Ciśnienie w amorach w VN750

rafał
Posty: 178
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: Kielce/Warszawa
Motocykl: vn 750 twin
VROC: 34850

Ciśnienie w amorach w VN750

Post autor: rafał » śr paź 05, 2011

Mam takie zapytanie do szanownej Braci.Czy ktoś jest mi w stanie udzielić informacji jakie powinno być ciśnienie w amortyzatorach z tyłu w VN 750?Są ta zaworki do pompowania wiatru,ale nie mam pojęcia ile powinno go tam być.I tak zupełnie na marginesie już,jeśli chodzi o regulację czy na 1 są najtwardsze czy na 4?

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » śr paź 05, 2011

Wg serwisówki od 0 do 294 kPa

rafał
Posty: 178
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: Kielce/Warszawa
Motocykl: vn 750 twin
VROC: 34850

Post autor: rafał » śr paź 05, 2011

Od 0 do 294 kPa,ok.Ale,na jakim stopniu.Na 1 czy na 4?

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » śr paź 05, 2011

Wg mnie nie ma to znaczenia ale ustaw na 1.

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » śr paź 05, 2011

Ciśnienie jest stałe. A regulacja dotyczy tłumienia. 1 - miękko 4 - twardo . Jeżeli jeździsz sam to dwójka no chyba , że ważysz stówke to trójka. Z pasażerem i bagażem daj na 4. :ok:

rafał
Posty: 178
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: Kielce/Warszawa
Motocykl: vn 750 twin
VROC: 34850

Post autor: rafał » śr paź 05, 2011

Bardzo dziękuję za pomoc.Wiedziałem że mogę na Was liczyć. :pada:

Ramms
Posty: 423
Rejestracja: ndz paź 07, 2012
Miejscowość: Lubin
Motocykl: VTX 1300
VROC: 0

Post autor: Ramms » pt cze 07, 2013

czyli 2,9 atmosfery? wsiada mi "plecak" i dobija na 4...muszę chyba dopompować
Pozdrawiam Robert

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pt cze 07, 2013

Ramms pisze:czyli 2,9 atmosfery? wsiada mi "plecak" i dobija na 4...muszę chyba dopompować
Jeżeli przy tym ciśnieniu 2,9 dobija na 4 to albo amorki do wymiany (regeneracji) albo zmień plecaczka na wychudzonego ;)
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
RomanVN
Posty: 1662
Rejestracja: ndz wrz 04, 2011
Miejscowość: Warszawa & Konstancin Jez.
Motocykl: Honda
VROC: 0

Post autor: RomanVN » pt cze 07, 2013

MUKA pisze:
Ramms pisze:czyli 2,9 atmosfery? wsiada mi "plecak" i dobija na 4...muszę chyba dopompować
Jeżeli przy tym ciśnieniu 2,9 dobija na 4 to albo amorki do wymiany (regeneracji) albo zmień plecaczka na wychudzonego ;)
.
.Muka humor to Tobie dopisuje :D a rada jest dobra :ok: :ok: :ok:

Ramms
Posty: 423
Rejestracja: ndz paź 07, 2012
Miejscowość: Lubin
Motocykl: VTX 1300
VROC: 0

Post autor: Ramms » pt cze 07, 2013

MUKA pisze:
Ramms pisze:czyli 2,9 atmosfery? wsiada mi "plecak" i dobija na 4...muszę chyba dopompować
Jeżeli przy tym ciśnieniu 2,9 dobija na 4 to albo amorki do wymiany (regeneracji) albo zmień plecaczka na wychudzonego ;)
...nie wiem właśnie jakie jest ciśnienie, jutro sprawdzę i jak będzie potrzeba to dopompuję do 2.9 atm...a plecak chudzusieńki...dopompuję na 1 do 2.9 tak?
Pozdrawiam Robert

Andy
Posty: 2540
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
VROC: 34888

Post autor: Andy » pt cze 07, 2013

Ramms pisze:
MUKA pisze:
Ramms pisze:czyli 2,9 atmosfery? wsiada mi "plecak" i dobija na 4...muszę chyba dopompować
Jeżeli przy tym ciśnieniu 2,9 dobija na 4 to albo amorki do wymiany (regeneracji) albo zmień plecaczka na wychudzonego ;)
...nie wiem właśnie jakie jest ciśnienie, jutro sprawdzę i jak będzie potrzeba to dopompuję do 2.9 atm...a plecak chudzusieńki...dopompuję na 1 do 2.9 tak?
Niech Cię Bóg broni przed użyciem kompresora. To zaledwie 2,9 bar, niskie ciśnienie. Nie zdążysz zauważyć kiedy zabijesz amorki ( uszczelnienia ).
Najlepsza do tego celu jest pompka rowerowa z manometrem. Proponuję, jeśli takiej nie masz, podjechać do Go Sport lub Decathlon. Problemem zainteresować serwis rowerów. Pomogą również na parkingu..
Pamiętaj, że każde sprawdzenie ciśnienia równa się jego, w pewnej wartości stracie.

:ok:
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pt cze 07, 2013

Andy pisze:
Ramms pisze:
MUKA pisze:
Ramms pisze:czyli 2,9 atmosfery? wsiada mi "plecak" i dobija na 4...muszę chyba dopompować
Jeżeli przy tym ciśnieniu 2,9 dobija na 4 to albo amorki do wymiany (regeneracji) albo zmień plecaczka na wychudzonego ;)
...nie wiem właśnie jakie jest ciśnienie, jutro sprawdzę i jak będzie potrzeba to dopompuję do 2.9 atm...a plecak chudzusieńki...dopompuję na 1 do 2.9 tak?
Niech Cię Bóg broni przed użyciem kompresora. To zaledwie 2,9 bar, niskie ciśnienie. Nie zdążysz zauważyć kiedy zabijesz amorki ( uszczelnienia ).
Najlepsza do tego celu jest pompka rowerowa z manometrem. Proponuję, jeśli takiej nie masz, podjechać do Go Sport lub Decathlon. Problemem zainteresować serwis rowerów. Pomogą również na parkingu..
Pamiętaj, że każde sprawdzenie ciśnienia równa się jego, w pewnej wartości stracie.

:ok:
dokładnie..... ciśnienie plus olej..... a dalej to tak jak koledzy pisali..... broń boziu kompresorem.......

Awatar użytkownika
RomanVN
Posty: 1662
Rejestracja: ndz wrz 04, 2011
Miejscowość: Warszawa & Konstancin Jez.
Motocykl: Honda
VROC: 0

Post autor: RomanVN » sob cze 08, 2013

Andrew pisze:Ciśnienie jest stałe. A regulacja dotyczy tłumienia. 1 - miękko 4 - twardo . Jeżeli jeździsz sam to dwójka no chyba , że ważysz stówke to trójka. Z pasażerem i bagażem daj na 4. :ok:
,
, Andrew bardzo dobrze Tobie wytłumaczył

Ramms
Posty: 423
Rejestracja: ndz paź 07, 2012
Miejscowość: Lubin
Motocykl: VTX 1300
VROC: 0

Post autor: Ramms » sob cze 08, 2013

...zmierzyłem, było 0,5 bar`a, dopompowałem kompresorem, kolega Jelczem podjechał i "dmuchnął" :D ...nie no jasne, że nie kompresorem...niepokoi mnie tylko dlaczego było mało, czy to normalka? w sumie nigdy tego wcześniej nie sprawdzałem. Powiedzcie mi, jak np. sprawdzę za tydzień i spadnie ciśnienie to gdzie mam szukać pomocy, ktoś to ustrojstwo regeneruje?
Pozdrawiam Robert

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » śr cze 12, 2013

Sprawdź zaworki może nie trzymają. Też miałem około 0,5 i na "4" dobijały. Po wymianie zaworków 2,6 trzyma lecz nawet na "4" nadal dobija. Może to moja waga. Pewnie wiecej waże niż ty z plecaczkiem i bagażem hehe.
PS
w lewym zaworku miałem taki problem, że nie mogłem dopompować ponieważ ( nie wiem jakim cudem) gwint był za krótki o 1 mm i pistolet od pompki nie puszczał powietrza.
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Awatar użytkownika
Brein
Posty: 2242
Rejestracja: czw maja 06, 2010
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Dniepr MT12
VROC: 32244

Post autor: Brein » śr cze 12, 2013

Kurcze... ja pompuję kompresorem na stacjach i amorki jeszcze żyją... no, tyle, że to te automatyczne kompresory w których wpierw się ustawia ciśnienie jakie ma pierdnąć... Ale jak tak czytam to, co piszecie, to przestaję być pewien tego rozwiązania i pomyślę o pompce.
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą