VN900 Classic - Wibracje kierowni przy wysokich prędkościach

Vejitta
Posty: 23
Rejestracja: ndz sie 14, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 0

VN900 Classic - Wibracje kierowni przy wysokich prędkościach

Post autor: Vejitta » pn sie 15, 2011

Wiem, że dopiero co był wałkowany temat wibracji, ale tamten dotyczył innego modelu więc zakładam nowy. Poza tym dziur w wydechach brak ;)

Dzisiaj postanowiłem trochę odkręcić manetkę gazu i się zaczęło :(

Generalnie motocykl zachowuje się idealnie i bardzo spokojnie dopóki nie przekraczam setki, potem zaczyna się jednak trzęsienie ziemi. Kierownica zaczyna niemiłosiernie drgać, przy dobijaniu do 120km/h w lusterkach widać praktycznie podwójnie. Wyżej już bałem się kręcić. Komfort żaden.

Pobiegałem trochę po forach i wygląda na to, że nie jestem w tym odosobniony. Być może tutaj również ludzie jeżdżący 900tką spotkali się z tym problemem. I może nawet znaleźli na to jakieś rozwiązanie (inne niż wymiana koła pasowego na te pewnej marki...). Czy ktoś z Was ma takie problemy?
Czy w ogóle jeździcie nim powyżej 100km/h? ;)
花は桜木人は武士

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » wt sie 16, 2011

Ja mam dokładnie podobne objawy. I widocznie tak ma być, chociaż jest to denerwujące. Staram się nie przekraczać 100km/h.
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » wt sie 16, 2011

Witam.
Ja w 500 miałem to samo, pomogła wymiana łozyska główki ramy, od tego czasu spokój.
Pozdrawiam
Dziś trwa życie jedyne jakiego możemy być pewni, więc cieszmy się dopóki trwa.

Vejitta
Posty: 23
Rejestracja: ndz sie 14, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 0

Post autor: Vejitta » wt sie 16, 2011

O, może, może...

Jest jaka możliwość upewnienia się, że to na pewno jest przyczyna, czy raczej jest to jedna z wielu opcji na zasadzie 'póki nie spróbujesz to się nie dowiesz'? :)
花は桜木人は武士

Eden

Post autor: Eden » wt sie 16, 2011

mi wibracje zaczynaja przeszkadzać przy 140km/h a to zdarza sie bardzo mało razy

przy 120 czuć wibracje ale tragedii nie ma, w lusterkach widac normalnie,

kierownica nie trzesie nawet przy 180 bo tyle udalo mi sie jechac kiedys,

może wyważenie kół by sie przydalo?

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » wt sie 16, 2011

Mój VN jest nowy i od nowości tak miał. Może jestem trochę przewrażliwiony, ale niedawno jeździł na nim jeden z naszych kolegów i stwierdził iż faktycznie wpada w wibracje. :mrgreen:
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Vejitta
Posty: 23
Rejestracja: ndz sie 14, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 0

Post autor: Vejitta » wt sie 16, 2011

Mój nowy nie jest i też ma. Zombie, byłeś w ogóle z tym u sprzedawcy?

Wyważenie kół raczej odpada. Wibracje ustają, gdy wcisnę sprzęgło. Mniemam więc, że to silnik, tudzież jego okolice, są tutaj prowodyrem.
花は桜木人は武士

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » śr sie 17, 2011

Będę jutro w serwisie w związku z akcją "dętka" to zapytam czy tak ma być.
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Dzidzia
Posty: 2580
Rejestracja: pn lip 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: Dzidzia » śr sie 17, 2011

Wg mnie to nie normalne jeśli wibruje kierownica pow. 100 km/h, tak się nie da jeździć a jeśli motocykl jest nowy - to działaj Zombi w serwisie.
Wiem, że VNy to nie ścigacze, ale prędkość ponad 100 km/h to jest normalna prędkość na autostradach.
I'm Member Queens of Roads !!!!!! http://www.queensofroads.pl/

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » śr sie 17, 2011

:mrgreen: Przyczyn może być wiele: wyważenie kół -nierównomierne zużycie opony co 2 lata wyważyć,pęknięta ,lużna szpilka, zwichrowana obręcz przez nasze dziury.Luz na główce ramy.przesunięte tylnie koło. Często wibracje silnika powoduje sprzęglo przez zużyte lub pęknięte sprężyny co powoduje nierównomierny docisk i wibracje.Ja na moim raz jechałem 160 ale często 100-130 i nie odczuwam wielkich wibracji mogę swobodnie patrzeć w lusterka .Ale po przejechaniu 20 tyś km i zuzyciu paska napędowego w połowie co sezon muszę go myć i czyścić bo mi piszczy przez piasek który łapie. :p

Vejitta
Posty: 23
Rejestracja: ndz sie 14, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 0

Post autor: Vejitta » śr sie 17, 2011

Sporo tego, ale to wbrew pozorom może to nie być złą wiadomością.

Mam tylko pytanie - co to jest 'luźna szpilka'? :)
花は桜木人は武士

Eden

Post autor: Eden » czw sie 18, 2011

luxna szpilka to chyba szprycha :clap: ale szpilka moze tez byc w glowicy

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » wt sie 23, 2011

Dzisiaj byłem w serwisie. Oni sie przejechali moim, ja sie przejechalem ich wystawowym i stwierdzam,że wibracje w obydwu przypadkach są takie same.
Widocznie ten konkretny model tak ma, bo jeździłem też customem i zachowywał się inaczej. Wibracje byly odczuwalne na podestach, ale kierownica zachowywała się spoko.
Ogólnie serwis przyznał,że nie jest to normalne i w moim przypadku wyslali zapytanie w tej sprawie do dystrybutora.
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Eden

Post autor: Eden » wt sie 23, 2011

pojechalem specjalnie swoim na obwodnice, wibracje na podestach czuje od 120km/h ale kierownica sztywno bez wibracji nawet przy 160, w lusterkach tez widzialem normalnie przy 160km/h

ja bym sprawdzil wywazenie kół,

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » wt sie 23, 2011

Eden, dzisiaj sprawdzali mi dętki (ta wielka akcja Kawasaki) w obydwu kołach, więc są świeżo wyważone. Wracając nie zauważyłem zmian. Poczekam na pisemną odpowiedź dealera
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Eden

Post autor: Eden » wt sie 23, 2011

rece opadaja, mam nadzieje ze szybko znajdziesz przyczyne, a nie masz pod reka kogos kto ma 900tke?

ja mialem podobnie z dlugim kreceniem przy rozruchu, wszyscy mowili ze ten typ tak ma mechanicy ze tak ma byc,

a ja szukalem az w koncu kupilem nowy akumulator i moto pali od pyka,

bylem w serwisie w szczecinie i tam tez mowili ze to nie akumulator a jednak sie okazalo ze aku kreci ale ma malo pary by szybko zaskoczyl silnik, po zmianie nie ten moto

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » wt sie 23, 2011

Ano ręce opadają. Ale cierpliwość to moje hobby :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » śr sie 24, 2011

Odpowiedź od dealera: "Proszę przestawić tylne zawieszenie. Fabrycznie jest ustawiane dla dwóch osób."
Przestawilem (kto to wymyslil :scrach: bo dostęp rewelacja :mrgreen: ) i przy 110km/h(wiecej nie jechałem, bo w pobliżu nie ma autostrady) na kierownicy nie ma wibracji. Tyle w temacie ode mnie.
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » śr sie 24, 2011

Heh, to moja mania "regulacji" w tym przypadku się przydała. Ustawiłem tylny zawias od razu po zakupie. Może dlatego w sobotę zdążyłem za Abramsem :ok:
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Vejitta
Posty: 23
Rejestracja: ndz sie 14, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 0

Post autor: Vejitta » śr sie 24, 2011

Przestawić tylne zawieszenie? Co? Jak? Gdzie? 0o
花は桜木人は武士

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 24 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 24 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą