Dziwne dłwienie VN750

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 44
Rejestracja: sob maja 07, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN 750 93r.
VROC: 0

Dziwne dłwienie VN750

Post autor: pawcio » ndz maja 22, 2011

Witajcie i podpowiedzcie coś.
Robiąc trasę Gorzów - Szczecin wbiłem się na S3 i zauważyłem że jadąc równym tempem, przy prędkościach pomiędzy 110 a 120 (okolice 5tyś. obrotów) zaczyna się moto trochę dławić. Czuć delikatne szarpnięcia. Jakby nie dostawał paliwa? Powyżej 120 nie ma takich objawów.
Może jakieś sugestie lub porady ??

Awatar użytkownika
Duszek
Posty: 1918
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Niemcy
Motocykl: GL 1500 I
VROC: 32261

Post autor: Duszek » ndz maja 22, 2011

jedz 130, taką mam propozycje, a poważnie to nie wiem :hug:
... i nie mylmy posiadacza motocykla z motocyklistą ... Andrzej Ch +

GG : 51000581

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » ndz maja 22, 2011

Zapytaj na PW Tiszo albo Starszy pewnie będą wiedzieli...
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Baudolino
Posty: 945
Rejestracja: ndz cze 13, 2010
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Lucynka
VROC: 32426

Post autor: Baudolino » pn maja 23, 2011

Ja mialem dlawienia przez regulator napiecia. Czasaami dławiło, a czasami nawet zgasło :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 44
Rejestracja: sob maja 07, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN 750 93r.
VROC: 0

Post autor: pawcio » pn maja 23, 2011

Duszek pisze:jedz 130, taką mam propozycje, a poważnie to nie wiem :hug:

no i taki mam na to sposób :mrgreen: ale świadomość trochę drażni :mad:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 44
Rejestracja: sob maja 07, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN 750 93r.
VROC: 0

Post autor: pawcio » ndz maja 29, 2011

Pytanko dodatkowe. Może i głupie ale muszę je zadać aby się czegoś nauczyć :oops:
Uświadomcie mnie w jakiej pozycji powinien być ustawiony kranik w czasie jazdy?

królik
Posty: 155
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » ndz maja 29, 2011

Do dołu-otwarty w lewo-rezerwa.

pawcik72
Posty: 7
Rejestracja: wt maja 10, 2011
Miejscowość: Błonie
Motocykl: VN750
VROC: 0

Post autor: pawcik72 » ndz maja 29, 2011

witam,
to i ja się podłączę pod serię mądrych pytań :-)

czy można jeździć z kranikiem na rezerwie ?? ...co za różnica dla motocykla czy jest kranik ustawiony normalnie czy na rezerwie ??

:wall:

Arek
Posty: 60
Rejestracja: czw wrz 30, 2010
Miejscowość: Jelenia Góra
Motocykl: ZR550 , VN800A
VROC: 0

Post autor: Arek » ndz maja 29, 2011

Nie ma różnicy Tylko w pewnym momencie skończy się paliwo jadąc na rezerwie
Gdzie zaczyna się pasja , tam kończy się ekonomia .

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 44
Rejestracja: sob maja 07, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN 750 93r.
VROC: 0

Post autor: pawcio » ndz maja 29, 2011

Super :yeee: to znaczy że trzeba mieć ustawione na normalnie i się nie skończy :mrgreen:
a na serio. to mnie właśnie dręczy. też mam ustawione na rezerwie i może to jest przyczyna tego dziwnego dławienia które lekko doskwiera mojemu maleństwu :mad:
spróbuję na ON i zobaczymy :P

Awatar użytkownika
Pees
Posty: 73
Rejestracja: pn mar 28, 2011
Miejscowość: Ruda Wielka
Motocykl: EN 500 '92 A2 (czyli naprawdę '91)
VROC: 0

Post autor: Pees » ndz maja 29, 2011

pawcio pisze:Super :yeee: to znaczy że trzeba mieć ustawione na normalnie i się nie skończy :mrgreen:
Mnie np. nie chce się kontrolować stanu paliwa. Jadę więc dotąd, aż się kończy :antlers:
I wtedy przełączam na rezerwę i jadąc dalej, skręcam na jakąś stację benzynową. A potem znowu jadę nie przejmując się stanem baku :antlers:

I po to to jest.
Można na kanapie, lepiej na koźle ale zawsze najlepiej jest wierzchem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 44
Rejestracja: sob maja 07, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN 750 93r.
VROC: 0

Post autor: pawcio » ndz maja 29, 2011

dzięki :piwa:

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pn maja 30, 2011

Tylko żeby nie zapomnieć przestawić po tankowaniu bo się może przykro skończyć pchaniem do stacji
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 44
Rejestracja: sob maja 07, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN 750 93r.
VROC: 0

Post autor: pawcio » pn maja 30, 2011

Wszystkiego trzeba by spróbować :antlers:
a skleroza nie boli :cry: choć wolał bym nie :mrgreen:

chwiler
Posty: 11
Rejestracja: sob lip 24, 2010
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN750
VROC: 32555

Post autor: chwiler » wt maja 31, 2011

Hej, po pierwsze witam Szczeciniaka :yeee: a wracając do pytania, ja u siebie mam na stałe kranik na rezerwie i nic się nie dzieje wiec nie wierze żeby taka była przyczyna szarpania. Ja obstawiałbym układ paliwowy np zasyfiony gazior. A na wolnych pracuje równo? trzyma obroty?
VN 750 '85 ... dla mnie pięknota

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 44
Rejestracja: sob maja 07, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN 750 93r.
VROC: 0

Post autor: pawcio » śr cze 01, 2011

Hej Szczecin :yeee: Powiem tak. Zrobiłem trasę do Gorzowa i z powrotem na ON i mam odczucie że jadąc Maleństwo ma nieco wyższe obroty przy tej samej prędkości ?? !! czy to może być prawdą czy to moje przeczulenie ??
niestety dławienie jest to samo :cry: a wracając dzisiaj przy dosyć mocnym wietrze jakby się jeszcze wzmogły. czy może mieć to związek ?? coś z filtrem powietrza ??
na wolnych pracuje równiutko i bez zająknięcia :mrgreen:

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr cze 01, 2011

Moim zdaniem nie ma to nic wspólnego z kranikiem tylko z ustawieniem gaźnika ale to moje zdanie. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 44
Rejestracja: sob maja 07, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN 750 93r.
VROC: 0

Post autor: pawcio » śr cze 01, 2011

Każde zdanie się liczy :cool:
pewnie w sobotę będę u gościa od którego kupiłem :P a że ma serwis Kawy to zobaczymy co mi powie :D

chwiler
Posty: 11
Rejestracja: sob lip 24, 2010
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN750
VROC: 32555

Post autor: chwiler » czw cze 02, 2011

Zgadzam się z Konradem, to nie kranik ani filtr powietrza, najprawdopodobniej gaźnik. Napisz jak się skończyło, każde doświadczenie się może przydać, pozdro
VN 750 '85 ... dla mnie pięknota

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » czw cze 02, 2011

pawcio pisze:na ON i mam odczucie że jadąc Maleństwo ma nieco wyższe obroty przy tej samej prędkości ?? !! :mrgreen:
pawcio....... posłuchaj teoretyka..............
primo - "...jadąc na ON..." ??? co ty wlałeś do kociołka ?? :mrgreen:
A tak na poważnie to ja zawsze jeżdżę na pozycji ON jak mi moto zaczyna "szarpać" przełączam na RES i szukam pierwszego wolnego "wodopoju" - sugeruję Ci to :ok:
przerywanie na średnich czy wysokich obrotach może być spowodowane wadliwą świecą zapłonową 1 lub 2 na którymś cylindrze. Jeżeli nie Jesteś pewien to kup komplet i sprawdź.
Mógłbym się skłaniać ku teorii regulatora napięcia ale w tym przypadku długo i daleko byś nie zajechał gdyż akumulator nie byłby dostatecznie naładowany i w skończyłby Ci się "prąd" wcześniej czy później. Może padać już alternator i jedna z faz "podaje" napięcie lub też zbyt małe - nie mam doświadczenia gdyż u mnie padły na raz wszystkie trzy i miałem ładną grzankę zamiast alternatora. Dodatkowo sprawdź "uziemienie" regulatora napięcia. To też pewien ślad gdyż, słabe łącze uziemienia+drgania=ładowanie jest lub też nie.
Jakość paliwa oczywiście może mieć wpływ ale....... jeżeli tankowałeś na "normalnych" stacjach to nie powinno wpływać.
Filtr powietrza (x2) jest dosyć duży i jego "zatkanie" właściwie nie może mieć miejsca, no chyba że ktoś nie wymieniał filtrów od 1993 roku :mrgreen: drobną ilością oleju w filtrach się nie przejmuj, tak działa "odma".
To tyle co mógłbym Ci pomóc:
1. uziemienie regulatora
2. świece
3. zalej go ze trzy razy naprawdę dobrym paliwem gdyż dziadostwo z wodą niezbyt wpływa na silniki spalinowa z zapłonem iskrowym
4. być może na koniec potrzebne będzie czyszczenie gaźników ale.......
jeżeli silnik "wkręca" się w obroty i "schodzi" z obrotów bezproblemowo (nie zatrzymuje się) to regulacja/synchronizacja nie sądzę aby była wymagana.

Pozdrawiam
Piotr

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą