prędkościomierz
prędkościomierz
witam , mój VN to anglik i prędkościomierz mam w milach . chciałbym przerobić żeby był w km i pytanie brzmi czy wystarczy zmienić zegar czy coś jeszcze ? . pewnie temat powielam ale jakoś nie potrafi znaleźć w wyszukiwarce .
-
- Posty: 12
- Rejestracja: pt mar 23, 2012
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Kawasaki vulcan 1500 Drifter
- VROC: 0
-
- Posty: 73
- Rejestracja: ndz sty 15, 2012
- Miejscowość: MIEDZIANA GÓRA
- Motocykl: KAWASAKI vulkan vn15
- VROC: 0
VN z 1986 roku to oczywiście w oryginale linka proponuję nic nie zmieniać a dla jeszcze innego uproszczenia wskazanie zegara prędkości pomnóż razy sześć (czyli jak jedziesz 50 na godzinę to zero mijam i 5 razy 6 równa się 30 dodajesz do 50 i szybkość to 80/h. Ja też mam wersję USA pozdrawiam ps. taniej cię wyjdzie i ciągle się kształtuje myślenie oraz uwagę....
KARUZO 8
a czy ktoś na forum próbował stosować coś takiego http://www.sklep-motocyklowy.com.pl/kal ... -p-93.html
ja mam ten sam problem ale licznik mam elektroniczny bo nie widzialem linki
rocznik 2008
mars mógłbyś przybliżyć sprawe korekcji licznika
ja mam ten sam problem ale licznik mam elektroniczny bo nie widzialem linki
rocznik 2008
mars mógłbyś przybliżyć sprawe korekcji licznika
- Badger
- Posty: 6396
- Rejestracja: pn kwie 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Blue Lady + Osiołek
- VROC: 29218
zmian azegarów nic nie da, na mój chłopski rozum jak jest linak to trzeba zmienić reduktor w skrzyni.
a jak elektroniczny to już inna bajka i patent zna Mars
a jak elektroniczny to już inna bajka i patent zna Mars
pie.....lę, nie myję
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
- Mars
- Posty: 658
- Rejestracja: pt lis 25, 2011
- Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
- Motocykl: VN 900 classic 2008r.
- VROC: 34646
Otóż "patent" na zmianę wskazania prędkości i przebiegu w liczniku elektronicznym jest zabiegiem najpierw kosztownym ( pkt 1), potem denerwującym ( pkt 2 ), a na końcu .... błahym ( pkt 3 ).
Pozwolicie, że pobawię się przez chwilę w pisanie małej historyjki opisującej moje boje w tym temacie.
Poprzednim moim motocyklem było Suzuki GSX 600F z 2002r. Prędkość i przebieg była tam podawana w "mph", czyli w milach. Postanowiłem to zmienić i zacząłem szukać info na ten temat. Niestety internet milczał .
Postanowiłem przestudiować krok po kroku instalację podającą info do "zegarów". Zwróciłem uwagę na czujnik prędkości. Tu zaczyna się pkt 1:
skontaktowałem się z firmą sprzedającą części do motocykli i uzyskałem informację, że to właśnie ten czujnik na 100% odpowiada za wskazywanie albo w milach albo w kilometrach. Sprzedawca ma właśnie czujnik podający w "km/h". Koszt zakupu: 100zł z przesyłką .
Po zainstalowaniu czujnika nastąpiła pierwsza przejażdżka i ... tu zaczyna się pkt 2:
prędkość i przebieg ... nadal pokazywane są w milach . Zadzwoniłem do sprzedawcy i pogratulowałem mu wiedzy oraz smykałki do biznesu. Powiedziałem, że skoro już dostał ode mnie te 100zł, to niech uzna to za zapłatę za jego wiedzę ( zakupiony czujnik był zbędny ) i ... w końcu powie mi, co tak naprawdę odpowiada za wskazywanie w "km/h". Tu dochodzimy do pkt 3:
sprzedawca poinformował mnie, że mam "iść" od czujnika prędkości do głównej instalacji motocykla. Po drodze znajdę małą prostokątną czarną kostkę, która jest połączona z instalacją za pomocą dwóch kostek elektrycznych. Wystarczy odpiąć te kostki elektryczne, czyli wywalić tą prostokatną czarną kostkę i połączyć kostki od instalacji motocykla.
Co zrobiliśmy? Ano usunęliśmy rezystor/ opornik ( zdaje się tak to się nazywa fachowo ) blokujący impulsy do licznika .
Znalezienie tego opornika zajęło mi jakieś 2. minuty; słownie: dwie minuty .
Proponuję więc zacząć od poszukania takiego rezystora. Nic nie musiałem przerabiać: po odpięciu rezystora pozostałe kostki do siebie pasowały, a licznik miałem w "km/h".
Przepraszam za to "opowiadanie", ale o 3. nad ranem człowiek robi się jakiś taki wylewny hehe.
Może w Waszych motocyklach też jest taki opornik?
Powodzenia!
Pozwolicie, że pobawię się przez chwilę w pisanie małej historyjki opisującej moje boje w tym temacie.
Poprzednim moim motocyklem było Suzuki GSX 600F z 2002r. Prędkość i przebieg była tam podawana w "mph", czyli w milach. Postanowiłem to zmienić i zacząłem szukać info na ten temat. Niestety internet milczał .
Postanowiłem przestudiować krok po kroku instalację podającą info do "zegarów". Zwróciłem uwagę na czujnik prędkości. Tu zaczyna się pkt 1:
skontaktowałem się z firmą sprzedającą części do motocykli i uzyskałem informację, że to właśnie ten czujnik na 100% odpowiada za wskazywanie albo w milach albo w kilometrach. Sprzedawca ma właśnie czujnik podający w "km/h". Koszt zakupu: 100zł z przesyłką .
Po zainstalowaniu czujnika nastąpiła pierwsza przejażdżka i ... tu zaczyna się pkt 2:
prędkość i przebieg ... nadal pokazywane są w milach . Zadzwoniłem do sprzedawcy i pogratulowałem mu wiedzy oraz smykałki do biznesu. Powiedziałem, że skoro już dostał ode mnie te 100zł, to niech uzna to za zapłatę za jego wiedzę ( zakupiony czujnik był zbędny ) i ... w końcu powie mi, co tak naprawdę odpowiada za wskazywanie w "km/h". Tu dochodzimy do pkt 3:
sprzedawca poinformował mnie, że mam "iść" od czujnika prędkości do głównej instalacji motocykla. Po drodze znajdę małą prostokątną czarną kostkę, która jest połączona z instalacją za pomocą dwóch kostek elektrycznych. Wystarczy odpiąć te kostki elektryczne, czyli wywalić tą prostokatną czarną kostkę i połączyć kostki od instalacji motocykla.
Co zrobiliśmy? Ano usunęliśmy rezystor/ opornik ( zdaje się tak to się nazywa fachowo ) blokujący impulsy do licznika .
Znalezienie tego opornika zajęło mi jakieś 2. minuty; słownie: dwie minuty .
Proponuję więc zacząć od poszukania takiego rezystora. Nic nie musiałem przerabiać: po odpięciu rezystora pozostałe kostki do siebie pasowały, a licznik miałem w "km/h".
Przepraszam za to "opowiadanie", ale o 3. nad ranem człowiek robi się jakiś taki wylewny hehe.
Może w Waszych motocyklach też jest taki opornik?
Powodzenia!
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN
HDK ZDZN
Dzięki za info Mars dało mi to do pokombinowania i może kogoś to naprowadzi
w manualu na str:528 znalazłem coś takiego:
Example:
An input frequency of 750 Hz will display about 60
mph.
An input frequency of 450 Hz will display about 60
km/h.
po naszemu to wychodzi coś takiego:
Częstotliwość wejściowa 750 Hz wyświetla około 60 mph.
Częstotliwość wejściowa 450 Hz wyświetla około 60
kilometrów na godzinę.
czyli sprawa by była prosta tylko ja jestem mechanikiem a na elektronice nic a nic
może ktoś z obeznanych to dalej pociągnie
szerokości i zdrowych Świąt
w manualu na str:528 znalazłem coś takiego:
Example:
An input frequency of 750 Hz will display about 60
mph.
An input frequency of 450 Hz will display about 60
km/h.
po naszemu to wychodzi coś takiego:
Częstotliwość wejściowa 750 Hz wyświetla około 60 mph.
Częstotliwość wejściowa 450 Hz wyświetla około 60
kilometrów na godzinę.
czyli sprawa by była prosta tylko ja jestem mechanikiem a na elektronice nic a nic
może ktoś z obeznanych to dalej pociągnie
szerokości i zdrowych Świąt
Kto jest online
Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości