Zerwany gwint śruby spustu oleju

Gregory
Posty: 29
Rejestracja: pn cze 30, 2014
Miejscowość: Stasi Las
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Zerwany gwint śruby spustu oleju

Post autor: Gregory » śr lut 10, 2016

Niestety mam problem jak w tytule. Nie wiem jak zabrać się za naprawę. Rozwiercać na 14 mm?
Naprawiać gwint za pomocą specjalnych wkładek? Wtedy też trzeba wiercić. Chciałbym uniknąć rozpoławiania silnika. Będę wdzięczny za pomysły i sugestie. Pozdrawiam.
Amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica...

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr lut 10, 2016

Zerwałeś "korek" czy gwint w bloku silnika ?

Gregory
Posty: 29
Rejestracja: pn cze 30, 2014
Miejscowość: Stasi Las
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Gregory » śr lut 10, 2016

Z korkiem nie było by problemu bo nowy kosztuje ok 15 zł w serwisie. Poszedł gwint w bloku.
Amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica...

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » śr lut 10, 2016

Najlepiej kupić zestaw helicoil i powrócić do orginalnego korka?! Ja regenerowałem gwinty w odlewie żeliwnym i super sprawa stalowa sprężynka lepsza od orginalnego gwintu.

Gregory
Posty: 29
Rejestracja: pn cze 30, 2014
Miejscowość: Stasi Las
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Gregory » śr lut 10, 2016

Myślałem o helicoil ale wydaje mi się, że będzie problem ze "złamaniem" tej sprężynki w końcowej fazie montażu. Nie chciałbym żeby ten kawałeczek został w silniku.
Amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica...

CadetC
Posty: 84
Rejestracja: czw sty 31, 2013
Miejscowość: Augustów
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: CadetC » śr lut 10, 2016

Gregory pisze: Nie chciałbym żeby ten kawałeczek został w silniku.
Może da się dobrać korek z magnesem na końcu - wyłapał by ewentualne drobiny po montażu .

Krzysztof

Gregory
Posty: 29
Rejestracja: pn cze 30, 2014
Miejscowość: Stasi Las
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Gregory » pt lut 12, 2016

Sprawa załatwiona. Rozwierciłem otwór i nagwintowałem gwintownikiem M14 1,5. Korek zaadoptowałem od Volkswagena. W związku z tym mam na sprzedaż nowiutki, oryginalny korek spustu oleju z podkładką do Kawasaki 1500. Jeśli ktoś potrzebuje oddam za przysłowiowe piwo.
Amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica...

Awatar użytkownika
Skiba1
Posty: 767
Rejestracja: pn kwie 06, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kowboj, Dzida i Zdzira
VROC: 0

Post autor: Skiba1 » pt lut 12, 2016

cześć
to ja poproszę - właśnie miałem zmieniać olej
wyślij mi na priva dane do przelewu :)
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526

Gregory
Posty: 29
Rejestracja: pn cze 30, 2014
Miejscowość: Stasi Las
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Gregory » sob lut 13, 2016

Korek "sprzedany".
Amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą