remont silnika VN15 SE

GROSZEK
Posty: 120
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: WAŁBRZYCH
Motocykl: KAWASAKI VN 1500 NOMAD
VROC: 0

Post autor: GROSZEK » ndz gru 12, 2010

Bedzie dobrze :mrgreen:

[ Dodano: Sro Gru 15, 2010 ]
Operacja składania rozpoczęta

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » śr lut 23, 2011

Dawno mnie nie było
Zrobiliśmy trochę pomiarów
Pierwszy górny pierścień ma 0,7 mm luzu
Tłok w cylindrze ma luzu 0,06-0,07 mm
Po obwodzie cylinder ma różnice 0,01 mm

Wracając do sposobu wsadzenia tłoków to wycięcia na zawory ssące są większe i wygląda na to że dobrze to jest wsadzone...pomimo tego że serwisówka "mówi" inaczej, no ale tłoki są inne wiec pewnie dlatego

[ Dodano: Pią Sty 14, 2011 ]
Pierwszy i drugi pierścień mają luzu po 0,7 mm
W serwisówce pisze że pierwszy może mieć luzu do 0,7 a drugi do 0,9 mm
Rowki w tłokach nie są wyrobione, pierścienie nie maja luzów.
Można powiedzieć że pierścienie nie są najgorsze, w końcu kompresja jest dobra
Ale i tak chyba je wymienię tylko się zastanawiam jakie, sprawdzałem te gap less (trzeba by dorobić bo nie maja w ofercie) i myślałem też nad wossnerem
Tak samo mam z łańcuchami do rozrządu, nie wezmę OEM bo widać że kawasaki nie umie robić części zamiennych:) chyba wezmę DID-a.
Aha sprawdziłem co to mam za tłoki wsadzone - ART czyli Tajwan albo Tajlandia...dobrze ze nie żółta rączka:)



[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 ]
Panewki mam"czarne" i takie juz pozostaną.
Lańcuchy DID zakute.
A jeśli chodzi o pierścienie to zostaje mi wzięcie oryginalnych nad wymiarowych. Wossner nie ma, w Primie w Łodzi też nie ma, szukałem też pierścieni gaplessa z USA (www.totalseal.com). Dorobić nie dorobią, mogę oczywiście dorobić sobie tłoki i to już z pierścieniami...u Wossnera za sztuke 1400:)
NIC

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » śr lut 23, 2011

obym nie musiał ale w razie W pisze się na konsultacje :D

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » pn lut 28, 2011

bartazzz pisze:obym nie musiał ale w razie W pisze się na konsultacje :D
polecam się:)ale jakby co to "co złego to nie ja" :D

[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 ]
A to dobre...znazałem coś takiego
http://www.orientexpress.com/Kawasaki/C ... n/Pistons/
A jak pisałem do JE to mi napisali że nie mają tłoków do Vulcana
NIC

Eden

Post autor: Eden » pn lut 28, 2011

czesto na forum sa tematy remontu silnika w vn 1500, czy to jakas przypadlość tegomodelu czy poprostu przebiegi juz duze i trzeba robić, napiszcie przy jakich przebiegach robicie juz remont silnika?

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » pn lut 28, 2011

to chyba temat rzeka...ja na moim mam natrzaskane 35 000 mil ale ciężko stwierdzić czy to rzeczywisty przebieg. robić coś musiałem bo nie odpalał i brał "za dużo" oleju


[ Dodano: Nie Gru 12, 2010 ]
a tak na poważnie to niepokojąca jest ta rysa na cylindrze którą widać na zdjęciach[/quote]

Może na zdjęciach to tak wygląda, ale w rzeczywistości cylindry są ok.

[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 ]
wracając do
http://www.orientexpress.com/Kawasaki/C ... n/Pistons/
To się dowiedziałem, że jest to komplet z pierścieniami.
Koszt dwóch tłoków (320$) plus transport (51$) no i dochodzi vat i cło w Polsce.
No tylko, że najlepiej jest zrobić szlif i wsadzić nowe tłoki a ja bym nie mógł już robić szlifu (dlatego że już zrobił go ktoś wcześniej...nie wiem czy płakać czy się śmiać)...można powiedzieć że jestem w dupie....i to głębokiej:)
NIC

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » pn lut 28, 2011

bzq, jestem ciekawy na jakim poziomie będzie "legendarne" zużycie oleju po remoncie

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » pn lut 28, 2011

A nie taniej by było wymienić silnik??
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » pn lut 28, 2011

bartazzz pisze:bzq, jestem ciekawy na jakim poziomie będzie "legendarne" zużycie oleju po remoncie
chciałbym żeby "sprawa zużycia oleju" stała się historią jednak w cuda nie wierzę...

[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 ]
Roy pisze:A nie taniej by było wymienić silnik??
nad tym rozwiązaniem też się zastanawiałem i szczerze mówiąc dalej się zastanawiam, zobaczę co zdziałamy tym remontem i może przy okazji następnego wyciągania silnika:)
Jeśli się już na to zdecyduje to na pewno nie wsadzę takiego samego silnika tylko z 1600
NIC

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » pn lut 28, 2011


nad tym rozwiązaniem też się zastanawiałem i szczerze mówiąc dalej się zastanawiam, zobaczę co zdziałamy tym remontem i może przy okazji następnego wyciągania silnika:)
Jeśli się już na to zdecyduje to na pewno nie wsadzę takiego samego silnika tylko z 1600
to bardzo ciekawe i z przyjemnością poczytałbym sposób oraz efekty takiej przeróbki

Eden

Post autor: Eden » wt mar 01, 2011

moze to jest podobnie jak 800 i 900

podobno ramy sa te same albo bardzo zblizone

tak gdzies czytalem

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » wt mar 01, 2011

silnik z zewnątrz jest trochę inny, inne mocowania
NIC

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » wt mar 01, 2011

Ja bym wolał chyba podmienić silnik. Zrobisz gary, zrobisz głowice a i tak ciągle będzie się coś sypało a ciągnąć olej pewnie będzie bo takie a nie inne pasowania fabryczne zastosować musisz.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » śr mar 02, 2011

narazie zrobię to co zrobię i zobaczę:)
obecnie poszukuje szczotki do honowania aby wykonać rysy na cylindrze. Jakoś nie wierze serwisą w opolu i nawet nie wiem czy mają odpowiedni sprzęt żeby coś takiego zrobić.
Najwyżej będę się musiał wybrać w stronę Wrocławia lub Katowic
NIC

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » śr mar 02, 2011

Poszukaj po pracowniach które renowują stare moto lub auta.
zadzwoń sobie np. tutaj -> http://www.acoldtimer.pl/
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » śr mar 02, 2011

nie ma wg. mnie niezajechanych silników do naszych piętnastek... mało kto decyduje się na remont silnika za około 4k pln lub więcej z robocizną, więc idzie na sprzedaż... podmiana na 1600.... wykonalne, monster garage - kupa roboczogodzin i da się zrobić. czekam z niecierpliwością na efekty Waszej z ojcem pracy. Mam cichą nadzieję, że remont okaże się dobrym strzałem i kolejna piętnastka wroci na drogi.

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » śr mar 02, 2011

Roy pisze:Poszukaj po pracowniach które renowują stare moto lub auta.
zadzwoń sobie np. tutaj -> http://www.acoldtimer.pl/
dzięki ale poszukam czegoś bliżej...chyba w Gliwicach jest jakiś dobry serwis ale muszę go odnaleźć

[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 ]
centek pisze:nie ma wg. mnie niezajechanych silników do naszych piętnastek... mało kto decyduje się na remont silnika za około 4k pln lub więcej z robocizną, więc idzie na sprzedaż... podmiana na 1600.... wykonalne, monster garage - kupa roboczogodzin i da się zrobić. czekam z niecierpliwością na efekty Waszej z ojcem pracy. Mam cichą nadzieję, że remont okaże się dobrym strzałem i kolejna piętnastka wroci na drogi.
czasami jak patrze na naszą robotę i to nie tylko jeśli chodzi o motor to myślę, że można by nagrać parę odcinków "Sąsiadów"... :boje:

3 sprawa: szczotka do honowania - średnica 115mm i dł. roboczej 100mm, w granulacji 120 lub 320...cena netto szczotki wynosi 442 zł.
NIC

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » śr mar 02, 2011

Walcz Star, walcz :) Cena szczoty masakra ale specjalistyczne narzędzia tanie nie są. Taniej wyjdzie Ci chyba zlecenie to jakiemuś warsztatowi i zawsze można wysłać garnki do jakiegoś fachury.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » śr mar 02, 2011

Roy ma chyba rację, nie znam cen tego zabiegu, ale powinno być taniej niż kupowanie narzędzia.

Awatar użytkownika
Zdziś
Posty: 2086
Rejestracja: czw cze 24, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 NOMAD
VROC: 34481

Post autor: Zdziś » śr mar 02, 2011

Robiłem nie dawno taki zabieg do pilarki spalinowej bratu zapłaciłem 50 pln
zdziś

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą