Gaśnie po zamknięciu ssania.

Awatar użytkownika
Borys
Posty: 215
Rejestracja: sob kwie 11, 2015
Miejscowość: Prostki k/ Ełku
Motocykl: Kawasaki VN 800 Classic
VROC: 0

Gaśnie po zamknięciu ssania.

Post autor: Borys » sob kwie 11, 2015

Witam Serdecznie wszystkich posiadaczy Vulcanów...Jestem Robert i jestem tu nowy..

Byc może taki temat już byłó ale nie moge znaleśc...

Od kilku dni uzytkuje Kawasakki VN 800 Classis i przy wyłączonym ssaniu motocykl po zamknieciu manetki gazu gasnie. Przy gorącym silniku bez ssania nie zapali. Na wysokich obrotach nie ciagnie tak jak trzeba...Co może byc przyczyna??? Prosze o jakies rady...
:(
Borys - pozdrawiam.

Andy
Posty: 2540
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
VROC: 34888

Post autor: Andy » ndz kwie 12, 2015

Regulacja wolnych obrotów ?
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...

Awatar użytkownika
Borys
Posty: 215
Rejestracja: sob kwie 11, 2015
Miejscowość: Prostki k/ Ełku
Motocykl: Kawasaki VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: Borys » ndz kwie 12, 2015

A można dokonać tej regulacji samemu???
W mojej okolicy nie ma serwisu Kawasaki niestety...
Borys - pozdrawiam.

Duch

Post autor: Duch » ndz kwie 12, 2015

Tak POD puszką filtra powietrza powinien być "dynks - CZARNY" którym kręcisz w lewo - zmiejszasz obroty w prawo - zwiększasz obroty

Awatar użytkownika
Borys
Posty: 215
Rejestracja: sob kwie 11, 2015
Miejscowość: Prostki k/ Ełku
Motocykl: Kawasaki VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: Borys » ndz kwie 12, 2015

Dziękuje kolegom za pomoc..spróbuję jeszcze rozebrać i przeczyścic kranik może w nim jest dużo syfu który zmniejsza dopływ paliwa, a potem spróbuję podkręcić obroty jak radzicie...
Borys - pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1261
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Post autor: Jurek » ndz kwie 12, 2015

Łatwiej na początek podkręcić obroty bo pokrętło masz na lince przy filtrze powietrza.

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » pn kwie 13, 2015

Jesteś pewny że pali na obydwu garach?
Wcale nie łatwo to określić na wolnych obrotach i da się nawet taką 800ką jeździć.
Częstym błędem "nowych posiadaczy" jest odpalanie na krótko w garażu - żeby ten czy owy posłuchał jak fajnie pracuje.
800ka po uruchomieniu silnika powinna pochodzić aż się wiatrak załączy. Jak gasisz zimny silnik do duże prawdopodobieństwo, że przy kolejnym uruchomieniu tylna świeca będzie zalana.
:ok:

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn kwie 13, 2015

Ja nigdy nie wyciągałem ssania powyżej połowy, jak wyjąłem do końca to kilka razy zalało, co do
Lecho pisze:Częstym błędem "nowych posiadaczy" jest odpalanie na krótko w garażu - żeby ten czy owy posłuchał jak fajnie pracuje.
:D to fakt, pierwsze dwa zalania to dokładnie tak wyglądały :ok:
podkręcenie wolnych obrotów powinno pomóc, ale też u mnie zdarza się tak, że czasem "chowam" wajchę ssania z lekkim gazem na manetce bo potrafi zgasnąć ogólnie ssania używam tylko wtedy gdy nie mam zbytnio czasu, za to lekkie podkręcenie wolnych obrotów u mnie wyeliminowało używanie ssania latem i raczej staram się czy odpaliłem ze ssaniem czy bez to przez pierwsze pare km nie szarżować z manetką gazu.

Awatar użytkownika
Borys
Posty: 215
Rejestracja: sob kwie 11, 2015
Miejscowość: Prostki k/ Ełku
Motocykl: Kawasaki VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: Borys » pn kwie 13, 2015

Tak jak piszecie - tak robiłem ...kupiłem go w styczniu i jak ktos mi się trafiał to odpalałem na krótko żeby posłuchać... oczywiście na ssaniu , jak sami zauważyliscie to pewnie błąd świerzaka...
Zauważyłem zjawisko że najpierw grzeje się przedni cylinder a potem dopiero tylny, ale dym szedł z obu wydechów - czy to normalne???
Dziś podkręciłem obroty i po krótkim nagrzaniu pracuje bez ssania i odpala też bez ssania...powinno być teraz lepiej...
Nie dziwcie się koledzy że o takie rzeczy pytam, ale dotychczas użytkowałem AVO S425 z 1959 r a to moto z innej epoki...
ps. Lecho - znalazłem na forum chyba Twoją byłą 800,...ja też mam taki turkusik... :ok:
Borys - pozdrawiam.

Awatar użytkownika
RadekSłupsk
Posty: 302
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
VROC: 35633

Post autor: RadekSłupsk » pn kwie 13, 2015

pozwole sobie wtracic. Mysle, ze rowniez przeglad gaznika, linek, i innych dupereli pomoze. rozebranie i podstawowe czyszczenie nie zaszkodzi. nie jest to skomplikowany twor- o tyle latwiej samemu serwisowac ten motor (tudziez motocykl dla wrazliwych :P )
cos sie moze podwieszac, brudek wlecial, proszek z paliwa ... "just name it"
na spokojnie, bez wodeczki, do tematu podejdz i bedzie Pan zadowolony :yeee:
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed

VROC #35633

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » pn kwie 13, 2015

Rborys pisze:Zauważyłem zjawisko że najpierw grzeje się przedni cylinder a potem dopiero tylny, ale dym szedł z obu wydechów - czy to normalne???
Niestety normalne - tzn normalne przy pracy na jednym cylindrze.
Dymią tak samo i ten niepracujący też się nagrzewa.
Jeżeli na wolnych obrotach motocykl pracuje równiutko, to najprawdopodobniej robi to na jednym garze. Jak chodzą dwa praca jest nierównomierna.
;)
Tak kolorek jest super.
Powinieneś dokupić przedni gmol (dla własnego bezpieczeństwa) i zrobić coś z tą szybą, bo jakaś taka wielka jest - ale to już rzecz gustu.
:ok:

Awatar użytkownika
Borys
Posty: 215
Rejestracja: sob kwie 11, 2015
Miejscowość: Prostki k/ Ełku
Motocykl: Kawasaki VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: Borys » pn kwie 13, 2015

No to załóżmy że drugi cylinder może nie pracowac bo jest zalany...co zrobić?
Wyciągać swiece, czy uruchomić go bez ssania i pozostawić na chodzie aż włączy sie wentylator??Może wtedy się wypali? :(
Szyba dość duża jest to fakt, chciałem ja zdemontować ale może lepiej niech będzie...gmole planuje dokupic może latem bo przez ich brak brat mój na Shadowce rozwalił sobie kolano gdy skuter wjechał przed niego i musiał położyc motor...
Borys - pozdrawiam.

Duch

Post autor: Duch » wt kwie 14, 2015

a najlepiej odpal niech po chodzi na wolnych obrotach do pierwszego załonczenia wentylatora a potem siadasz i w trase, albo będzie działał jak należy albo warsztat :scrach:

Awatar użytkownika
Borys
Posty: 215
Rejestracja: sob kwie 11, 2015
Miejscowość: Prostki k/ Ełku
Motocykl: Kawasaki VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: Borys » wt kwie 14, 2015

Tak własnie zamierzam zrobić "Duchu"...odpalić na wolnych i pozostawić aż wlaczy się wentylator ...potem przejadę się i sprawdzę czy ma moc czy nie bo ostatnio miałem wrażenie jakby mocy mu brakowało....dziekuje wszystkim za rady i na razie kończe temat.. :yeee:
Borys - pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1261
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Post autor: Jurek » wt kwie 14, 2015

Najlepiej to sprawdź świece. Prawdopodobnie na drugim masz czarną. Odpal go i przyłóż rękę do wydechów. Jak nie równo bije to znaczy, że jeden nie pali. Zmień świece na nowe.

Awatar użytkownika
Borys
Posty: 215
Rejestracja: sob kwie 11, 2015
Miejscowość: Prostki k/ Ełku
Motocykl: Kawasaki VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: Borys » pt kwie 17, 2015

Sprawdzę świecę na 2 cylindrze, oczyszczę i sprawdzę czy zadziała... jak nie to kupię nowe i zobaczymy...ucze się prawidłowego postępowania z tym motocyklem... :oki:
Borys - pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Borys
Posty: 215
Rejestracja: sob kwie 11, 2015
Miejscowość: Prostki k/ Ełku
Motocykl: Kawasaki VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: Borys » sob kwie 18, 2015

Koledzy...zrobiłem wszystko co powyżej radziliście.....i pomogło :)
poczyściłem kranik, podkręciłem obroty, sprawdziłem świece i faktycznie na 2 cylindrze była "czarna".
Zmieniłem na nowe i ....dopiero teraz słysze jak powinien pracować ten silnik - niesamowite...
Dziekuje wszystkim za pomocne rady i licze na pomoc w przyszłości.
Pozdrawiam i :ok:
Borys - pozdrawiam.

Legion
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 15, 2013
Miejscowość: Oleśnica
Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
VROC: 0

Post autor: Legion » sob kwie 18, 2015

Sprawdź za jakiś czas, czy kolor nowej świecy przypadkiem szybko nie zmieni się na podobny jak obecnie, bo to może wskazywać na problem z tym cylindrem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 35 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 35 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą