VN 900- dodatkowe kable pod siedzeniem.
- Mars
- Posty: 659
- Rejestracja: pt lis 25, 2011
- Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
- Motocykl: VN 900 classic 2008r.
- VROC: 34646
VN 900- dodatkowe kable pod siedzeniem.
Witka,
chcę podłączyć gniazdo zapalniczki, aby zasilać np. nawigację. VN 900 ma dwa dodatkowe wyjścia z zasilaniem. Maksymalnie może być 10 A i 70 W. Można to gniazdo pod to podłączyć? Ma to jakiś bezpiecznik? Rozumiem, że zasilanie jest tam dopiero po włączeniu stacyjki?
chcę podłączyć gniazdo zapalniczki, aby zasilać np. nawigację. VN 900 ma dwa dodatkowe wyjścia z zasilaniem. Maksymalnie może być 10 A i 70 W. Można to gniazdo pod to podłączyć? Ma to jakiś bezpiecznik? Rozumiem, że zasilanie jest tam dopiero po włączeniu stacyjki?
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN
HDK ZDZN
- MaciekSz
- Posty: 3701
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: -----
- VROC: 32197
Z tego co pamietam, podłączenie do wolnego gniazda sprawia, że masz dostęp niezależnie od stacyjki. Żeby Ci się gnaizdo wyłączało po wyjąciu kluczyka, musisz podpiąć do stacyjki. I nie ma chyba bezpiecznika. Ale nie miałem potrzeby tam grzebać, więc mogę się mylić.
MaciekSz
Jest:
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT, K1200LT
VROC #32197
Jest:
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT, K1200LT
VROC #32197
cześć
według mnie gniazdo zapalniczki musisz mieć zabezpieczone bezpiecznikiem koniecznie.
niewiem czy te kable, które sa pod siedzeniem mają zabezpieczenie, ale patrząc na moc bezpieczników w skrzynce chyba nie koniecznie.
sam zrobiłem tak: klema +, przewód 1,5 mm2 z gniazdem bezpiecznikowym, gniazdo zapalniczki i oczywiście drugi przewód od gniazda na masę. w tym układzie kluczyk nie wyłacza gniazda co ma swoje plusy i minusy.
plus jest taki, że na postoju bez włączonego zapłonu mogę korzystac z tego gniazda,
mam również możliwość ładowania akumulatora poprzez to gniazdo.
minus: trzeba pamietać o wyłączeniu navi itp na postoju, jak ktoś by tam grzebał to spali sie bezpiecznik zabezpieczajacy tylko to gniazdo zapalniczki a reszta działa bez zmian.
mam nadzieję że pomogłem
według mnie gniazdo zapalniczki musisz mieć zabezpieczone bezpiecznikiem koniecznie.
niewiem czy te kable, które sa pod siedzeniem mają zabezpieczenie, ale patrząc na moc bezpieczników w skrzynce chyba nie koniecznie.
sam zrobiłem tak: klema +, przewód 1,5 mm2 z gniazdem bezpiecznikowym, gniazdo zapalniczki i oczywiście drugi przewód od gniazda na masę. w tym układzie kluczyk nie wyłacza gniazda co ma swoje plusy i minusy.
plus jest taki, że na postoju bez włączonego zapłonu mogę korzystac z tego gniazda,
mam również możliwość ładowania akumulatora poprzez to gniazdo.
minus: trzeba pamietać o wyłączeniu navi itp na postoju, jak ktoś by tam grzebał to spali sie bezpiecznik zabezpieczajacy tylko to gniazdo zapalniczki a reszta działa bez zmian.
mam nadzieję że pomogłem
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
ja mam w 8setce bezpośrednio pod aku z bezpiecznikiem, masa z uchwytu do ramy przy chłodnicy, jedyne co to muszę jeszcze jakiś mały wyłącznik hebelkowy zamontować coby mozna było gniazdo odłączać jednym pstryknięciem, w VN 800 znalazłem w lampie dwa wolne kable z zasilaniem ale nie wiem do czego one są kable dość grube i czy do tego by się nadawały, tak czy inaczej chyba pod aku lepiej bo np pompując koła to po co masz dodatkowo obciążać aku stacyjką , kontrolkami itp, tak myślę
a pod zbiornikiem z lewej jest idealne miejsce na gniazdko.
PS zasilacz do telefonu czy navi chyba nie pobiera jakoś dużo prądu ? oryginalnie przy tym gniazdu jak kupiłem był bezp szklany 10A
a pod zbiornikiem z lewej jest idealne miejsce na gniazdko.
PS zasilacz do telefonu czy navi chyba nie pobiera jakoś dużo prądu ? oryginalnie przy tym gniazdu jak kupiłem był bezp szklany 10A
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
W osiemsetce masz dwa dostępy do zasilania jedno to lampa przednia , a drugie pod siedzeniem tuż przy złączach wiązki tylnej .Te dwa zasilania znajdziesz w postaci dwóch przewodów czyli masy ''-'' i ''+ '' oba zasilania to jeden obwód elektryczny zabezpieczony bezpiecznikiem 10 A .Zasilania są zależne od włączonej stacyjki więc niestety dadzą radę obsłużyć małe odbiory takie jak np , nawigacja lub podświetlenie diodami .Można je również wykorzystać do sterowania przekaźnikiem który nam przeniesie prąd rzędu 30 A ,jednak takie rozwiązanie stosuje się w całkiem innym przeznaczeniem też zależnym od pozycji stacyjki.
- fitter
- Posty: 3035
- Rejestracja: pn lut 14, 2011
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: VN900LT '10
- VROC: 33352
Wg schematu 900-tka ma tak samo - oba dodatkowe, akcesoryjne wyjścia są podłączone do pierwszego bezpiecznika w puszce - 10A.
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
dzięki za pomocną informacjęjurekawasaki pisze:W osiemsetce masz dwa dostępy do zasilania jedno to lampa przednia , a drugie pod siedzeniem tuż przy złączach wiązki tylnej .Te dwa zasilania znajdziesz w postaci dwóch przewodów czyli masy ''-'' i ''+ '' oba zasilania to jeden obwód elektryczny zabezpieczony bezpiecznikiem 10 A .Zasilania są zależne od włączonej stacyjki więc niestety dadzą radę obsłużyć małe odbiory takie jak np , nawigacja lub podświetlenie diodami .Można je również wykorzystać do sterowania przekaźnikiem który nam przeniesie prąd rzędu 30 A ,jednak takie rozwiązanie stosuje się w całkiem innym przeznaczeniem też zależnym od pozycji stacyjki.
- Mars
- Posty: 659
- Rejestracja: pt lis 25, 2011
- Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
- Motocykl: VN 900 classic 2008r.
- VROC: 34646
Czyli niepotrzebnie dawałem dodatkowy bezpiecznik?fitter pisze:Wg schematu 900-tka ma tak samo - oba dodatkowe, akcesoryjne wyjścia są podłączone do pierwszego bezpiecznika w puszce - 10A.
W instrukcji nie ma o tym ani słowa. Jest tylko info, że te kable mają zasilanie nawet przy wyłączonej stacyjce.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN
HDK ZDZN
Kto jest online
Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Amess (53)
- Broda4 (46)
- GregSar (55)
- SzyldziarzCom (51)