Jak ustrzelić bezawaryjnego Vulcana 750?

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 571
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Legionowo
Motocykl: VN 750, VN 15, vn 900
VROC: 31422

Post autor: Kuba » wt kwie 03, 2012

A ja się ośmielę napisać że VN 750 jest seryjnie produkowanym chopperem z silnikiem V2 o charakterystyce półsportowej. Vulcany o większej pojemności są już fabrycznymi cruiserami.
Szkoda że producenci odeszli od linii chopperów a może dla tego 750 schodził z taśmy przez 21 lat bez zmian konstrukcyjnych (od 95r. polepszyli go materiałowo).
Ja swoim śmigam w dalekie wypady i jak na moje potrzeby to 750 idealnie się spisuje w roli podróżnika. Jest w miarę lekki i zwrotny, ma dużą moc więc przy maksymalnym obciążeniu można śmiało kiwać tiry i jest stosunkowo wysoki do lekkich bezdroży.
Tak jak Rudy napisał silnik to kuriozum i trzeba albo samemu się bawić albo znaleźć fachurę który nie raz go robił.
Jedno jest pewne przy wyborze tego modelu trzeba być w pełni świadomym jak się nim jeździ, jak się go słyszy i jak się go naprawia.
Dzisiaj jest pierwszym dniem reszty mojego życia.

Awatar użytkownika
adamli
Posty: 1562
Rejestracja: pn sie 08, 2011
Miejscowość: zielonka k/w-wy
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 34189

Post autor: adamli » wt kwie 03, 2012

Rudy ....chyba wykupię u ciebie praktyki w wyciąganiu z ramy i rozbieraniu silniczka ;) :piwa:
Kiedy humor ci się zjebie, wsiądź na motor będziesz w niebie ;) ~~~~

VROC: 34189 tel. 511616633

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » wt kwie 03, 2012

ja chetnie podziele sie umiejetnoscia rwania kregoslupa elektrycznego :) :ok:

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » wt kwie 03, 2012

no to ciekawe kto mnie pobije vn 1500 silnik obok motocykla w 55minut !! (z zegarkiem w reku )
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

Awatar użytkownika
Chopper1993
Posty: 147
Rejestracja: śr lut 01, 2012
Miejscowość: Poznań (Czerwonak)
Motocykl: Kawasaki Vulcan 750
VROC: 0

Post autor: Chopper1993 » śr kwie 04, 2012

Jak kupiłem VN 750 4 miesiące temu i cały czas prubuję go naprawić :mad:
muli się na obrotach i wyciąga tylko 100 km/h :wall:

Awatar użytkownika
adamli
Posty: 1562
Rejestracja: pn sie 08, 2011
Miejscowość: zielonka k/w-wy
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 34189

Post autor: adamli » śr kwie 04, 2012

Lacik pod koniec kwietnia szykuje mi się mała partaninka w Katowicach i Pszczynie to może będzie możliwość integracji... :picie: i przy pogadamy o kręgosłupach :mrgreen:
Kiedy humor ci się zjebie, wsiądź na motor będziesz w niebie ;) ~~~~

VROC: 34189 tel. 511616633

Awatar użytkownika
adamli
Posty: 1562
Rejestracja: pn sie 08, 2011
Miejscowość: zielonka k/w-wy
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 34189

Post autor: adamli » śr kwie 04, 2012

Mój VN-ek jak każda używana maszyna też potrzebował i potrzebuje napraw lub wymiany zużytych części,ale to rozkładam na dłuższy czas.Teraz zostały wymienione tylko elementy uniemożliwiające jazdę i zaliczenie przeglądu :mrgreen: .....i w :pedzi:
Kiedy humor ci się zjebie, wsiądź na motor będziesz w niebie ;) ~~~~

VROC: 34189 tel. 511616633

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pt kwie 06, 2012

Chopper1993 pisze:Jak kupiłem VN 750 4 miesiące temu i cały czas prubuję go naprawić :mad:
muli się na obrotach i wyciąga tylko 100 km/h :wall:
To żaden problem tylko serca potrzeba i trochę pogrzebania przy gaźnikach.
Sprawa bardzo prosta ;)

Awatar użytkownika
Chopper1993
Posty: 147
Rejestracja: śr lut 01, 2012
Miejscowość: Poznań (Czerwonak)
Motocykl: Kawasaki Vulcan 750
VROC: 0

Post autor: Chopper1993 » sob kwie 07, 2012

I tu się pojawia problem bo gaźniki są w porządku
wyczyszczone, wyregulowanie i zsynchronizowanie
a problem nie znika

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pn kwie 09, 2012

To jeżeli Jesteś pewien gaźników to stawiałbym na układ zapłonowy. Fajki i cewki zapłonowe sądzę że powodowałyby przerywaną / nierówną pracę. Sprawdź z elektrykiem elektroniczny moduł zapłonowy, impulsatory. Kiedy wymieniałeś olej ? jak się ma alternator? Sprawdź połączenia/przewody od impulsatorów. Czy tą przypadłość masz tylko na zimnym silniku ?

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » wt kwie 10, 2012

adamli pisze:Lacik pod koniec kwietnia szykuje mi się mała partaninka w Katowicach i Pszczynie to może będzie możliwość integracji... :picie: i przy pogadamy o kręgosłupach :mrgreen:
no problem :ok:

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » wt kwie 10, 2012

A ja Ci mówię że to na pewno układ paliwowy, i na pewno to gaźniki może kranik tak czy tak to go zalewa. Nic innego nie może być przecież rozrządu ani klawiatury nie dotykałeś.

Awatar użytkownika
Chopper1993
Posty: 147
Rejestracja: śr lut 01, 2012
Miejscowość: Poznań (Czerwonak)
Motocykl: Kawasaki Vulcan 750
VROC: 0

Post autor: Chopper1993 » wt kwie 10, 2012

Piotr_Classic pisze:To jeżeli Jesteś pewien gaźników to stawiałbym na układ zapłonowy. Fajki i cewki zapłonowe sądzę że powodowałyby przerywaną / nierówną pracę. Sprawdź z elektrykiem elektroniczny moduł zapłonowy, impulsatory. Kiedy wymieniałeś olej ? jak się ma alternator? Sprawdź połączenia/przewody od impulsatorów. Czy tą przypadłość masz tylko na zimnym silniku ?
Olej wymieniałem po kupnie jakieś 2 miesiące temu
alternator działa prawidłowo
a problemu ma niezależnie od stanu rozgrzania silnika
Kranik paliwa rozebrałem wyczyściłem sprawdziłem uszczelnienia
świece i fajki został sprawdzone i działają poprawnie

Przy rozrządzie nic nie grzebałem ale nie wykluczone że jakiś "domorosły" mechanik spieprzył robotę.
szukam dalej :hammer:

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » czw kwie 12, 2012

Chopper1993 pisze:
Piotr_Classic pisze:To jeżeli Jesteś pewien gaźników to stawiałbym na układ zapłonowy. Fajki i cewki zapłonowe sądzę że powodowałyby przerywaną / nierówną pracę. Sprawdź z elektrykiem elektroniczny moduł zapłonowy, impulsatory. Kiedy wymieniałeś olej ? jak się ma alternator? Sprawdź połączenia/przewody od impulsatorów. Czy tą przypadłość masz tylko na zimnym silniku ?
Olej wymieniałem po kupnie jakieś 2 miesiące temu
alternator działa prawidłowo
a problemu ma niezależnie od stanu rozgrzania silnika
Kranik paliwa rozebrałem wyczyściłem sprawdziłem uszczelnienia
świece i fajki został sprawdzone i działają poprawnie

Przy rozrządzie nic nie grzebałem ale nie wykluczone że jakiś "domorosły" mechanik spieprzył robotę.
szukam dalej :hammer:
Powiem tak jak będziesz miał gaźniki na wierzchu to wykręć dysze i sprawdź czy mają takie same numery. Jak będziesz miał te numery dysz to wyślij mi na PW to powiem czy są to gaźniki od tego modelu, może ktoś wsadził inne.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 132 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 132 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą