remont silnika VN15 SE
Dawno mnie nie było
Zrobiliśmy trochę pomiarów
Pierwszy górny pierścień ma 0,7 mm luzu
Tłok w cylindrze ma luzu 0,06-0,07 mm
Po obwodzie cylinder ma różnice 0,01 mm
Wracając do sposobu wsadzenia tłoków to wycięcia na zawory ssące są większe i wygląda na to że dobrze to jest wsadzone...pomimo tego że serwisówka "mówi" inaczej, no ale tłoki są inne wiec pewnie dlatego
[ Dodano: Pią Sty 14, 2011 ]
Pierwszy i drugi pierścień mają luzu po 0,7 mm
W serwisówce pisze że pierwszy może mieć luzu do 0,7 a drugi do 0,9 mm
Rowki w tłokach nie są wyrobione, pierścienie nie maja luzów.
Można powiedzieć że pierścienie nie są najgorsze, w końcu kompresja jest dobra
Ale i tak chyba je wymienię tylko się zastanawiam jakie, sprawdzałem te gap less (trzeba by dorobić bo nie maja w ofercie) i myślałem też nad wossnerem
Tak samo mam z łańcuchami do rozrządu, nie wezmę OEM bo widać że kawasaki nie umie robić części zamiennych:) chyba wezmę DID-a.
Aha sprawdziłem co to mam za tłoki wsadzone - ART czyli Tajwan albo Tajlandia...dobrze ze nie żółta rączka:)
[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 ]
Panewki mam"czarne" i takie juz pozostaną.
Lańcuchy DID zakute.
A jeśli chodzi o pierścienie to zostaje mi wzięcie oryginalnych nad wymiarowych. Wossner nie ma, w Primie w Łodzi też nie ma, szukałem też pierścieni gaplessa z USA (www.totalseal.com). Dorobić nie dorobią, mogę oczywiście dorobić sobie tłoki i to już z pierścieniami...u Wossnera za sztuke 1400:)
Zrobiliśmy trochę pomiarów
Pierwszy górny pierścień ma 0,7 mm luzu
Tłok w cylindrze ma luzu 0,06-0,07 mm
Po obwodzie cylinder ma różnice 0,01 mm
Wracając do sposobu wsadzenia tłoków to wycięcia na zawory ssące są większe i wygląda na to że dobrze to jest wsadzone...pomimo tego że serwisówka "mówi" inaczej, no ale tłoki są inne wiec pewnie dlatego
[ Dodano: Pią Sty 14, 2011 ]
Pierwszy i drugi pierścień mają luzu po 0,7 mm
W serwisówce pisze że pierwszy może mieć luzu do 0,7 a drugi do 0,9 mm
Rowki w tłokach nie są wyrobione, pierścienie nie maja luzów.
Można powiedzieć że pierścienie nie są najgorsze, w końcu kompresja jest dobra
Ale i tak chyba je wymienię tylko się zastanawiam jakie, sprawdzałem te gap less (trzeba by dorobić bo nie maja w ofercie) i myślałem też nad wossnerem
Tak samo mam z łańcuchami do rozrządu, nie wezmę OEM bo widać że kawasaki nie umie robić części zamiennych:) chyba wezmę DID-a.
Aha sprawdziłem co to mam za tłoki wsadzone - ART czyli Tajwan albo Tajlandia...dobrze ze nie żółta rączka:)
[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 ]
Panewki mam"czarne" i takie juz pozostaną.
Lańcuchy DID zakute.
A jeśli chodzi o pierścienie to zostaje mi wzięcie oryginalnych nad wymiarowych. Wossner nie ma, w Primie w Łodzi też nie ma, szukałem też pierścieni gaplessa z USA (www.totalseal.com). Dorobić nie dorobią, mogę oczywiście dorobić sobie tłoki i to już z pierścieniami...u Wossnera za sztuke 1400:)
NIC
polecam się:)ale jakby co to "co złego to nie ja"bartazzz pisze:obym nie musiał ale w razie W pisze się na konsultacje
[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 ]
A to dobre...znazałem coś takiego
http://www.orientexpress.com/Kawasaki/C ... n/Pistons/
A jak pisałem do JE to mi napisali że nie mają tłoków do Vulcana
NIC
to chyba temat rzeka...ja na moim mam natrzaskane 35 000 mil ale ciężko stwierdzić czy to rzeczywisty przebieg. robić coś musiałem bo nie odpalał i brał "za dużo" oleju
[ Dodano: Nie Gru 12, 2010 ]
a tak na poważnie to niepokojąca jest ta rysa na cylindrze którą widać na zdjęciach[/quote]
Może na zdjęciach to tak wygląda, ale w rzeczywistości cylindry są ok.
[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 ]
wracając do
http://www.orientexpress.com/Kawasaki/C ... n/Pistons/
To się dowiedziałem, że jest to komplet z pierścieniami.
Koszt dwóch tłoków (320$) plus transport (51$) no i dochodzi vat i cło w Polsce.
No tylko, że najlepiej jest zrobić szlif i wsadzić nowe tłoki a ja bym nie mógł już robić szlifu (dlatego że już zrobił go ktoś wcześniej...nie wiem czy płakać czy się śmiać)...można powiedzieć że jestem w dupie....i to głębokiej:)
[ Dodano: Nie Gru 12, 2010 ]
a tak na poważnie to niepokojąca jest ta rysa na cylindrze którą widać na zdjęciach[/quote]
Może na zdjęciach to tak wygląda, ale w rzeczywistości cylindry są ok.
[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 ]
wracając do
http://www.orientexpress.com/Kawasaki/C ... n/Pistons/
To się dowiedziałem, że jest to komplet z pierścieniami.
Koszt dwóch tłoków (320$) plus transport (51$) no i dochodzi vat i cło w Polsce.
No tylko, że najlepiej jest zrobić szlif i wsadzić nowe tłoki a ja bym nie mógł już robić szlifu (dlatego że już zrobił go ktoś wcześniej...nie wiem czy płakać czy się śmiać)...można powiedzieć że jestem w dupie....i to głębokiej:)
NIC
chciałbym żeby "sprawa zużycia oleju" stała się historią jednak w cuda nie wierzę...bartazzz pisze:bzq, jestem ciekawy na jakim poziomie będzie "legendarne" zużycie oleju po remoncie
[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 ]
nad tym rozwiązaniem też się zastanawiałem i szczerze mówiąc dalej się zastanawiam, zobaczę co zdziałamy tym remontem i może przy okazji następnego wyciągania silnika:)Roy pisze:A nie taniej by było wymienić silnik??
Jeśli się już na to zdecyduje to na pewno nie wsadzę takiego samego silnika tylko z 1600
NIC
-
- Posty: 317
- Rejestracja: śr paź 27, 2010
- Miejscowość: KOSZALIN
- Motocykl: moto vacante...
- VROC: 0
to bardzo ciekawe i z przyjemnością poczytałbym sposób oraz efekty takiej przeróbki
nad tym rozwiązaniem też się zastanawiałem i szczerze mówiąc dalej się zastanawiam, zobaczę co zdziałamy tym remontem i może przy okazji następnego wyciągania silnika:)
Jeśli się już na to zdecyduje to na pewno nie wsadzę takiego samego silnika tylko z 1600
Poszukaj po pracowniach które renowują stare moto lub auta.
zadzwoń sobie np. tutaj -> http://www.acoldtimer.pl/
zadzwoń sobie np. tutaj -> http://www.acoldtimer.pl/
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750
- centek
- Posty: 1319
- Rejestracja: wt kwie 06, 2010
- Miejscowość: Bełchatów
- Motocykl: Honda Varadero
- VROC: 31455
nie ma wg. mnie niezajechanych silników do naszych piętnastek... mało kto decyduje się na remont silnika za około 4k pln lub więcej z robocizną, więc idzie na sprzedaż... podmiana na 1600.... wykonalne, monster garage - kupa roboczogodzin i da się zrobić. czekam z niecierpliwością na efekty Waszej z ojcem pracy. Mam cichą nadzieję, że remont okaże się dobrym strzałem i kolejna piętnastka wroci na drogi.
dzięki ale poszukam czegoś bliżej...chyba w Gliwicach jest jakiś dobry serwis ale muszę go odnaleźćRoy pisze:Poszukaj po pracowniach które renowują stare moto lub auta.
zadzwoń sobie np. tutaj -> http://www.acoldtimer.pl/
[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 ]
czasami jak patrze na naszą robotę i to nie tylko jeśli chodzi o motor to myślę, że można by nagrać parę odcinków "Sąsiadów"...centek pisze:nie ma wg. mnie niezajechanych silników do naszych piętnastek... mało kto decyduje się na remont silnika za około 4k pln lub więcej z robocizną, więc idzie na sprzedaż... podmiana na 1600.... wykonalne, monster garage - kupa roboczogodzin i da się zrobić. czekam z niecierpliwością na efekty Waszej z ojcem pracy. Mam cichą nadzieję, że remont okaże się dobrym strzałem i kolejna piętnastka wroci na drogi.
3 sprawa: szczotka do honowania - średnica 115mm i dł. roboczej 100mm, w granulacji 120 lub 320...cena netto szczotki wynosi 442 zł.
NIC
Kto jest online
Jest 11 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 11 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości