prędkościomierz

Fatman
Posty: 546
Rejestracja: czw sty 26, 2012
Miejscowość: Marki
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 0

prędkościomierz

Post autor: Fatman » pt mar 30, 2012

witam , mój VN to anglik i prędkościomierz mam w milach . chciałbym przerobić żeby był w km i pytanie brzmi czy wystarczy zmienić zegar czy coś jeszcze ? . pewnie temat powielam ale jakoś nie potrafi znaleźć w wyszukiwarce .

Kawasakidrifter
Posty: 12
Rejestracja: pt mar 23, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Kawasaki vulcan 1500 Drifter
VROC: 0

Post autor: Kawasakidrifter » sob mar 31, 2012

Osobiście pomnóż przez 1.6 i wychodzi w km po co to zmieniać
Ryś
Jawa ts 350
Wierchowina
Khl 125
Kz 1000
Osa 175
Aktualnie drifter

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 658
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » sob mar 31, 2012

Twój motocykl ma prędkościomierz na linkę, czy elektroniczny?
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

KARUZO8
Posty: 73
Rejestracja: ndz sty 15, 2012
Miejscowość: MIEDZIANA GÓRA
Motocykl: KAWASAKI vulkan vn15
VROC: 0

Post autor: KARUZO8 » sob mar 31, 2012

VN z 1986 roku to oczywiście w oryginale linka proponuję nic nie zmieniać a dla jeszcze innego uproszczenia wskazanie zegara prędkości pomnóż razy sześć (czyli jak jedziesz 50 na godzinę to zero mijam i 5 razy 6 równa się 30 dodajesz do 50 i szybkość to 80/h. Ja też mam wersję USA pozdrawiam ps. taniej cię wyjdzie i ciągle się kształtuje myślenie oraz uwagę.... :motorynka: :motorynka: :motorynka:
KARUZO 8

Fatman
Posty: 546
Rejestracja: czw sty 26, 2012
Miejscowość: Marki
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 0

Post autor: Fatman » sob mar 31, 2012

Mars pisze:Twój motocykl ma prędkościomierz na linkę, czy elektroniczny?
jest na linke . ostatnio się zagapiłem i waliłem wielką skruchę przed panem władzą :D

Eden

Post autor: Eden » sob mar 31, 2012

a nie masz podwojnej skali?
małymi cyferkami po europejsku?

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 658
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » sob mar 31, 2012

Fatman pisze:
Mars pisze:Twój motocykl ma prędkościomierz na linkę, czy elektroniczny?
jest na linke . ostatnio się zagapiłem i waliłem wielką skruchę przed panem władzą :D
Znam tylko sposób na licznik elektroniczny. Sorry.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Jepi19
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 08, 2012
Miejscowość: Bieruń stary
Motocykl: vn 900
VROC: 0

Post autor: Jepi19 » ndz kwie 01, 2012

a czy ktoś na forum próbował stosować coś takiego http://www.sklep-motocyklowy.com.pl/kal ... -p-93.html
ja mam ten sam problem ale licznik mam elektroniczny bo nie widzialem linki
rocznik 2008
mars mógłbyś przybliżyć sprawe korekcji licznika

Awatar użytkownika
Dycha
Posty: 1570
Rejestracja: czw gru 15, 2011
Miejscowość: Białystok
Motocykl: Byl VN1600 VARADERO 1000
VROC: 34795

Post autor: Dycha » ndz kwie 01, 2012

Mars ja też jestem ciekawy z tym licznikiem elektronicznym .możesz coś podpowiedzieć.

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » ndz kwie 01, 2012

zmian azegarów nic nie da, na mój chłopski rozum jak jest linak to trzeba zmienić reduktor w skrzyni.

a jak elektroniczny to już inna bajka i patent zna Mars
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 658
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » pn kwie 02, 2012

Otóż "patent" na zmianę wskazania prędkości i przebiegu w liczniku elektronicznym jest zabiegiem najpierw kosztownym 8/ ( pkt 1), potem denerwującym :hammer: ( pkt 2 ), a na końcu .... błahym :D ( pkt 3 ).
Pozwolicie, że pobawię się przez chwilę w pisanie małej historyjki opisującej moje boje w tym temacie.
Poprzednim moim motocyklem było Suzuki GSX 600F z 2002r. Prędkość i przebieg była tam podawana w "mph", czyli w milach. Postanowiłem to zmienić i zacząłem szukać info na ten temat. Niestety internet milczał :scrach: .
Postanowiłem przestudiować krok po kroku instalację podającą info do "zegarów". Zwróciłem uwagę na czujnik prędkości. Tu zaczyna się pkt 1:
skontaktowałem się z firmą sprzedającą części do motocykli i uzyskałem informację, że to właśnie ten czujnik na 100% odpowiada za wskazywanie albo w milach albo w kilometrach. Sprzedawca ma właśnie czujnik podający w "km/h". Koszt zakupu: 100zł z przesyłką 8/ .
Po zainstalowaniu czujnika nastąpiła pierwsza przejażdżka i ... tu zaczyna się pkt 2:
prędkość i przebieg ... nadal pokazywane są w milach :hammer: . Zadzwoniłem do sprzedawcy i pogratulowałem mu wiedzy oraz smykałki do biznesu. Powiedziałem, że skoro już dostał ode mnie te 100zł, to niech uzna to za zapłatę za jego wiedzę ( zakupiony czujnik był zbędny ) i ... w końcu powie mi, co tak naprawdę odpowiada za wskazywanie w "km/h". Tu dochodzimy do pkt 3:
sprzedawca poinformował mnie, że mam "iść" od czujnika prędkości do głównej instalacji motocykla. Po drodze znajdę małą prostokątną czarną kostkę, która jest połączona z instalacją za pomocą dwóch kostek elektrycznych. Wystarczy odpiąć te kostki elektryczne, czyli wywalić tą prostokatną czarną kostkę i połączyć kostki od instalacji motocykla.

Co zrobiliśmy? Ano usunęliśmy rezystor/ opornik ( zdaje się tak to się nazywa fachowo ) blokujący impulsy do licznika :D .
Znalezienie tego opornika zajęło mi jakieś 2. minuty; słownie: dwie minuty :wall: .
Proponuję więc zacząć od poszukania takiego rezystora. Nic nie musiałem przerabiać: po odpięciu rezystora pozostałe kostki do siebie pasowały, a licznik miałem w "km/h".

Przepraszam za to "opowiadanie", ale o 3. nad ranem człowiek robi się jakiś taki wylewny hehe.
Może w Waszych motocyklach też jest taki opornik?
Powodzenia!
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Jepi19
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 08, 2012
Miejscowość: Bieruń stary
Motocykl: vn 900
VROC: 0

Post autor: Jepi19 » pt kwie 06, 2012

Dzięki za info Mars dało mi to do pokombinowania i może kogoś to naprowadzi
w manualu na str:528 znalazłem coś takiego:
Example:
An input frequency of 750 Hz will display about 60
mph.
An input frequency of 450 Hz will display about 60
km/h.
po naszemu to wychodzi coś takiego:
Częstotliwość wejściowa 750 Hz wyświetla około 60 mph.

Częstotliwość wejściowa 450 Hz wyświetla około 60
kilometrów na godzinę.
czyli sprawa by była prosta tylko ja jestem mechanikiem a na elektronice nic a nic
może ktoś z obeznanych to dalej pociągnie
szerokości i zdrowych Świąt

Fatman
Posty: 546
Rejestracja: czw sty 26, 2012
Miejscowość: Marki
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 0

Post autor: Fatman » sob kwie 07, 2012

Eden pisze:a nie masz podwojnej skali?
małymi cyferkami po europejsku?
skala jest ale wieczorem to ledwo ją widać :) , wogóle ledwo ją widać

Fatman
Posty: 546
Rejestracja: czw sty 26, 2012
Miejscowość: Marki
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 0

Post autor: Fatman » sob kwie 07, 2012

Badger pisze:zmian azegarów nic nie da, na mój chłopski rozum jak jest linak to trzeba zmienić reduktor w skrzyni.

a jak elektroniczny to już inna bajka i patent zna Mars
to pewnie zostawię tak jak jest :)

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 658
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » ndz kwie 08, 2012

Info dla "marekfg"- nie wiem, gdzie w VN 900 jest czujnik prędkości, ale powinien być z lewej strony silnika przy kole pasowym. Trzeba zacząć od namierzenia tego czujnika, a potem, to już (powino być) "z górki" :ok: .
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą