Dziwne zachowanie akumulatora podczas ładowania...
- Robson
- Posty: 4167
- Rejestracja: ndz lip 17, 2011
- Miejscowość: Tychy
- Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
- VROC: 34475
Dziwne zachowanie akumulatora podczas ładowania...
Wiadomo VN800A 1995r. Akumulator 12V.
Zapiąłem klemy i akumulator dość głośno zaczął buzować...
Na prostowniku ustawione 12V, 34-48Ah - może to za dużo???
Jest też ładowanie na 6V, 8-16Ah - ale to raczej nie wchodzi w grę...
Co podpowiecie?
Wiem, najłatwiej kupić prostownik nowy do motonga, ale może Ktoś wyjaśni bliżej co zacz się dzieje? Aha, 4A ma prostownik.
Zapiąłem klemy i akumulator dość głośno zaczął buzować...
Na prostowniku ustawione 12V, 34-48Ah - może to za dużo???
Jest też ładowanie na 6V, 8-16Ah - ale to raczej nie wchodzi w grę...
Co podpowiecie?
Wiem, najłatwiej kupić prostownik nowy do motonga, ale może Ktoś wyjaśni bliżej co zacz się dzieje? Aha, 4A ma prostownik.
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.
34 Ah jak w Vulcanie masz nie pamiętam ale nie więcej jak 14 Ah??:D Aku ładuje się prądem o wartości odpowiadającej 0,1 wartości pojemności. Czyli jeśli ma 14 Ah to prąd powinien być 1,4 A.
W serwis manualu masz wykres funkcji liniowej V(y) od t(x) ładowania. Mierzysz napięcie na aku woltomierzem odszukujesz uzyskaną wartość na osi x i odczytujesz wymagany czas ładowania. Akumulator nadmiernie ładowany też się może spier@#$#@
Kurde mój 300 post
W serwis manualu masz wykres funkcji liniowej V(y) od t(x) ładowania. Mierzysz napięcie na aku woltomierzem odszukujesz uzyskaną wartość na osi x i odczytujesz wymagany czas ładowania. Akumulator nadmiernie ładowany też się może spier@#$#@
Kurde mój 300 post
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Roy dobrze mówi. Dałeś mu do pieca za dużym prądem. Korzystasz z prostownika samochodowego pewnie a to niedobrze. U mnie prąd ładowania to maks. 0,8A.
Jak elektronika i elektryka nie jest Twoją mocną stroną a prostownik nie ma regulacji, zdaj się na prostownik auto do aku motocyklowych.
(np. oxforda http://sklep.scigacz.pl/ladowarki-akumu ... _1623.html)
Jak elektronika i elektryka nie jest Twoją mocną stroną a prostownik nie ma regulacji, zdaj się na prostownik auto do aku motocyklowych.
(np. oxforda http://sklep.scigacz.pl/ladowarki-akumu ... _1623.html)
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
-
- Posty: 317
- Rejestracja: śr paź 27, 2010
- Miejscowość: KOSZALIN
- Motocykl: moto vacante...
- VROC: 0
widziałem na ulotce że znowu bedzie na dniach prostownik z lidla. Tania alternatywa dla profesjonalnych prostowników motocyklowych. Ma 0.8 A i sam sie wylacza po naładowaniu do motocykla jak znalazł
http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-24F ... date=24062
http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-28D ... _24119.htm
http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-24F ... date=24062
http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-28D ... _24119.htm
Tak jak pisze Roy. Aku ładuje się prądem o wartości 0,1 pojemności aku czyli powinienes ładować prądem max 1,4A.
34A? Ładujesz prostownikiem do TIR'a? Przy tak ogromnym prądzie ładowania "ugotujesz" akumulator. Z elektrolitu odparuje woda (a właściwie rozszczepi się na wodór i tlen i ulotni) a stężony kwas siarkowy zeżre ogniwa.
Kup ładowarkę / prostownik do akumulatorów motocyklowych. NIe jest to duzy wydatek a przyda Ci się bo na takiej "inteligentnej" ładowarce można np. zostawić aku na całą zime i ładowarka będzie sama regularnie podładowywać aku i trzymać go we właściwej kondycji.
34A? Ładujesz prostownikiem do TIR'a? Przy tak ogromnym prądzie ładowania "ugotujesz" akumulator. Z elektrolitu odparuje woda (a właściwie rozszczepi się na wodór i tlen i ulotni) a stężony kwas siarkowy zeżre ogniwa.
Kup ładowarkę / prostownik do akumulatorów motocyklowych. NIe jest to duzy wydatek a przyda Ci się bo na takiej "inteligentnej" ładowarce można np. zostawić aku na całą zime i ładowarka będzie sama regularnie podładowywać aku i trzymać go we właściwej kondycji.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
- Pawelek450
- Posty: 242
- Rejestracja: śr lip 27, 2011
- Miejscowość: Suwałki
- Motocykl: VN 15 SE
- VROC: 0
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Re: Dziwne zachowanie akumulatora podczas ładowania...
Akumulator do VN 800 jest żelowym jest szczelnie zamknięty i nie wolno stosować zwykłych prostowników ładowanie nimi grozi wybuchem .Do ładowania żelowych aku należy stosować prostowniki impulsowe ,a prąd ładowania powinien wynosić 1/10 prądu roboczego wyrażanego a Ah.Robson pisze:Wiadomo VN800A 1995r. Akumulator 12V.
Zapiąłem klemy i akumulator dość głośno zaczął buzować...
Na prostowniku ustawione 12V, 34-48Ah - może to za dużo???
Jest też ładowanie na 6V, 8-16Ah - ale to raczej nie wchodzi w grę...
Co podpowiecie?
Wiem, najłatwiej kupić prostownik nowy do motonga, ale może Ktoś wyjaśni bliżej co zacz się dzieje? Aha, 4A ma prostownik.
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Kto jest online
Jest 44 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 44 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości