remont silnika VN15 SE

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » śr mar 02, 2011

Lepiej oddać, chyba że wiesz jak ma wyglądać dobrze przehonowana gładź no i może komuś machniesz potem honowanie to Ci się szczotka po jakimś czasie zwróci. Do starych klamotów dobrze przehonowana gładź to taka że jak przejedziesz paznokciem to masz pazura startego. Nie wiem jak do japońca bo w sumie mało kto takie rzeczy naprawia. Zrobisz za słabe honowanie to pierścienie nie siądą do końca.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Zdziś
Posty: 2086
Rejestracja: czw cze 24, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 NOMAD
VROC: 34481

Post autor: Zdziś » śr mar 02, 2011

W sumie operacja nie trudna ale wolałbym żeby to fachowiec zrobił http://www.youtube.com/watch?v=IuzBQlYF ... 1C33CEDB28
zdziś

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » czw mar 03, 2011

no tu raczej chodzi o to:
http://www.youtube.com/watch?v=wl_uYcnkqJA
http://www.youtube.com/watch?v=EB6_IuaR ... re=related
czyli wykonanie "jodełki"
Wydaje mi się że wszystko jest do zrobienie, tylko trzeba się do tego przygotować
To nie może być kosmiczna technologia
http://www.youtube.com/watch?v=u9mZClv5Nfo
Imadło, wiertarka, szczotka, olej + dobre chęci
NIC

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » czw mar 03, 2011

zdziśbiałystok pisze:W sumie operacja nie trudna ale wolałbym żeby to fachowiec zrobił http://www.youtube.com/watch?v=IuzBQlYF ... 1C33CEDB28
To jest szlifowanie cylindra które usuwa głębokie bruzdy, próg i eliminuje owalizację tulei. A BZQ musi zrobić rysy na przeszlifowanej tulei dzięki czemu silnik prawidłowo się dotrze.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
mrblack
Posty: 99
Rejestracja: wt lip 13, 2010
Miejscowość: Mazuria
Motocykl: AWO Simson ver. Military
VROC: 0

Post autor: mrblack » czw mar 03, 2011

Siema Pany :mrgreen:

Te gładzie u kol. bzq nie wyrówna się dobrze szczotką od kibla co tam pokazuja na Youtube. Za głębokie rysy :cry:

A porządny szlif to specjany regulowalny frez czteroostrzowy a nie jakiś druciak do czyszczenia zlewów :hah:

No i precyzyjna kolumnówka z wahadłowym posuwem pionowym bez bicia a nie w łapach i w imadle trząchanie się :razz:

Sorki a to takie moje uwagi.

Ha i niestety ten silnik wcześniej przed Wami to totalny kretyn naprawiał :czaszka: , więc za "pięć" złotych nie wyprowadzicie go na prostą (oczywiście jestem z Wami bo juz przerabiałem podobny temat).

I niestety jak Centek stwierdził, iż mało jest nie zarąbanych 15tek to prawda ;(
A nowe części do tego silnika to po prostu masakera :hammer: ....


Pozdrówki !!!!!!!

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » pt mar 04, 2011

wiadomo najlepiej by było jak bym kupił nowe cylindry, zrobił szli, wsadził te tłoki JE i wtedy można powiedzieć że zrobiłem wszystko "jak należy"... ale czy to by dało 100% efekt...a kto to wie. Drugim sposobem i to wg mnie lepszym by było wsadzenie nowszego silnika..no ale.

Wiec zrobimy co zrobimy i zobaczymy
NIC

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » sob mar 05, 2011

róbcie Bzq i dawaj info i fotki z poszczegolnych etapow roboty.

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » wt sie 16, 2011

ależ mnie długo nie było...
maszyna poskładana i odpalona...oczywiście z problemami
bez kupienia nowego akumulatora się nie obeszło
Normalnie by to pewnie trwało miesiąc lub dwa, no ale...
Jak po drodze wypadło nam sprzedanie i kupienie nowego mieszkania + remont to 24 godzinna doba to mało...
NIC

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » wt sie 16, 2011

czekamy na relację z końcowej fazy remontu

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » wt sie 16, 2011

no najlepsze było wynoszenie silnika z piwnicy...coś dla mnie był za lekki i zastanawiałem się czy w piwnicy nie został nam jakiś karton z częściami:))
a później wkładanie do ramy...3 razy odkręcana chłodnica, wyciągany box od powietrza...i tak z cała resztą...
polecam składanie motocykla prawie po roku...nic się nie pamięta:)
NIC

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » wt sie 16, 2011

podziwiam

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » wt sie 16, 2011

jestem po wieczornej pierwszej jezdzie...jedzie więc chyba wszystko dobrze poskładaliśmy:)
NIC

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » śr sie 17, 2011

:mrgreen: Cieszę się i gratuluję że dałeś radę go poskładać ale za to jesteś teraz fachura i możesz nas szkolić. :yeee: A wracając do tych oznaczeń na tłoku to szczałka wskazywała do przodu (wydech) dlatego z tyłu był do tyłu :hihi:

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » śr sie 17, 2011

i co?:D Idzie na koło po remoncie??:D Gratuluję wytrwałości no i chwal się, chwal, jak chodzi, jak ;D
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » śr sie 17, 2011

daromax17 pisze::mrgreen: A wracając do tych oznaczeń na tłoku to szczałka wskazywała do przodu (wydech) dlatego z tyłu był do tyłu :hihi:
Normalne oryginalne tłoki są wsadzone tak że obydwie strzałki są ułożone w kierunku jazdy -> -> a że ja mam inne tłoki (ART) to są one tak oznaczone że strzałki są skierowane do wydechów <- ->
NIC

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » śr sie 17, 2011

musze jeszcze poszukać coś o docieraniu, na nas na 4um nie znalazłem...
jest tu
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... owy-motor/
NIC

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » czw sie 18, 2011

właśnie nie wiem po ilu km olej wymienić
NIC

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » czw sie 18, 2011

po remoncie to po 500 km warto byłoby spuścić do czystego naczynia i zobaczyć czy nie ma opiłków.

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » czw sie 18, 2011

Stara szkoła mówi że pierwsza wymiana już po 200, i tak jak kolega napisał wyżej sprawdzamy opiłki.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pt sie 19, 2011

sprawdzamy opiłki.
... wrzucając kawałek magnesu do oleju.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 12 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 12 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą