wyprzedzanie

Przepisy, regulaminy, szkółka, techniki jazdy itp.
Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » śr lut 16, 2011

Ale to harley.... coś mi się gaz przyciął...
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Steve
Posty: 1182
Rejestracja: czw paź 28, 2010
Miejscowość: Siemianowice Śl
Motocykl: vn 1600 classic
VROC: 33192

Post autor: Steve » śr lut 16, 2011

każdego moto szkoda :mrgreen:
It's time to go,time for the freedom

Awatar użytkownika
Dzidzia
Posty: 2580
Rejestracja: pn lip 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: Dzidzia » czw lut 17, 2011

Chłop wyszedł cało i nawet migiem się podniósł a moto ... poniosło brrrr
I'm Member Queens of Roads !!!!!! http://www.queensofroads.pl/

Eden

Post autor: Eden » czw lut 17, 2011

ja tez bym sieszybko podniosl jak by mi sie fura urwała z cugli :lol:

Awatar użytkownika
Chopper
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 28, 2010
Miejscowość: Komorniki WLKP
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: Chopper » czw lut 17, 2011

pokarzę mojemu synkowi i powiem PATRZ SYNKU, TAK WYGLĄDA IDIOTA.

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » sob lut 19, 2011

Na głupotę nie ma rady ale co się dziwić jak dla gościa komóra itp gadget-y są ważniejsze może jakby jeździł Vulcanem to by było inaczej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


:yeee:
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

Awatar użytkownika
Steve
Posty: 1182
Rejestracja: czw paź 28, 2010
Miejscowość: Siemianowice Śl
Motocykl: vn 1600 classic
VROC: 33192

Post autor: Steve » ndz lut 20, 2011

No cóż....na głupotę nie ma rady :hammer:
It's time to go,time for the freedom

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pn lut 21, 2011

Ale facio spokojny i wyluzowany, zanim poszedł do motocykla to na spoko pozbierał centy które mu wypadły z kieszeni :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Steve
Posty: 1182
Rejestracja: czw paź 28, 2010
Miejscowość: Siemianowice Śl
Motocykl: vn 1600 classic
VROC: 33192

Post autor: Steve » pn lut 21, 2011

Miał być szpan , a wyszła siara straszna :hammer:
It's time to go,time for the freedom

Awatar użytkownika
Piękny Marian
Posty: 172
Rejestracja: pt paź 21, 2011
Miejscowość: Kalisz
Motocykl: vn 900 custom
VROC: 34573

Post autor: Piękny Marian » czw sty 26, 2012

Odnawiam temat wyprzedzania.
Oglądałem filmiki i takie tam.
Proszę o wasze doświadczenia z wyprzedzaniem, a bardzie o technikę i zachowanie się maszyny podczas wyprzedzania. Na co trzeba zwrócić uwagę, jak się przygotować i jak operować skrzynią biegów, manetką i balansem motocykla. Szczególnie przy wyższych prędkościach.
Jak podchodzicie do tematu.
Temat bardzo potrzebny dla początkujących co by się na czołówce nie znaleźli a i grzybów nie pojechali zbierać no i oczywiście co by ich nikt w dupkę nie pocałował tudzieź popchnoł :(

:yeee:
by nasza radość trwała jak najdłużej

----AVATAR tymczasowy-----

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » czw sty 26, 2012

Ja mam dwie wskazówki tak na początek ,Moto powinno mieć przelotowe kominy co pomaga nam niektóre puszki poskromić .Dalej ,obroty silnika należy utrzymywać w okolicy najwyższego momentu obrotowego co ma wielki wpływ na szybkość manewru wyprzedzania . Jest jeszcze wiele patętów ale o tym to koledzy za chwile na pewno na piszą
Pozdrawiam. :ok:

Awatar użytkownika
ravw
Posty: 82
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Łódź
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 34587

Post autor: ravw » czw sty 26, 2012

Wyprzedzanie
1. nigdy nie na 5 biegu
2. trzeba sie upewnic ze mamy dostatecznie duzo miejsca
3. upewniamy sie czy asfalt niema widocznych uskokow
4. czy nie bedziemy wyprzedzac na skrzyzowaniu niekierowanym
5. czy niema zakazu wyprzedzania
6. czy kierowca przed nami lub za nami nie zaczal juz kogos lub nas wyprzedzac

Jak wszystko sprawdzone dajemy rure, migacz i zaczynamy manewr wyprzedzania
Ot to wszystko
:pedzi:

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 658
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » pt sty 27, 2012

jurekawasaki pisze:Moto powinno mieć przelotowe kominy co pomaga nam niektóre puszki poskromić
Przelotowe, tzn. bez tłumienia?
Jeśli tak, to gratuluję takiemu motocykliście spotkania z policjantem wyposażonym w miernik hałasu. Jak przekroczy on 96 dB, to policjant zatrzymuje DR i dalsza droga na lawecie, bo pchanie kilkuset kilogramów nie należy do przyjemności.
Więc tej rady nie popieram.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » pt sty 27, 2012

Mars pisze:
jurekawasaki pisze:Moto powinno mieć przelotowe kominy co pomaga nam niektóre puszki poskromić
Przelotowe, tzn. bez tłumienia?
Jeśli tak, to gratuluję takiemu motocykliście spotkania z policjantem wyposażonym w miernik hałasu. Jak przekroczy on 96 dB, to policjant zatrzymuje DR i dalsza droga na lawecie, bo pchanie kilkuset kilogramów nie należy do przyjemności.
Więc tej rady nie popieram.
To ty nie wiesz co to przelotowe tłumiki a roztaczesz wizjem spotkania z policją .Zdziwię Cie miałem nie raz kontakt z patrolem policji i nikt mi dowodu nie zabrał .To nie na temat post więc co ja załorzyłem do swojego moto to info dla ciekawych w rubryce forum pt. wydechy.

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Post autor: kazuhira » pt sty 27, 2012

ravw pisze:Wyprzedzanie
1. nigdy nie na 5 biegu
2. trzeba sie upewnic ze mamy dostatecznie duzo miejsca
3. upewniamy sie czy asfalt niema widocznych uskokow
4. czy nie bedziemy wyprzedzac na skrzyzowaniu niekierowanym
5. czy niema zakazu wyprzedzania
6. czy kierowca przed nami lub za nami nie zaczal juz kogos lub nas wyprzedzac

Jak wszystko sprawdzone dajemy rure, migacz i zaczynamy manewr wyprzedzania
Ot to wszystko
:pedzi:
Ot i clu całego manewru :D ale ja tu bym dodał z 3 kwestie:

1. czy nie będziesz wyprzedzał na łuku
2. najpierw włączmy kierunkowskaz a potem rura :!!!: niech ci z tyłu wiedzą co robisz

3. Co zaś do tej piątki to nie jest moim zdaniem reguła. Motocyklista powinien zdawać sobie sprawę jakim zapasem mocy dysponuje bo może się zdarzyć, że a i owszem zredukujesz ale ... pary braknie na manewr i co wtedy .... zmiana biegu w manewrze ? dość niebezpieczna czynność

Trufel

Post autor: Trufel » pt sty 27, 2012

ravw jakbym tak za każdym razem postępował przed wyprzedzeniem jakiegoś ślimaka to nigdy bym go nie łyknął . Dla mnie sprawa jest prosto patrzysz i w rure !! !! :antlers:

Awatar użytkownika
ravw
Posty: 82
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Łódź
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 34587

Post autor: ravw » pt sty 27, 2012

Trufel pisze:ravw jakbym tak za każdym razem postępował przed wyprzedzeniem jakiegoś ślimaka to nigdy bym go nie łyknął . Dla mnie sprawa jest prosto patrzysz i w rure !! !! :antlers:
Robisz tak tylko nie zdajesz sobie z tego sprawy juz :antlers:

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pt sty 27, 2012

Trufel pisze:ravw jakbym tak za każdym razem postępował przed wyprzedzeniem jakiegoś ślimaka to nigdy bym go nie łyknął . Dla mnie sprawa jest prosto patrzysz i w rure !! !! :antlers:
Nie no... Buty na tylny podnóżek, przedni laczek w górę i dopiero kita. I nie po to mam bike'a, żeby zastanawiać się, czy z naprzeciwka wystarczająco dużo miejsca jest. Zmieszczę się między :mad: :mad: :mad:

Niezależnie od tego, czy jadę moto, czy autem staram się wyprzedzać z głową. Więcej reguł chyba nie potrzeba.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Piękny Marian
Posty: 172
Rejestracja: pt paź 21, 2011
Miejscowość: Kalisz
Motocykl: vn 900 custom
VROC: 34573

Post autor: Piękny Marian » pt sty 27, 2012

No wszystko sie zgadza :thumbup:
A powiedzcie mi drodzy koledzy, czy przy przyśpieszaniu ( oczywiście manewr wyprzedzania) gdzie moto ma generalnie tor jazdy po łuku, to jak kolwiek w pierwszym etapie wyprzedzania gdzie zmieniamy pas ruchu i ta prędkość jest powiedzmy umownie początkowa i manewr moto jest łatwiejszy to czy przy schodzeniu już na swój pas ruchu, gdzie mamy cały czas moment przyśpieszania i rośnie prędkość i opór powietrza to nie macie wrażenia czy odczucia, że moto "opornie wraca na swój pas"?
Czy jest to tylko kwestia odpowiedniego zastosowania przeciwskrętu?

:scrach: :scrach: :scrach:
by nasza radość trwała jak najdłużej

----AVATAR tymczasowy-----

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » pt sty 27, 2012

Piękny Marian pisze:No wszystko sie zgadza :thumbup:
A powiedzcie mi drodzy koledzy, czy przy przyśpieszaniu ( oczywiście manewr wyprzedzania) gdzie moto ma generalnie tor jazdy po łuku, to jak kolwiek w pierwszym etapie wyprzedzania gdzie zmieniamy pas ruchu i ta prędkość jest powiedzmy umownie początkowa i manewr moto jest łatwiejszy to czy przy schodzeniu już na swój pas ruchu, gdzie mamy cały czas moment przyśpieszania i rośnie prędkość i opór powietrza to nie macie wrażenia czy odczucia, że moto "opornie wraca na swój pas"?
Czy jest to tylko kwestia odpowiedniego zastosowania przeciwskrętu?

:scrach: :scrach: :scrach:
A może aerodynamiki ??

Przypadek pierwszy - banalny, to wiatr boczny podczas wyprzedania jesteśmy w cieniu pojazdu wyprzedanego, a jak go już wyprzedzimy to łup nas w jedną lub drugą stronę, tylko to by znaczyło, że jeździsz gdy wieje tylko z prawej strony :D

Przypadek drugi - prawo Bernoulliego, w czasie wyprzedania przysysa nas do obiektu wyprzedanego więc (zupełnie nieświadomie) dajemy kontrę w przeciwną stronę i gdy już miniemy pojazd wyprzedany musimy najpierw skompensować naszą kontrę żeby jechać prosto, potem dołożyć kolejny przeciwskręt żeby wrócić na swój pas.
Mirad mógłby podrzucić kilka wzorów :antlers:

A może to banalny problem kolein ?? :D

:ok:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 50 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 50 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą