100 bo rzecz jasna tańszy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kojot
Posty: 137
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: Kawasaki Vulcan 750
VROC: 0

Post autor: Kojot » ndz mar 20, 2011

Tiszo Motul 6100 10w40 jest chyba dla samochodów , czy może tez być do motocykla?

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » ndz mar 20, 2011

Kojot pisze:Tiszo Motul 6100 10w40 jest chyba dla samochodów , czy może tez być do motocykla?
Kup olej motocyklowy... i zgodny z zalecaniami producenta.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą