Kranik vn750
- wojtas30vn
- Posty: 46
- Rejestracja: sob sty 28, 2012
- Miejscowość: Przemyśl
- Motocykl: Kawasaki VN 750
- VROC: 0
Kranik vn750
Witam mam vn 750 od 3 miesięcy i jest to mój pierwszy motor i mam pytanie a chodzi mi o ustawienie kranika na PRI co to za ustawienie i kiedy tego używać ?
Może się wypowie posiadacz takowego sprzęta ok? Bo widzę że tu jakies "legendy i mitologie" powstają
W kraniku masz 3 ustawienia:
OFF - kranik zamknięty, wacha nie leci (tzn nie powinna jeżeli kranik działa prawidłowo)
PRI - (od: primary) ustawienie podtawowe tzn leci benzyna z baku i można jeździć (jak zatankowałeś pod korek to tu zużywasz pierwsze 11l wachy)
RES - (od: reserve) rezerwa, przełączenie na rezerwę jak jak Ci na podstawowym zdechnie z powodu małej ilości benzyny (na rezerwie masz jeszcze ok 2,5l)
Można jeździć od razu na RES ale nie polecam bo jak ci zdechnie tzn. że masz suchutko w baku wtedy masz 250kg hulajnogę - trzeba pchać
W kraniku masz 3 ustawienia:
OFF - kranik zamknięty, wacha nie leci (tzn nie powinna jeżeli kranik działa prawidłowo)
PRI - (od: primary) ustawienie podtawowe tzn leci benzyna z baku i można jeździć (jak zatankowałeś pod korek to tu zużywasz pierwsze 11l wachy)
RES - (od: reserve) rezerwa, przełączenie na rezerwę jak jak Ci na podstawowym zdechnie z powodu małej ilości benzyny (na rezerwie masz jeszcze ok 2,5l)
Można jeździć od razu na RES ale nie polecam bo jak ci zdechnie tzn. że masz suchutko w baku wtedy masz 250kg hulajnogę - trzeba pchać
Ostatnio zmieniony sob lut 04, 2012 przez Rudy, łącznie zmieniany 1 raz.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
- wojtas30vn
- Posty: 46
- Rejestracja: sob sty 28, 2012
- Miejscowość: Przemyśl
- Motocykl: Kawasaki VN 750
- VROC: 0
-
- Posty: 4986
- Rejestracja: czw mar 17, 2011
- Miejscowość: Lublin
- Motocykl: VN1700 NOMAD
- VROC: 34019
Pozycja PRI służy do normalnej eksploatacji to nie jest pozycja zalewania gaźników czy do odpalania po dłuższym postoju. Pozycji RES używasz jak już na pozycji PRI nie jedzie to jest rezerwa. Pozycja OFF zamknięty odpływ paliwa. Rudy świetnie to opisał w czwartym poście.
Pozdrawiam Konrad
VROC #34019
VROC #34019
- Mars
- Posty: 659
- Rejestracja: pt lis 25, 2011
- Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
- Motocykl: VN 900 classic 2008r.
- VROC: 34646
Prawda, że nie widziałem tego kranika, więc opisałem, jak to wyglądało w Suzuki GSX 600F. Tam były oznaczenia: ON ( do normalnej jazdy; paliwo zaczynało lecieć dopiero po uruchomieniu silnika ), PRI ( ustawiało się tylko do napełnienia gaźników po długiej przerwie, albo po ich czyszczeniu ) oraz RES ( rezerwa ). Ten kranik był podciśnieniowy, więc nie było OFF, czyli zamykania dopływu paliwa.
Jeśli opisywany w tym wątku kranik trzeba zamykać, aby nie leciało paliwo, czyli nie jest podciśnieniowy, to faktycznie Rudy ma rację i trzeba jeździć na PRI.
Jeśli opisywany w tym wątku kranik trzeba zamykać, aby nie leciało paliwo, czyli nie jest podciśnieniowy, to faktycznie Rudy ma rację i trzeba jeździć na PRI.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN
HDK ZDZN
Mars, jeżeli poczułeś się urażony to sorry, nie taki był mój zamiar. Ty i Trufel napisaliście informacje nie odpowiadające tej konkretnej sytuacji i mogące wprowadzić Wojtasa w błąd, więc żartobliwie napisałem o tych legendach i mitologiach. Widocznie żart był kiepski.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
- wojtas30vn
- Posty: 46
- Rejestracja: sob sty 28, 2012
- Miejscowość: Przemyśl
- Motocykl: Kawasaki VN 750
- VROC: 0
- Mars
- Posty: 659
- Rejestracja: pt lis 25, 2011
- Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
- Motocykl: VN 900 classic 2008r.
- VROC: 34646
Czyli jest pozycja "ON"?
Jeśli tak, to tylko w tej pozycji ustaw kranik podczas normalnej eksploatacji.
Na forum suzuki były przypadki pozostawienia kranika w pozycji " PRI" na noc i pod motocyklem była potem plama od benzyny. Przez przypadek też raz zostawiłem w tej pozycji kranik i na drugi dzień wszystko było OK, więc to może być tylko "urban legend".
Jeśli tak, to tylko w tej pozycji ustaw kranik podczas normalnej eksploatacji.
Na forum suzuki były przypadki pozostawienia kranika w pozycji " PRI" na noc i pod motocyklem była potem plama od benzyny. Przez przypadek też raz zostawiłem w tej pozycji kranik i na drugi dzień wszystko było OK, więc to może być tylko "urban legend".
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN
HDK ZDZN
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
Trufel, niezależnie od forum myślę że nie warto obrażać innych marek motocykli gdyż może to urazić ich właścicieli...... proszę Cię o wstrzemięźliwośćTrufel pisze:ale suzuki mają tak heheh, funfel tak miał u siebie , plama była wina kranika membrana puszczała i puszczała paliwko w piasek "stuki puki to jedzie suzuki "
Kto jest online
Jest 37 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 37 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Amess (53)
- Broda4 (46)
- GregSar (55)
- SzyldziarzCom (51)