Bierze olej

Awatar użytkownika
Jędrzej
Posty: 15
Rejestracja: sob cze 19, 2010
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: VN15SE '89
VROC: 32430

Bierze olej

Post autor: Jędrzej » sob cze 19, 2010

Witam mam problem z vn1500 '89r. W zeszłym roku wymieniałem łańcuszki rozrządu i uszczelniacze na zaworach bo brał olej. Przez ok.1500km miałem spokój brał ok. 100ml na 1000km później po jakimś zlocie dostał trochę w palnik i zaczęło się od nowa. Teraz prawie jak dwusuw co tankowanie dolewka oleju tragedia :evil: może coś podpowiecie? W poniedziałek spróbuję zrobić próbę olejową bo moto już od ponad tygodnia stoi w garażu i nie mam nerwów nim jeździć.

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » sob cze 19, 2010

Trzeba by pewnie grzebnąć przy pierścieniach bo to one odpowiadają za ten stan rzeczy
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » ndz cze 20, 2010

A wycieków bokami nie ma ??
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » ndz cze 20, 2010

Napisz też jakim olejem go zalewasz i czy 10w.. , 20w..
Najprawdopodobniej pierścienie jak zbieracze wymienione i niema wycieków.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Jędrzej
Posty: 15
Rejestracja: sob cze 19, 2010
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: VN15SE '89
VROC: 32430

Post autor: Jędrzej » ndz cze 20, 2010

Olej bel ray thumper 20w50 wycieków nie ma żadnych uszczelniacze jak wcześniej pisałem wymieniłem ale po 1500km znowu zaczął brać myślę nad pierścieniami tylko że koszt może być powalający :cry:

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » ndz cze 20, 2010

no może być ;/ mogło też dojść do zowalizowania cylindrów. Kumpel tak miał w tenerze i jak jechał to dymił lepiej niż wsk. Bez rozbiórki i dokładnych pomiarów się chyba nie obejdzie.

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » ndz cze 20, 2010

Pytałem swojego azora od poważniejszego mechanikowania: za zrobienie całej "góry" silnika na sicher, krzyknał mi około 3 - 4 tys. peelenów. Myślę, że ta kwota z dużym naddatkiem.

VKC
Posty: 3177
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Motocykl:
VROC: 0

Post autor: VKC » ndz cze 20, 2010

Ten rocznik ma brać - jak dziadek Viagrę .

Ps - ja mam 87 - więc nie wygrałeś w zawodach na najstarszego klubowego vulcana - :yeee:

Awatar użytkownika
Jędrzej
Posty: 15
Rejestracja: sob cze 19, 2010
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: VN15SE '89
VROC: 32430

Post autor: Jędrzej » ndz cze 20, 2010

wiem że nie najstarszy ale napewno najbardziej przerobiony a do tego wersja SE czyli 128Nm :antlers: czytałem że mają brać olej ale mój ma nie brać. Na dalsze wyjazdy trzeba zabierać ok. 1 litra oleju, tragedia. Wszyscy mi mówią żebym zmienił moto ale ja mam go już pięć lat i jeździ mi się nim super.

VKC
Posty: 3177
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Motocykl:
VROC: 0

Post autor: VKC » ndz cze 20, 2010

Nie zmieniaj - zabieraj oleum - będziem dolewać....

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » ndz cze 20, 2010

Jędrzej pisze:wiem że nie najstarszy ale napewno najbardziej przerobiony a do tego wersja SE czyli 128Nm :antlers: czytałem że mają brać olej ale mój ma nie brać. Na dalsze wyjazdy trzeba zabierać ok. 1 litra oleju, tragedia. Wszyscy mi mówią żebym zmienił moto ale ja mam go już pięć lat i jeździ mi się nim super.
Napisz dokładnie ile masz przepału na 1000km. :yeee:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Jędrzej
Posty: 15
Rejestracja: sob cze 19, 2010
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: VN15SE '89
VROC: 32430

Post autor: Jędrzej » ndz cze 20, 2010

Nie zmienię za bardzo go lubię :mrgreen: i od pięciu lat co roku coś modyfikuję :twisted: ale z tym braniem muszę coś zrobić :mad:

Awatar użytkownika
Jędrzej
Posty: 15
Rejestracja: sob cze 19, 2010
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: VN15SE '89
VROC: 32430

Post autor: Jędrzej » ndz cze 20, 2010

ponad litr na 1000km

Awatar użytkownika
Jędrzej
Posty: 15
Rejestracja: sob cze 19, 2010
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: VN15SE '89
VROC: 32430

Post autor: Jędrzej » ndz cze 20, 2010

Papaj pisze:Nie zmieniaj - zabieraj oleum - będziem dolewać....
A twój ile bierze?

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pn cze 21, 2010

Jędrzej pisze:ponad litr na 1000km
Mój bierze 0,6l/1000l. i jeżdze na 10w40 półsyntetyk

Faktycznie jeżeli powyżej 1l/1000 to dużo.

Te silniki do 99r. były i są olejożerne.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

VKC
Posty: 3177
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Motocykl:
VROC: 0

Post autor: VKC » pn cze 21, 2010

Jędrzej pisze:A twój ile bierze?
W tym sezonie po remontowni zrobiłem 3000 i zabrał minimalnie - ale przed remontem dolewałemdużo bo litr na każdy tysiączek.

Awatar użytkownika
Jędrzej
Posty: 15
Rejestracja: sob cze 19, 2010
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: VN15SE '89
VROC: 32430

Post autor: Jędrzej » pn cze 21, 2010

Papaj pisze:
Jędrzej pisze:A twój ile bierze?
W tym sezonie po remontowni zrobiłem 3000 i zabrał minimalnie - ale przed remontem dolewałemdużo bo litr na każdy tysiączek.

A co robiłeś i u kogo?

Awatar użytkownika
Jędrzej
Posty: 15
Rejestracja: sob cze 19, 2010
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: VN15SE '89
VROC: 32430

Post autor: Jędrzej » pn cze 21, 2010

U mnie jest jeszcze ten problem, że raczej delikatnie nie jeżdzę :antlers:

VKC
Posty: 3177
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Motocykl:
VROC: 0

Post autor: VKC » pn cze 21, 2010

-lagi wymiana uszczelniaczy i oleju
-regulacja główki ramy
-wymiana uszczelniaczy zaworowych
-doszlifowanie gniazd zaworowych tylni cylinder
-wymiana filtrów powietrza
-wymiana lancuszka posredniego pompy wody+regeneracja napinacza tego łańcuszka
-wymiana uszczelki pompy wody
-wymiana okładzin sprzęgła
-wymiana płynu hydraulicznego sprzęgła
-wymiana zimeringów wybieraka biegów
-wymiana oleju w kardanie
-wymiana płynów hamulec przód i tył


i zmiana samej oliwy na 20 W 50

nie wiem co z tych rzeczy wpłynęło na zmianę wyników ale jeszcze nie dolewałem.

Robili mi to koledzy Jarka Całusa z Opatowa - młodzi,ale On za nich gwarantował i właściwie nie mogę nic zarzucić.

Awatar użytkownika
Jędrzej
Posty: 15
Rejestracja: sob cze 19, 2010
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: VN15SE '89
VROC: 32430

Post autor: Jędrzej » pn cze 21, 2010

No to szczęściarz z ciebie w opisie Vulcanów jest napisane że mają duże zapotrzebowanie na oliwę prawie jak dwusuw :mrgreen: ja zmienię oliwę na motula 3000 20w50 zobaczymy

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 47 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 47 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą