Owiewka.

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » śr kwie 11, 2012

MaciekSz pisze:
ludek pisze:Do osłony nóg przed wiatrem widziałem jeszcze jeden patent. Był to skórzany "pokrowiec" naciągnięty na gmole. Wyglad tego trochę dyskusyjny, ale na pewno pomaga.
Coś takiego, prawda?

Na deszczowe dni może być fajne

Nie na temat, ale.....
Zwróciłem uwagę na slogan na samym dole.
Oni tak mają. Trochę im zazdroszczę.

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Leon5
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Kawasaki VN900
VROC: 34847

Post autor: Leon5 » wt kwie 24, 2012

Lecho pisze:
to jest własnie paradoks tych motocykli i ich silników, jak jest zimno to nie grzeją, ale w upał to się gotuje wszystko od jajek po czubki palców u nóg
:D
Zwłaszcza na światełkach między dymiącymi puszkami (wszyscy pozamykani bo klimy chłodzą), słońce wali, asfalt się lepi do butów, ..... i w tym momencie załącza się wentylator, i cały oddech z chłodnicy i rozgrzanego silnika przetacza się przez jaja i klatę wdzierając się od spodu pod kask :antlers: :antlers: :antlers:
....Za wszystko inne możesz zapłacić kartą......
:ok:
Popłakałem się :D :D :D :oki:
:ok:
Leon

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » wt kwie 24, 2012

Badger pisze:sprawdzają się dopóki nie założysz gmoli :)
Jacek co to ma wspólnego? w Nomadzie obie rzeczy występują fabrycznie i odchylają struję powietrza z wysokości kolan!

A wypełnienie przestrzeni pomiędzy gmolami widziałem na dwa sposoby Plexy jak ma Piotrek i te skórzane montowane na niepogodę. Szybki montaż dwie napy i rzemień i nogi w czasie jazdy suche.

O aerodynamice w czasie jazzdy w deszczu każdy zapomina woli jechać na sucho ;)
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Adamspa
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 09, 2012
Miejscowość: Chrzanów
Motocykl: Suzuki GSX650FA
VROC: 0

Post autor: Adamspa » ndz cze 02, 2013

Eden pisze:... jadac patrze przez szybe i tez jest ok

w nocy przy deszczu dyskomfort ale mysle ze bez szyby bylo by jeszcze gorzej

to moje spostrzezenia
Czy mógłbyś napisać jeszcze o jeździe w deszczu. Interesuje mnie jeden szczegół : pada deszcz, szyba ustawiona tak , że jej góna krawędź jest np. na wysokości nosa.

Co z widocznością. Zakładam , że krople z szyby motocyklowej są rozwiewane i jest widoczność (chyba że jest inaczej). Pozostaje problem z widocznością przez szybkę w kasku. Tutaj zakładam słabą widoczność , bo wiatr nie owiewa szybki kasku , ponieważ jest chroniony przez dużą szybę motocyklową. Czy tak jest w rzeczywistości. Jeżeli tak to jak sobie radzisz , zwykłe przetarcie palcem szybki , a może kask z daszkem ?

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » ndz cze 02, 2013

Z widocznością podczas deszczu nie ma żadnego problemu. Krople spływają po szybie kasku nie sprawiając dyskomfortu. W tym przypadku nie ma żadnej różnicy czy z szybą czy bez. Oczywiście posiadając dużą szybę praktycznie jesteś suchy z przodu a jedyne krople jakie spadają na Ciebie to z góry to z kasku właśnie.

Groncześ
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 31, 2013
Miejscowość: Płońsk
Motocykl: Kawasaki LTD 454
VROC: 0

Post autor: Groncześ » śr lip 03, 2013

A propos szyby. Założyłem do swojego taką szybę (uniwersalną) o wysokości 40 cm. od lampy. Ja mam 186 cm i jazda z szybą jest gorsza niż bez niej. Wydaje mi się, że dla mnie jest za niska i powietrze opływające szybę tak mocno uderza w kask, że jazda jest nieprzyjemna. Słychać potężny huk i świst powietrza. Zastanawiam sie, czy zmiana kąta nachylenia szyby cokolwiek pomoże. Może szyba musi być wyższa, ale z kolei będzie nieproporcjonalnie duża do motocykla. Szkoda, bo szyba by się przydała, ale w obecnej sytuacji chyba ją zdejmę.
Wolność ma zapach beznzyny

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr lip 03, 2013

Racja za niska szyba daje po kasku, mi brakowało 3-4 cm wysokości szyby żeby było dobrze :ok: a znów jak postawisz szybę bardziej do pionu niby zmieniając jej wysokość to znów kiepsko się prowadzi :ok:
Ja póki co nie zakladam szyby co prawda przy 120stu trzeba się trzymać ale i 140 bez szyby daje radę :D

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » śr lip 03, 2013

Bo Mayones to twardy chłopak jest!
Turek ze szybą słabo by wyglądał.
Pozdrawiam zaszybowany jak w kabrio :ok: :D
--

Groncześ
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 31, 2013
Miejscowość: Płońsk
Motocykl: Kawasaki LTD 454
VROC: 0

Post autor: Groncześ » śr lip 03, 2013

Taak, tylko ja sam stawiam duży opór i robale z kurtki muszę zdrapywać, ale wyższej szyby, motyla noga to chyba założyć na ltd się nie da. Tzn da się ale będzie wyglądał jak Simson DUO.
Wolność ma zapach beznzyny

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr lip 03, 2013

Powiem Wam że jak dmuchałem nocą na Vulcanerię to miałem mniej robali na sobie niż jak bujam się wokół komina wieczorami :D.
Jak masz mocowanie szyby do lag, nie do kiery to można coś większego założyć( na Vulcanerii widziałem jak dotąd największą szybę motocyklową, była zamontowana w VN 800) ewentualnie żeby nie wydawała się zbyt WIELKA wizualnie to nieźle wyglądają takie zwężane ku górze, choć wiadomo że to zależy też od gabarytów motocykla.
Reasumując jedni lubią z inni lubią bez ;) choć ogólnie przyjęte jest że szyba stawia większy opór niż motocyklista hm...

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » śr lip 03, 2013

Maksymalna wysokość szyby to linia naszego wzroku. Nie powinno się patrzeć przez szybę. Ale to wszystko już było wystarczy użyć słowa "Szukaj".

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » czw lip 04, 2013

Groncześ pisze:Wydaje mi się, że dla mnie jest za niska i powietrze opływające szybę tak mocno uderza w kask, że jazda jest nieprzyjemna. Słychać potężny huk i świst powietrza. Zastanawiam sie, czy zmiana kąta nachylenia szyby cokolwiek pomoże.
Wręcz przeciwnie.
Jadąc podnieś dupę i zobacz na jakiej wysokości cichnie i zaczyna się laminarny opływ kasku.
Tyle ile się podniosłeś o tyle trzeba szybę obniżyć (obciąć).

:ok:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą