Kilka pytań - VN 1500 '95

Awatar użytkownika
boromirmax
Posty: 41
Rejestracja: czw paź 06, 2011
Miejscowość: Lubelskie
Motocykl: Drifter 800 / Hayabusa
VROC: 34584

Kilka pytań - VN 1500 '95

Post autor: boromirmax » wt paź 11, 2011

Witam wszystkich forumowiczów !

jest to mój pierwszy prawdziwy post na tym forum, wiec jak coś zrobię złe to proszę o wyrozumiałość

mam kilka pytań odnośnie tego moto:

1. kupiłem Kawe jakiś tydzień temu, licznik nie działał pęknięta linka, wiec ja wymieniłem i licznik nadal nie działa, otworzyłem go wyczyściłem posmarowałem przekładnie kątową, licznika zaczął liczyć kilometry prawidłowo jednak, wskazania prędkości są bardzo dziwne czasami pokazuje ze jadę 20, czasami 80 prędkościomierz szleje. A oto moje pytanie da się to jakoś naprawić z tego co czytałem na forum wynika ze są dwa niezalezienie mechanizmy działające na jednej lince, jeden pod pomiaru kilometrów przejechanych i jeden od prędkości da się wymienić/naprawić ten drugi czy trzeba wymieniacz całość? jeśli wymienić to gdzie kupić?

2. czasami podczas zwalniania przy zakręcie, zjeżdżaniu do garażu zapala się czerwona kontrolna na pulpicie, po lekkim dodaniu gazu ginie, sprawdzałem stan oleju i cieczy chłodzącej wszystko w normie. co to możne być? macie jakieś pomysły? czy w vulcanie jest kontrolka od przegrzewania się silnika?

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » wt paź 11, 2011

Witamy na forum. Może czerwona kontrolka jest od ładowania. Podczas zjeżdżania za bardzo spada z obrotów i braknie prądu lub problem z luźnym kabelkiem przy akumulatorze. Co do licznika to tak jakby się na ślimakach ślizgało jak załapie to działa. Zobacz tą przekładnię przy kole może tam coś się dostało, zgięło lub przetarło.
Motorek jaki mam VN-15SE

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » wt paź 11, 2011

w VN15 jest kontrolka ciśnienia. Sprawdź czy nie masz za starego oleju

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » wt paź 11, 2011

nie ma kontrolki od ładowania ...przynajmniej w moim VN..to na pewno olej(kontrolka po prawej stronie-trzecia)
Obrazek
NIC

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » wt paź 11, 2011

Myślałem, że w nowszych może jest inaczej :) To albo kiepski olej albo mało oleju. Chyba że jeszcze czujnik.
Motorek jaki mam VN-15SE

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » wt paź 11, 2011

kontrolki ładowania nie a przydałaby się :D

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » wt paź 11, 2011

Czerwona kontrolka jest od oleju, słabe ciśnienie najprawdopodobniej za mało oleju i podczas mocniejszego hamowania olej przesuwa się do przodu silnika. Sprawdź również filtr oleju, może jest nie właściwy.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
boromirmax
Posty: 41
Rejestracja: czw paź 06, 2011
Miejscowość: Lubelskie
Motocykl: Drifter 800 / Hayabusa
VROC: 34584

Post autor: boromirmax » sob mar 10, 2012

Witam ponownie

szukałem na forum informacji o tym ale nie znalazłem, wiec proszę o pomoc. Mianowicie chodzi mi o kilka informacji, jaki olej do wału kardana do mojego VN 1500 95r. ? oraz jaki płyn do układu hamulcowego i sprzęgłowego?

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » sob mar 10, 2012

Powiem tak: jak hample robisz - rozkręć i dobrze przeplukaj przód i tył oraz pompę tylnego, jest na dole po prawej stronie. U mnie szlam wylecial przy okazji wymiany przewodów i czyszczenia. Płyn zwykly dot4 o ile mnie pamięć nie myli - masz na deklach zbiorniczkow, o ile sa oryginalne. Jeżeli chodzi o chłodziwo - kupuję taki niezamarzający do -70 C i rozcieńczam destylowaną 70% do 30%. Wymień bratku filtry powietrza - spsikaj je odpowiednim olejkiem. Sprawdź okładziny klocków - ciężko to bydlątko czasem zatrzymać :) Jak będziesz miał pytania - smaruj.

Edyta:
Zapomniałem o kardanie - wal hipol i to śmiało, ze dwie setki wchodza o ile mnie pamięć nie myli.

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » ndz mar 11, 2012

Ja do dyfra leje LIQUI MOLY GETRIEBEOL GL 4 SAE 80W
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » ndz mar 11, 2012

wg manuala
olej do dyfra
API GL-5 Hypoid SAE90 lub SAE80
220 ml
płyn hamulcowy i do pompy sprzęgła DOT-4
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » ndz mar 11, 2012

:) Nie wiem od kogo kupiłeś ale wydaje mi się że licznik do wymiany a linka pęknięta to pretekst do wymówki ze nie działa sprzedającego bo licznik trochu kosztuje :(

Awatar użytkownika
boromirmax
Posty: 41
Rejestracja: czw paź 06, 2011
Miejscowość: Lubelskie
Motocykl: Drifter 800 / Hayabusa
VROC: 34584

Post autor: boromirmax » ndz mar 11, 2012

dzieki za odpowiedzi jutro gonie po oleje i plyny powymieniam co trzeba i na trase bo pogoda coraz lepsza :antlers:

swoja droga troche jest racji z tym licznikiem linka wymieniona a on dziala polowicznie, znaczy nie wskazuje prawidlowo predkosci ale kilometrowke liczy prawidlowo, nie zmienia to jednakt faktu ze i tak do wymiany

Awatar użytkownika
Dek
Posty: 665
Rejestracja: śr gru 07, 2011
Miejscowość: R.Śl.
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 35574

Post autor: Dek » ndz mar 11, 2012

Daromax pisze::) Nie wiem od kogo kupiłeś ale wydaje mi się że licznik do wymiany a linka pęknięta to pretekst do wymówki ze nie działa sprzedającego bo licznik trochu kosztuje :(
Zgodze się z tym ,jak kupowałem virago też była linka uszkodzona i przebieg dziwny , potem się okazało ze maszyna przejechała sporo więcej
Zawsze do Przodu !

Awatar użytkownika
Makus001
Posty: 216
Rejestracja: pt mar 02, 2012
Miejscowość: okolice Wolsztyna
Motocykl: NOMAD1600 z 2006 i VULCAN 1500 VNT 1998r
VROC: 36160

Post autor: Makus001 » ndz mar 11, 2012

U mnie także licznik wariuje, pokazuje prędkość dobrze jak się rozpędzam ale jak zwalniam to wskazówka spada powoli i jade np już 60 a na liczniku kilkanaście sekund jeszcze mam 80km i po woli opada, odległość mierzy dobrze. Także kupiłem niedawno motocykl. Można coś z tym zrobić? Nowego nie bede narazie kupował
Były komarki, jawka, różne WSKi, SHL, JAWA 350, CZ350, ETZ 250, EN500 od 1.03.2012 Kawasaki 1500 VNT od 20.10.2016 NOMAD 1600

Awatar użytkownika
Makus001
Posty: 216
Rejestracja: pt mar 02, 2012
Miejscowość: okolice Wolsztyna
Motocykl: NOMAD1600 z 2006 i VULCAN 1500 VNT 1998r
VROC: 36160

Post autor: Makus001 » ndz mar 11, 2012

Mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie jak odpalam na ssaniu to to ssanie (gałkę od zaciągania ssania) musze trzymać chwile ponieważ samo się cofa i po okolo 2 sekundach nie ma ssania. Wszyscy tak macie? Praktycznie nie ma możliwości jazdy na zimnym silniku , zaciągam ssanie, odpalam, wrzucam 1 bieg i na wolnych obrotach ruszam , włączam drugi musze uważać bo potrafi zgasnąć , na dobrą sprawe musiał bym okolo minuty czy dwóch siedzieć i trzymać to ssanie zaciągnięte a dopiero potem jechać. Prosze nie tłumaczyć mi ze szkodliwe jest jechanie na zimnym silniku :p . Chciałbym np odpalić i na ssaniu niech chodzi a ja ubiore kask i rękawiczki i usiąde na nim.... bez przerywników po to by zaciągać ssanie. Jeżeli u Was zaciągnięte ssanie samo sie nie cofa to co zrobić by u mnie tez tak było? A może to normalne i tak ma być
Były komarki, jawka, różne WSKi, SHL, JAWA 350, CZ350, ETZ 250, EN500 od 1.03.2012 Kawasaki 1500 VNT od 20.10.2016 NOMAD 1600

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » ndz mar 11, 2012

U mnie ssanie samo się nie cofa.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Makus001
Posty: 216
Rejestracja: pt mar 02, 2012
Miejscowość: okolice Wolsztyna
Motocykl: NOMAD1600 z 2006 i VULCAN 1500 VNT 1998r
VROC: 36160

Post autor: Makus001 » pn mar 12, 2012

Zeus pisze:U mnie ssanie samo się nie cofa.
No więc mi też wydawało się to nie normalne, sprzedający powiedział że tak jest chyba po to by nie jechać na ssaniu ale napisałem tu bo to dziwnej by było
Były komarki, jawka, różne WSKi, SHL, JAWA 350, CZ350, ETZ 250, EN500 od 1.03.2012 Kawasaki 1500 VNT od 20.10.2016 NOMAD 1600

Awatar użytkownika
boromirmax
Posty: 41
Rejestracja: czw paź 06, 2011
Miejscowość: Lubelskie
Motocykl: Drifter 800 / Hayabusa
VROC: 34584

Post autor: boromirmax » pn mar 12, 2012

u mnie ssanie po jakims czasie samo sie cofa wydaje mi sie ze jest to tak zrobione ze jak sie nagrzeje to sie samo cofnie

Awatar użytkownika
boromirmax
Posty: 41
Rejestracja: czw paź 06, 2011
Miejscowość: Lubelskie
Motocykl: Drifter 800 / Hayabusa
VROC: 34584

Post autor: boromirmax » pn mar 12, 2012

sorki ze 2 posty pod soba ale juz nie moge edytowac

jak to jest z odpowietrzaniem ukladu chlodzacego po wymianie chlodzwa w VN1500 ? jest jakis kurek odpowietrzajacy, przegladalem manula i nic takiego nie znalalem

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 13 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 13 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą